معرفی چند تاکتیک بازاریابی پایدار که کاربرد موثری برای استارتاپ‌ها دارد

30 بهمن 1399 - 11:00
بازاریابی - معرفی چند تاکتیک بازاریابی پایدار که کاربرد موثری برای استارتاپ‌ها دارد
معرفی چند تاکتیک بازاریابی پایدار که کاربرد موثری برای استارتاپ‌ها دارد
امتیاز مطلب: 90%

تمرین های تجاری پایدار، منافعی را برای بسیاری از شرکت ها دربر دارد؛ آیا شما نیز از همین تمرین ها استفاده می کنید؟ با یوکن همراه باشید .

به محض اینکه شرکت ها بخواهند برنامه های پایداری خود را به بازوهای تولیدکننده ی سود و منفعت تبدیل کنند، افراد داخل کمپانی که به حمایت از کسب و کار سبز می پردازند نیز به عنوان مدیران توسعه دهنده معرفی می شوند.

شرکت های بزرگی همچون فورد، کوکا کولا، تویوتا و استارتاپ های دیگر، برنامه های پایداری خود را در کمپین های بازاریابی اعمال کرده اند. البته لازم به ذکر است که برخی افراد هنوز هم ابتکارهای موجود در کسب و کارهای سبز را اتلاف وقت و منابع می دانند؛ بنابراین، این رویکرد نگران کننده است.

خطرهای برنامه های پایداری بازاریابی شامل موارد زیر است:

  • درخواست ناشناخته ی مصرف کننده
  • عدم درک و فهمیده شدن از طرف برخی گروه های خاص بازار
  • ایجاد نگرانی بر سر دیدگاه های متفاوت مصرف کنندگان
  • به وجود آمدن پرسش هایی در زمینه ی تاثیر آن بر رفتارهای خرید

بسیاری از کمپانی ها به خوبی توانستند این خطرها را پشت سر بگذارند و به موفقیت دست یابند؛ اما برخی هنوز هم در گام اول باقی مانده اند.

تمرین های پایداری، به نفع تمامی سازمان های بزرگ و کوچک است. یکی کردن پایداری می تواند عملکرد کمپانی را بهبود بخشد، علاوه بر اینکه بر جوامع آنها نیز تاثیر گذار است و می تواند در ارتقای شهرت و تلاش های بازاریابی، نقش اساسی داشته باشد.

فضای رقابتی شدیدی در بازارهای تجاری وجود دارد؛ بدین ترتیب، این احتمال وجود دارد که کسب و کارهای دیگری نیز در همین بازار وجود داشته که عینا همان محصول شما، با همان کیفیت، قابلیت ها و قیمت مشابه را ارائه می دهد.

در اکثر مواقع، نیاز به یک هدف بزرگتر و تعیین ماهیت ارزشی به عنوان پشتوانه ی ماموریت شرکت احساس می شود؛ این روند می تواند پایگاه های مشتریان وفادار را جذب کند.

بازاریابان چگونه می‌توانند از پایداری به عنوان اهرمی در کمپین‌هایی که برای سودآوری به وجود آورده‌اند، استفاده کنند؟

بیشتر شرکت ها، حداقل برای یک بار، ایده ی اجرای یک طرح پایداری و عناصر کسب و کار سبز را در ماموریت خود، در نظر گرفته اند. شرکت ها برای به دست آوردن ROI (بازگشت سرمایه) از برنامه های پایداری، باید برنامه های پایداری خود را بازاریابی کنند و با المان های هسته ای برند خود، آنها را گسترش دهند.

برنامه ی پایداری باید بازوی تولید سود و منفعت باشد که اعضای تیم بازاریابی بتوانند از آن به عنوان منبع محتوای غنی در پست های بلاگ، کاغذهای سفید، شبکه های اجتماعی، ویدیو ها و اینفوگرافیک ها استفاده کنند.

شرکت هایی که از برنامه های پایداری بهره می گیرند، در وب سایت های خود که در دائما در حال انتشار داده های مرتبط، گزارش و لینک به مطالعات مرتبط است، از آن استفاده می کنند.

تلاش هایی که در زمینه ی بازاریابی محتوا انجام می دهید باید نشان دهنده ی ارزش هایی باشد که کمپانی شما به مشتریان و جوامع ارائه می دهد.

زمانیکه داستان های پایداری شرکت خود را با دیگران به اشتراک می گذارید، به یاد داشته باشید که پاسخ به این سوالات را در آن بگنجانید:

  • شرکت شما چه منافعی را به مشتریان ارائه می دهد؟
  • شما در حل چه مشکلاتی می توانید به مردم کمک کنید؟
  • شرکت شما از چه روش هایی می تواند برای جامعه ی خود مفید باشد؟
  • کارکنان شما چه کسانی هستند؟ مهارت های آنها به چه شکلی می تواند در ارزشی که شرکت شما ارائه می دهد، نقش داشته باشد؟
  • ماموریت شما چیست؟ سازمان شما ترجیح می دهد به چه جوامعی کمک کند؟

تحقیقات نشان می دهد که مصرف کنندگان به دنبال ایجاد ارتباطات عمیق تر با برندهایی هستند که با آنها کار می کنند. انتشار برنامه های پایداری از طریق بازاریابی محتوا و با استفاده از پلت فرم های شبکه های اجتماعی، به شرکت ها کمک می کند تا یک ارتباط احساسی را با مصرف کنندگانی ایجاد کنند که ارزش های مشابهی را در نظر دارند.

ارتقای تکنولوژی سبز کمپانی، نوآوری اجتماعی و ابتکارات مربوط به محیط زیست، باعث می شود که ارتباطات عمومی مثبت و رایگانی را از طریق رسانه ها به دست آورید.

کمپانی ها هر روز به دنبال کشف راه های نوآورانه برای برطرف کردن مشکلات جهان هستند، بازاریابان نیز به صورت همگام تلاش می کنند تا با استفاده از محتوای مرتبط، داستان هایی که شرکت از طریق آنها به رفع مشکلات جامعه پرداخته است را تعریف کنند.  

 

منبع: INC

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-18 07:25:20
دسته بندی ها