موفق نبودن شما، به عدم پذیرش یک واقعیت اساسی بستگی دارد

11 اردیبهشت 1396 - 1:11
مدیریت شخصی - موفق نبودن شما، به عدم پذیرش یک واقعیت اساسی بستگی دارد
موفق نبودن شما، به عدم پذیرش یک واقعیت اساسی بستگی دارد
امتیاز مطلب: 99%

موفقیت چیست؟ آیا می توانید آن را توصیف کنید؟

داشتن حجم قابل قبولی از پول در حساب بانکی؟

ساختن چیزی که بسیاری از افراد آن را معتبر بدانند و ستایش کنند؟

موفقیت چیزی است که باعث شود شما را برای همیشه به یاد داشته باشند و بشناسند؟

می خواهید یک رهبر باشید، کسی که در ایجاد تغییر، پیشگام بوده است؟

کمک کردن به مردم و به وجود آوردن تاثیرات واقعی؟

تغییر دادن زندگی افراد؟

شناخته شدن؟

آیا می خواهید کاری را انجام دهید که موفقیت نیز در آن دخیل باشد؟

آیا می دانید که چرا برخی افراد موفق نمی شوند؟ به این دلیل که تعریف آنها از موفقیت، از همان مراحل آغازین، اشتباه است. همانطور که در تعاریف بالا به آن اشاره شد، ایده ی موفقیت در اکثر مواقع، به موارد خارجی متصل است. دستاوردهایی مثل بالا رفتن از کوه، یک جایزه، پاداش، برآورده شدن یک آرزو، چشم اندازی از بالای کوه که از آنجا بتوان با صدای بلند گفت: "من این کار را کردم و حالا موفق هستم."

مشکل اینجاست که به محض دستیابی به آن نقطه و موفق نامیدن خود، به جای یک میل درونی، روی یک دستاورد خارجی متمرکز می شوید؛ این کار بسیار خطرناک است. برداشت شما از موفقیت، یک عنوان است که می تواند شخصیت و ارزش شما را تعریف کند.

علاوه بر این، به سرعت چشم اندازی که به آن دست یافته اید را بررسی می کنید و متوجه می شوید که قله های دیگری نیز وجود دارند. در این حالت، به این نتیجه می رسید که "موفقیت" چیز دیگری است و فکر می کنید که برای تداوم موفقیت، باید از کوه های دیگر نیز بالا رفته و قله های دیگر را فتح کنید.

دلیلی که باعث می شود اکثر افراد موفق نشوند، دقیقا همان دلیلی است که باعث می شود افراد موفق، از موفقیتی که به آن دست یافته اند، لذت نبرند.

چرا که برای آنها، موفقیت یک چیز خارجی است. موفقیت در درون آنها به وجود نمی آید. چیزی است که باید به آن دست یابند و امیدوار باشند که روزی به آن می رسند.

به جای اینکه به دنبال اعتبار باشید، ماجراجویی را امتحان کنید. احساس موفقیت واقعی در قلب چیزی است که به آن عشق می ورزید. در این صورت، دستیابی به یک یا صد ها دستاورد، در احساس موفقیت شما تغییری ایجاد نمی کند؛ چرا که احساس موفقیت شما درونی خواهد بود. جذابیت طول مسیر همیشه از پایان کار بیشتر است.

در دنیای کار آفرینی، تجارت و هرچیزی که با بلند همتی و جاه طلبی در ارتباط است، چشم انداز نقش اساسی دارد. شما باید به دنبال دستاوردهای بیشتر و بزرگتر باشید. باید به آرزوی بیشتری برسید و چیزهای بیشتری را از جهان بخواهید.

نکته ی جالب توجه درباره ی همه ی انسان ها این است که چیزهای بیشتری برای اکتشاف در درون همه ی ما وجود دارد. جسارت و علاقه در کارهایتان کافی است. عشقی که هر روز به کارتان می ورزید، کفایت می کند. چیزهایی که در دسترس شما هستند، بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که نیاز داشته باشید. تمرکز بر روی موارد جانبی باعث می شود که از طی مسیر اصلی خود باز بمانید.

اگر هنوز آدم موفقی نشده اید، به این دلیل است که برداشت اشتباهی از مفهوم آن دارید. موفقیت واقعی در درون شما اتفاق می افتد.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-01 13:11:00
دسته بندی ها