معرفی چهار روش زیرکانه برای بیدار شدن سریع‌تر از خواب

28 دی 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - معرفی چهار روش زیرکانه برای بیدار شدن سریع‌تر از خواب
معرفی چهار روش زیرکانه برای بیدار شدن سریع‌تر از خواب
امتیاز مطلب: 98%

بیدار شدن از خواب آرام صبح، کار بسیار دشواری است؛ اما به کار بردن این چهار روش که در یوکن پیشنهاد می کنیم و از لحاظ علمی نیز تایید شده، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

اگر صبح ها یک برنامه ی تلویزیونی بود، بیشتر افراد در آن، "مردگان متحرک" (Walking Dead نام یک سریال تلویزیونی است) بودند. قوانین اجتماعی ایجاب می کند که صبح ها، زودتر از آنچه که از لحاظ علمی تایید شده، از خواب بیدار شویم. مطالعاتی که توسط دانشگاه آکسفورد انجام شده، نشان می دهد که ساعت بیدار شدن ایده آل، 6:30 صبح به بعد است و این امر به سن افراد بستگی دارد. هیچ کس نمی تواند این شرایط را به تنهایی عوض کند؛ اما می توانید بدن خود را به گونه ای تنظیم کنید که در برابر علائم، هوشیار باشد.

1. آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که گام‌های سریع‌تری دارد

مهم نیست که موسیقی مورد علاقه ی شما از آهنگ های جدید باشد یا قدیمی؛ مهم این است که باید گام های تند و سریعی داشته باشد. بیت های بیشتر در هر ثانیه، باعث می شود که مغز حالت فعال تری به خود بگیرد. مطالعاتی که در دانشگاه نیویورک انجام شده نشان می دهد، زمانیکه افراد به موسیقی گوش می دهند، به نظر می رسد که نوسانات مغز آنها، با گام های موسیقی، همتراز و یکپارچه می شود. بدین ترتیب، موسیقی هایی که ریتم تندتری دارند، نوسانات را به فرکانس امواج بتا نزدیک می کند. محققان بر این باورند که مغز از ریتم استفاده می کند؛ خواه این ریتم از موسیقی نشات گرفته باشد، خواه از سخنرانی یا هر منبع صوتی دیگر، مغز از این ریتم ها برای تسهیل انتقال اطلاعات استفاده می کند.

سریع بیدار شدن

2. در معرض نور قرار بگیرید

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که بدن را برای استراحت و خوابیدن آماده می کند. زمانیکه بدن در معرض نور قرار می گیرد، روند تولید این هورمون نیز متوقف می شود. قبل از آغاز هر کاری در طول صبح، بیرون بروید و کمی قدم بزنید و یا اینکه در نزدیکی پنجره یا پاسیو، صبحانه ی خود را صرف کنید. حتی می توانید با تجویز پزشک، از لامپ های UV در نور درمانی استاده کنید.

3. دوش‌های صبحگاهی را با آب سرد به پایان ببرید

زمانیکه بدن خود را به صورت ناگهانی در معرض آب سرد قرار می دهید، بدن برای حفظ امنیت شما تلاش می کند تا خون را از بخش های جانبی به بافت های عمیق تر انتقال دهد. در همین زمان، مغز نیز نبض های سطح پوست را دریافت می کند که عملکرد انتقال دهنده های عصبی و برخی هورمون های استرس زا را شبیه سازی می کند. ترکیب جریان خون افزایش یافته و تولید هورمون های استرس زا باعث می شود که احساس کنید انرژی بیشتری دارید و روحیه ی خوبی داشته باشید.

دوش صبحگاهی

4. یک لیوان آب بنوشید

زمانیکه در خواب هستید، بدن شما به طور طبیعی مقداری رطوبت را از طریق تنفس پوستی رها می کند. حال در نظر بگیرید که 73 درصد از مغز را آب تشکیل می دهد؛ اگر سلول های مغز نتوانند آب مورد نیاز خود را دریافت کنند، نمی توانند عملکرد بهینه و موثری داشته باشند؛ در نتیجه، همه چیز از تصمیم گیری گرفته تا به یاد آوردن حقایق، مشکل تر خواهد شد. طی تحقیقاتی که در دانشگاه ایست لندن صورت گرفته، مشخص شد، شرکت کنندگانی که قبل از انجام دادن تست هوش، یک لیوان آب را همراه با غذای صبحانه نوشیده اند، نسبت به کسانی که تنها غذای صبحانه را صرف کرده اند، نتایج بهتری داشته اند. میزان آبی که باید هر روز صبح بنوشید، به فاکتورهایی همچون وزن و کیفیت خواب شما بستگی دارد.

به محض اینکه از خواب صبح بیدار شدید، درنگ نکنید و برای انجام دادن این کارها آماده شوید. در طول بعدازظهر نیز خود را برای موفقیت های آینده آماده کنید. فراموش نکنید که 6 تا 8 ساعت خواب کامل را در برنامه ی زمانی خود قرار دهید.

 

منبع: INC

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-27 11:41:15
دسته بندی ها