عادت های نادرست مدیران که باعث می شود بهترین کارمندان استعفا دهند

1 خرداد 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - عادت های نادرست مدیران که باعث می شود بهترین کارمندان استعفا دهند
عادت های نادرست مدیران که باعث می شود بهترین کارمندان استعفا دهند
امتیاز مطلب: 95%

به طور معمول، وقتی صحبت از عادت های رفتاری بد به میان می آید، تقریبا تمام افراد، پرسنل و کارمندان را مد نظر قرار می دهند، اما اینطور نیست، عادت های تحریک کننده ی برخی مدیران می تواند بهترین کارمندان را به استعفا از کار خود ترغیب کند. به گزارش سازمان گالوپ، داشتن مدیر یا رئیس بد، از دلایل اصلی استعفای کارمندان به شمار می رود. در ادامه با یوکن همراه باشید.

احتمالا این سوال برای شما پیش آمده که چه رفتارهایی از طرف مدیر می تواند پرسنل را به استعفا وادار کند؟ در ادامه با 5 عادت رفتاری نادرست آشنا می شوید که کارمندان را به این کار تشویق می کند.

1. فریاد زدن

همه ی ما می دانیم که خشم، به ویژه در حالتی که ضعیف بیان شود، به هیچ وجه موثر نیست؛ و بلند کردن صدا برای کسانی که با شما کار می کنند، می تواند روحیه آنها را به صورت چشمگیری کاهش دهد. زمانی که به شدت تحت فشار هستیم، فکر می کنیم خالی کردن آنها به صورت یکجا و به شکلی که کاملاً خونسردی خود را از دست داده ایم، به سرعت می تواند احساسات پر فشار را خارج کند. اما بسیاری از مدیران نمی دانند که از کوره در رفتن می تواند اثرات مخربی را به همراه داشته باشد. تنها کافیست که یک بار فریاد بکشید، همین باعث می شود که صبر آنها نیز سرریز شود.

2. غیبت کردن

غیبت کردن یک فعالیت اجتماعی منفی به شمار می رود؛ با این حال بسیاری از مدیران بر این باورند که صحبت کردن درباره ی پرسنل، پشت درهای بسته هیچ اشکالی ندارد. گفتن حرف های نادرست، علاوه بر اینکه از اخلاق به دور است، رهبری خوب شما را زیر سوال خواد برد.

3. استراحت های طولانی مدت

بسیاری از مدیران معتقدند که می توانند از مزایایی برخوردار شوند که سایر پرسنل از آن محرومند. اما به یاد داشته باشید که استفاده‌ی بیش از حد از این مزایا باعث کاهش روحیه ی افراد می شود؛ آنها احساس می کنند که با کار و تلاش بی وقفه، کمپانی را به موفقیت رسانده اند اما در این موفقیت شریک نیستند.

4. موفقیت دیگران را به نام خود زدن

بیش از نیمی از مدیران معتقدند که اعتبار کارهای خوب دیگران را به نام خود زدن، هیچ اشکالی نخواهد داشت؛ به بیان دیگر، از موقعیت خود به عنوان مدیر سوء استفاده می کنند. اگر کارمندان خوب شما احساس کنند که برای فعالیت های مثبت و کارگشایی که انجام می دهند، هیچ اعتباری دریافت نخواهند کرد؛ وسایل خود را جمع کرده و استعداد خود را به جایی می برند که قدرشان دانسته شود.

5. صحه گذاشتن بر استانداردهای دوگانه

هر رئیسی برای هدایت خود، یک نمونه یا مثال را در ذهن دارد. اما سوال اینجاست که این نمونه تا چه اندازه درست و منصفانه است؟ برای مثال، اگر اغلب دیرتر از ساعت تعریف شده در محل کار حاضر می شوید و دیگران را برای دیر کردن مواخذه می کنید، آنها احساس می کنند که این رفتار شما منصفانه نیست. ملزم دانستن پرسنل به انجام کاری که حتی خودتان از آن پیروی نمی کنید، نه تنها ریاکارانه است، بلکه باعث می شود که بهترین کارمندان شما از کار خود استعفا دهند.

 

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-18 17:18:03
  • نظرات
تصویر آواتار بهادر قدم خیر
   بهادر قدم خیر

تا حالا دیدید یکی از مدیران رده بالای شرکتی، ادای کارمنداش رو دربیاره؟؟ این رو به نظرتون چطور میشه تعبیر کرد با توجه به راستای این مطلب؟

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها