4 گرایش در تجارت الکترونیک که به جذب مشتری کمک می کند

15 شهریور 1396 - 8:00
بازاریابی اینترنتی - 4 گرایش در تجارت الکترونیک که به جذب مشتری کمک می کند
4 گرایش در تجارت الکترونیک که به جذب مشتری کمک می کند
امتیاز مطلب: 94%

بخش خرده فروشی آنلاین همواره در حال تحول است و صنعت تجارت الکترونیک، به عنوان یک پلت فرم با ارزش برای خرده فروشی محسوب می شود، به این دلیل که سهولت استفاده، حصول جهانی و دسترسی محصولات را امکان پذیر می سازد. از طرفی دیگر، بازار سنتی این نوع کسب و کارها را محدود می کند.

با توجه به پیش بینی های اخیر بازار، فروش های تجارت الکترونیک در بازار ایالات متحده آمریکا، به تنهایی می تواند 550 میلیارد دلار را تا پایان سال، در بر گیرد. با این وجود، در حالی که این اعداد و ارقام ممکن است باعث ایجاد اعتماد به نفس و انگیزه در بسیاری از کارآفرینان شود، اما لزوما به این معنی نیست که هر کسب و کار تجارت الکترونیکی، در ثروت غوطه ور است. بسیاری از استارتاپ های خرده فروشی آنلاین، با شکست مواجه شده اند و قبل از اینکه روزهای روشنی را ببینند، به نابودی رسیده اند.

در این مقاله در یوکن 4 روند را که در شکل دادن به صنعت تجارت الکترونیک، نقش مهمی ایفا می کنند، با هم بررسی خواهیم کرد:

تسلط تلفن همراه در حوزه ی تجارت الکترونیک و به خصوص فروش آنلاین

با ظهور نسل گوشی های هوشمند، تمام فرآیند خرید آنلاین در کمال ناباوری، در کف دست کاربران امکان پذیر شد. زمانی که شما دستگاهی با قدرت پردازشی در مقیاس کوچکتر از یک کامپیوتر معمولی که موثر از اینترنت سریع 4G و wifi  است را در دستان خود داشته باشید، حاضر نخواهید شد که زمان زیادی را برای استفاده از یک کامپیوتر رو میزی، صرف کنید.

برند های تجارت الکترونیک مشهور دنیا مانند آمازون، Flipkart و eBay نیز برنامه های کاربردی خوبی برای موبایل دارند که به صورت کاملا رایگان، بر روی هر گوشی هوشمندی قابل اجراست و می تواند تجربه ی کارآمد خرید را به صورت ساده برای کاربر به ارمغان آورد.

توجه به مسائل محتوایی در خرید

وب سایت های تجارت الکترونیک مشخصات و اطلاعات شما را برای سهولت استفاده، هنگام ثبت نام و خرید، ذخیره می کنند. این یک واقعیت در روند خرید آنلاین است. شرکت ها در حال حاضر به دنبال شخصی تر کردن تجربه های خرید بصری هستند که بسته به کوئری های جستجوی شما بدون نیاز به ثبت نام، به عنوان یک تجربه ی خرید متنی، نمایش داده شود.

این استراتژی جدید، خیلی زود اثر گذاری خود را نشان خواهد داد. خریداران گاهی اوقات نیاز دارند بدون اینکه لازم باشد که همیشه ثبت نام کنند، تخفیف های ارائه شده را دریافت نمایند.

توجه بیشتر به CX نسبت به UX

اگرچه زمانی که صحبت از وب سایت واکنش گرا و ساختار طراحی به میان می آید، تجربه ی کاربری (UX) یک مفهوم جدایی ناپذیر است، اما فروشگاه های تجارت الکترونیک، معمولا از تمرکز بر روی این بخش دوری می کنند. وب سایت های تجارت الکترونیک سال جاری به گونه ای طراحی و بازطراحی  شده اند که بیشتر مشتری محور باشند. البته مفهوم واژه های کاربر و مشتری زمانی که صحبت از تفاوت رفتار آنها بر روی وب سایت به میان می آید، چندان تمایز پذیر نیستند.

با این حال، تجربه مشتری (CX) در مقایسه با تجربه کاربری (UX) شامل جنبه های کوانتومی خیلی بیشتری در روند یک خرید است. گذشته از این ها، یک فروشگاه خرده فروشی آنلاین، باید به دنبال تمرکز بر روی نیاز های یک مشتری در زمینه ی جستجو و دستیابی به محصول نهایی و خرید باشد.

آنالیز بلادرنگ وب سایت خرده فروشی

برای برنده شدن در بازی فروش در تجارت الکترونیک، همه چیز نیاز به عملکرد و توابع بلادرنگ دارد. اینجا جایی است که تجزیه و تحلیل بلادرنگ نقش حیاتی ایفا می کند. استفاده از تجزیه و تحلیل بلادرنگ نه تنها باعث ارائه ی اطلاعات زنده و مستقیم از سایت شده، بلکه بر روی جزئیات کوچک مانند خطای فرم، ارور تابع، دکمه های غیر واکنش گرا، زمان بارگذاری غیر معمول و بسیاری از دیگر مسائلی که بر روی تجربه ی کاربر تاثیر گذار است، نیز تمرکز دارد.

بر اساس این نوع داده ها، تیم توسعه ی وب سایت می تواند زودتر از هر حالت دیگری، مسائل پیش آمده را حل و فصل نماید. برای هر سایت تجارت الکترونیکی، مهم است که برنامه ریزی درست و روشنی داشته باشند، طبق برنامه های انجام شده پیش برود و سایت مناسب و واکنش گرایی به منظور جذب مخاطبان بیشتر برای دستگاه های موبایل طراحی کنند.

 

منبع: Tech

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-09-02 19:08:00
دسته بندی ها