چگونه فرهنگ شرکت خود را شکل دهیم قبل از اینکه ما را شکل دهد

2 اردیبهشت 1396 - 9:55
رفتار سازمانی - چگونه فرهنگ شرکت خود را شکل دهیم قبل از اینکه ما را شکل دهد
چگونه فرهنگ شرکت خود را شکل دهیم قبل از اینکه ما را شکل دهد
امتیاز مطلب: 98%

فرهنگ هر شرکت، سنگ زیربنای هر استارتاپی است. این فرهنگ نمایان کننده باورها و ارزش های یک سازمان، به صورت کلی است. با گذشت زمان، فرهنگ تعریف نشده و یا ناسازگار می تواند شکل گیرد و حتی افراد درون سازمان را نیز مغلوب گرداند. بنابراین در نظر گرفتن زمانی برای پیاده سازی اینکه شما به عنوان یک شرکت چه هستید و چه فرهنگ سازمانی را دنبال می کنید، برای ساخت برند شما ضروری است. در ادامه با یوکن همراه باشید.

فرهنگ سازمانی خود را بازسازی کنید

یک تیم باید به اندازه ی کافی آماده ی مقابله با چالش های پیش رو باشد. حتی گاهی لازم است، در روند کاری خود چالش هایی را تعریف کند که برای حل آنها، ورزیده شود. فرهنگ یک سازمان نباید قدیمی باشد، باید بسته به نیاز های روز عادت هایی در تیم ایجاد شود که نشر آن منجر به ساختاری منسجم شده و پیشرفت تیم را تضمین کند.

توسعه ی یک فرهنگ که مناسب با برند و نوع رهبری تیم باشد، ضروری است. تیمی از افراد پر شور می توانند فرهنگی را در میان خود ترویج دهند که علاوه بر اینکه نمایانگر برند کسب و کار است، فرد جدید و کسب و کارهای دیگر را که وارد همکاری می شوند، در خود مغلوب کرده و با اهداف خود هم راستا گرداند.

اگر قصد دارید فرهنگ سازمانی خود را بازسازی کنید، توصیه های زیر، به شما کمک خواهند کرد:

1. برای هر نقش، شور و اشتیاق ایجاد کنید

بدیهی است که تعالی به تنهایی اتفاق نخواهد افتاد. افراد زیادی مشغول به انجام کار و ایفای نقش خود در سیستم های کاری هستند، ولی در این میان تعداد کمی واقعا با تعصب، جدیت و شور و شوق کار می کنند. داشتن شور و اشتیاق نسبت به نقشی که به فرد محول می شود، تفاوت عملکردی چشمگیری در حاصل و نتیجه ی کار دارد. اگر در مورد تیم و فرهنگ آن فکر می کنید، به دنبال افرادی پر شور باشید که ماموریت ها و نقش های شرکت را به آنها بسپارید. این یک ساختار پشتیبانی است که کسب و کار ما را در سخت ترین زمان ها، استوار خواهد کرد و یک محیط مناسب برای رشد بوجود می آورد.

2. موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

افراد، مدت زمان زیادی را در محل کار صرف می کنند. شرکت های موفق و فعال، برای کارکنان خود ارزش قائل می شوند زیرا می دانند که این بهترین ایده است و بدون داشتن تیمی خشنود و راضی، موفقیت آنها تضمینی نخواهد داشت. هر فردی در تیم می تواند پیش برنده ی منحصر به فردی باشد. به خاطر داشته باشید که هیچ گاه نباید حس نا امیدی در تیم شما رخنه کند. فرهنگی ایجاد کنید که در آن هر فردی پاداش کار سخت خود را دریافت کند. برای کوچکترین دست آوردها و کسب موفقیت ها نیز جشن بگیرید. افراد پر شور و اشتیاق، انگیزه ی غیر قابل توقفی برای رسیدن به هدف دارند.

3. از کارهای روتین دوری کنید

در انجام کارهای ضروری برای تیم، گاهی سعی کنید روند روتین و همیشگی را کنار گذاشته و تجربیات جدید را وارد کنید. به طور مثال برای ماندن در مسیر لازم است که همیشه به برگزاری جلسات بپردازید، بهتر است که نحوه ی برگزاری این جلسات را به گونه ای تغییر دهید که از حالت روتین خارج شوند، به طور مثال می توانید میزبانی سرگرم کننده ای ترتیب دهید، مکان های جالب را برای برگزاری جلسات در نظر بگیرید و حتی نوع پذیرایی را تغییر دهید.

4. مهربانی را ترویج دهید

کسب و کارهای کوچک این مزیت منحصر به فرد را دارند که رفتاری بین کارکنان ایجاد کنند که شبیه به یک خانواده باشند. بین کارکنان خود حس محبت ایجاد کنید. به خودتان یادآور شوید که آنها همیشه پیش شما خواهند ماند و کارکنان موقتی نیستند. اگر افراد را با مهر و محبت کنار خود نگاه دارید، تجارب مثبتی از همکاری با آنها خواهید داشت. همدلی و مهربانی، کلید ایجاد یک گروه منسجم و یک تیم با ذهنیت مثبت و رو به رشد است.

ایجاد یک فرهنگ متوازن می تواند باعث رشد خلاقیت در راستای ارزش های کسب و کاری شود. ارزش ها، باورها، نقش ها و اهداف خود را تعریف کنید، سپس راهی برای تعامل و رسیدن به نتیجه، بیابید. ایجاد فرهنگ درست، نرخ گردش مالی را کاهش می دهد و زیر بنای شرکت شما را خواهد ساخت.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-02 09:44:00
دسته بندی ها