7 راهکار برای رسیدن به غیر ممکن ها

1 آذر 1396 - 8:00
رفتار سازمانی - 7 راهکار برای رسیدن به غیر ممکن ها
7 راهکار برای رسیدن به غیر ممکن ها
امتیاز مطلب: 94%

معمولا افراد از ریسک و تغییر دوری می کنند، حتی زمانی که این تغییر تنها راه نجات کمپانی آنها باشد، باز هم ترجیح می دهند که تغییری در روندشان صورت ندهند.

قطعا شما تجربه برخورد با فردی را داشته اید که از ایجاد تغییر در شغلش امتنا کرده است. این تغییر می تواند شامل مسائل کم اهمیت مانند عوض کردن نوع قهوه ای که همیشه سفارش می دهید، تغییر مکان برگزاری جشن های کمپانی و یا حتی مسائل مهم تری مانند تغییر در نام سازمان، توقف کار خط تولید یک محصول و یا ادغام دفاتر در مناطق مختلف باشد.

تا به حال چند بار به شما گفته اند: "شما نمی توانید این کار را انجام دهید. حداقل برای سازمان فعلی که در دست دارید، غیر ممکن است." تعداد سازمان هایی که دائماً درجا می زنند و تغییری ایجاد نمی کنند، بسیار زیاد است و در هر صنفی وجود دارند.

در واقع بخشی از غیر ممکن پنداشتن امور، به ترس افراد بر می گردد. تغییر در هر جایی باعث هراس افراد می شود و این اتفاق در کسب و کارها بیشتر رخ می دهد. شرکت ها و سازمان ها سعی می کنند با اعتدال جلو رفته و  سراغ غیر ممکن ها نروند. در واقع همیشه در تلاش هستند که با پارامترهای محدود و مشخصی حرکت می کنند.

من باور دارم که افرادی که در سازمان ها فعالیت می کنند حتی آن هایی که در پست های میانی مدیریت هستند، توانایی رسیدن به غیرممکن ها را دارند. برای اینکه اثبات کنیم این باور درست است، نمونه ای را عنوان خواهیم کرد.

نویسنده ی این مقاله از تجربیات خود و همکاریش با تیمی سخن می گوید که غیر ممکن ها را ممکن کرده اند. این تیم به جای اینکه بر کارهایی که ممکن بود تمرکز کند، 10 سال بر غیر ممکن ها تمرکز داشت و در نهایت توانست این غیر ممکن ها را به حقایق تبدیل کند. افرادی که در این تیم مشارکت داشتند، به خصوص آنهایی که در سطح مدیریت میانی فعالیت می کردند، به هر چه می خواستند دست پیدا کردند. آنها به غیرممکن ها رسیدند.

اولین قدم بسیار راحت است: افکار شخصی خود و فشارهای جامعه مبنی بر اینکه ایده های جدید، تغییرات بزرگ و نوآوری ها نمی توانند توسط افراد معمولی ایجاد شوند را حذف کنید. کارهای ممکن را دوباره بررسی کنید. به این منظور هر سازمانی نیاز دارد که انگیزه لازم را به افراد سازمانش بدهد تا آنها بیش از افراد دیگر این کارها را منطقی و ممکن تلقی کنند.

مدیران و سازمان ها می توانند با استفاده از 7 راهکاری که در ادامه آنها را بررسی می کنیم، به غیر ممکن ها دست پیدا کنند، با یوکن همراه باشید. 

1- خودتان را باور کنید

تغییر در زندگی و دستاوردهای بازار کاری، نیازمند این است که افراد خودشان و تواناییشان را کاملا باور داشته باشند تا بتوانند از عهده مسئولیتشان بر بیایند. افراد پس از اینکه به قدرت ذاتی خود ایمان بیاورند، می توانند غیر ممکن ها را ممکن سازند. باید همیشه به خاطر داشته باشید که انسان، اشرف مخلوقات است و قدرت های خارق العاده ای دارد که با تلاش به آنچه می خواهد دست خواهد یافت. این باور یک نقطه شروع حیاتی است که باعث می شود به عقیده ی حقیقی برسید که هیچ مانع بزرگی وجود ندارد که شما را از رسیدن به هدفتان بازدارد.

2- ماموریت و هدف را باور کنید

افراد تیمی که از آن یاد کردیم، ابتدا کاملا هدفی که به سمت آن حرکت می کردند را درک کرده و در واقع همگی یک هدف مشترک ایجاد کردند، ولی به همین جا قناعت نکردند، بلکه هر یک از افراد گروه بر این باور بودند که برای هدفی ارزشمند تلاش می کنند و به آن دست پیدا خواهند کرد، حتی اگر دیگران رسیدن به آن هدف را غیر ممکن بدانند.

3- مشتاق تغییر در قوانین باشید

ایجاد تغییر، یک مفهوم رایج و هراس انگیز در مشاغل و زندگی افراد است. به خصوص در میان سازمان های آمریکا، همیشه تلاش می شود که قوانین با شرایط جدید، سازگار شود. یکی از کلیدهای رسیدن به غیر ممکن ها، مشتاق بودن برای ایجاد تغییر در قوانین است. در واقع باید توانایی نگاه کردن به آینده را داشته باشید و تشخیص دهید که وظایف محول شده به خود را به شکل متفاوتی می توانید انجام دهید.

4- برای سوال پرسیدن و کمک گرفتن، فروتن باشید

به ورزشکاران آموزش می دهند که هم تیمی های خودشان را در هر شرایطی حمایت کنند. این بخش طبیعی و مهم کار گروهی است. اما در دنیای مشاغل، رابطه تیم و هدف خیلی واضح نیست. برای اینکه همکاری در یک تیم مفید باشد، نیاز است که یک دیدگاه واضح و شفاف به اشتراک گذاشته شود و همچنین مسائلی که برای تلاش گروهی لازم است، مشخص شود. نیاز به کمک معمولا برای همه افراد رخ نمی دهد. علاوه بر این، خیلی از تیم ها به گونه ای ساختار یافته اند که تمایل به کمک گرفتن از یکدیگر ندارند، در صورتی که یک تیم واقعی این گونه نیست. تیمی که از آن یاد کردیم، یک هدف مشخص داشتند. بسیاری از پروژه ها نیازمند تعاون و همکاری بود؛ به این ترتیب پیش می رفت که هر فردی که نیاز به کمک داشت از افراد مطلع و توانا در آن زمینه، درخواست کمک می کرد.

5- از تمام منابع ممکن برای یک مسئله استفاده کنید

برای یک تغییر صحیح، افراد تیم باید از منابع گسترده ای استفاده کنند و از این منابع در جهت رسیدن به هدف مشترک بهره ببرند. هنگام ایجاد یک مسئله، تمام منابعی را که در اختیار دارید، بکار بندید. برخی مواقع مشکل از جایی حل می شود که شما فکرش را نمی کردید.

6- بی وقفه مقاومت کنید و خسته نشوید

ایجاد تغییرهای بزرگ در هر محیطی نیازمند مقاومت بالا است. کسی که به آینده می نگرد و هدفش را باور دارد می تواند هر روز، هر هفته و هر سال بدون وقفه کار کند تا در نهایت به هدفش برسد. پایداری و ممارست در کارها، افراد را به نتیجه ی مطلوب خواهد رساند.

7- از دانش، توانایی و تجربه های خود استفاده کنید

افرادی که در یک حرفه آموزش دیده اند و توانایی دارند، دیدگاه خودشان را نسبت به غیر ممکن ها تغییر می دهند، زیرا آنها توانایی های لازم برای رسیدن به غیر ممکن ها را بدست آورده اند. زمانی که این افراد آموزش دیده با کاری با شرایط غیر ممکن رو به رو شوند، اطلاعاتشان به آن ها کمک می کند تا از این شرایط، یک موفقیت خلق کنند. بنابراین در راه رسیدن به اهداف، تجربه کسب کنید و بدانید که در حل مسائل این تجربیات به شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

منبع: businessknowhow

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-15 12:20:56
دسته بندی ها