7 روش برای موفق شدن به عنوان کارآفرین در خانه

20 اردیبهشت 1399 - 6:00
کار آفرینی - 7 روش برای موفق شدن به عنوان کارآفرین در خانه
7 روش برای موفق شدن به عنوان کارآفرین در خانه
امتیاز مطلب: 91%

تعداد کارمندانی که به صورت دورکار فعالیت می کنند، روز به روز در حال افزایش است. برای کارآفرینانی که تلاش می کنند کسب و کار جدیدی داشته باشند، منزل تنها جایی است که می توانند کار کنند. اما متمرکز ماندن و اجتناب از حواس پرتی ممکن است برای کسانی که تجربه کار کردن در خانه را ندارند، چالش زا باشد.

اما اگر افراد بتوانند بر چالش های این چنینی فائق آیند، میزان بهره وری آنها در خانه بیشتر از زمانی خواهد بود که در یک دفتر اداری مشغول به کار هستند.

برای اینکه قلق کاری خود و روش متمرکز شدن را بیابید، روش هایی وجود دارد که در یوکن بررسی می کنیم ، می توانید آنها را امتحان کنید.

1. روز کاری خود را سازمان‌دهی کنید

سازماندهی روز کاری در ساعاتی از روز که میزان بهره وری شما بیشتر است، در روند پیشرفتتان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اگر صبح ها تمرکز بیشتری دارید، تلاش کنید که بیشتر وظایف و مسئولیت های کاری خود را درست زمانی که از خواب بیدار می شوید، انجام دهید و ساعات دیگر روز را به کارهای کوچکتر مثل ارسال ایمیل و یا تماس ها اختصاص دهید. به همین ترتیب اگر در شب تمرکز و یا بهره وری بیشتری دارید، کار خود را از غروب آغاز کنید.

کارآفرینی - کارآفرینی در خانه

2. ساعت کاری منظم داشته باشید

زمانی که کسب و کار جدیدی را راه اندازی می کنید، مهم نیست که در منزل مشغول به کار هستید یا هر جای دیگر؛ مهم این است که باید برای خود ساعت کاری تعریف نمایید و این روند را به صورت روزانه حفظ کنید. به طور مثال هر روز ساعت 6 صبح تا 3 بعد از ظهر مشغول به کار باشید و یا اگر صبح ها بازدهی کمتری دارید،  ساعت 3 بعد از ظهر تا 12  شب را به کار اختصاص دهید. این زمان بندی منظم به شما امکانی می دهد تا اقامت متمرکز داشته و بهره وری خود را افزایش دهید.

3. فضای کار تعیین‌شده

هیچ شکی در آن نیست که شروع یک کسب و کار در منزل چالش برانگیز است، ولی از طرفی مهم است که به عنوان یک کارآفرین و صاحب کسب و کار، سازمان یافته باقی بمانیم. یکی از ساده ترین روش ها برای القای این موضوع، داشتن فضای کاری طراحی شده در خانه است. لازم نیست که یک دفتر جدا داشته باشید، این امکان برای خیلی از افراد مهیا نیست، تنها کافیست که یک محیط سازمانی برای خود ایجاد کنید. این محیط می تواند یک میز تحریر در هر گوشه ی منزل باشد و یا حتی از میز نهار خوری در آشپزخانه برای این کار استفاده شود. هر کجا از فضای خانه که شما آن را با چیزهای الهام بخش طراحی کرده باشید، می تواند محیط مناسبی باشد.

4. یافتن شریکی که شما را پشتیبانی می‌کند

اگر هم اکنون متعهد به یک رابطه هستید، امیدواریم در کنار کسی باشید که به طور کامل از چشم انداز کاری و اهداف شما، حمایت کند. اگر مجرد هستید، به خاطر داشته باشید که بهترین شریک زندگی  برای شما کسی است که نیازهای شما را به عنوان یک کارآفرین درک کند و همیشه پشتیبانتان باشد. زمانی که صحبت از کار در خانه به میان می آید، این موضوع قابل درک است که زمان زیادی برای کار کردن صرف خواهد شد و بدیهی است که فرصت کنار هم بودن محدود می شود، از این رو شریک شما باید این موضوع را درک کند. برخی مواقع شاید لازم باشد که برای موفقیت و رشد کسب و کار، صد در صد از تمرکز خود را به کار اختصاص دهید، این موضوع نباید چالش برانگیز شود. همچنین این موضوع نیز باید برای شریک زندگی شما قابل درک باشد که اگر شما در خانه کار می کنید، این بدان معنی نیست که زمان اضافی برای انجام دادن کارهای دیگر مثل تمیز کردن خانه را در اختیار دارید.

کارآفرینی - کارآفرینی در خانه

5. برای تعامل با دیگران به خود استراحت دهید

ممکن است متعجب شوید که زمانی که در خانه کار می کنید، زمان کمتری برای استراحت و گذراندن وقت با دیگران در اختیار دارید. زمانی که برنامه ی روزانه ی خود را تنظیم می کنید، به خاطر داشته باشید که باید زمان هایی را برای گذراندن وقت با دیگران، استراحت، پیاده روی و ... اختصاص دهید. یکی از مزایای کار کردن در خانه، انعطاف پذیری در زمان است، پس از این مزیت استفاده کرده و برنامه ی خود را به گونه ای تنظیم کنید که زمان تفریح نیز در آن جای گیرد.

اگر بر روی پروژه خاصی کار می کنید، پیاده روی سریع و یا رفتن به باشگاه را در برنامه کاری خود قرار هید، ورزش به افزایش بهره وری شما نیز کمک می کند. اگر چند روز از خانه خارج نشده اید (این موضوع اغلب برای کسانی که در خانه کار می کنند، اتفاق می افتد)، با دوستان خود برنامه ی نهار یا شام بگذارید. کار در خانه باعث می شود که تعامل حضوری با دیگران، محدود شود، از این رو برای نگه داشتن خود در تعادل و همچنین داشتن استراحت و تفریح، زمانی را برای گذراندن با دوستان خود، اختصاص دهید.

6. یک علامت «لطفا مزاحم نشوید» در محیط کاری خود قرار دهید

لازم نیست به معنای واقعی کلمه این کار را انجام دهید، ولی به هر حال یکی از مشکلاتی که عموماً افراد در زمان کار کردن در خانه با آن دست به گریبان هستند، وقفه ی زمانی است که دوستان و خانواده برای آنها، ایجاد می کنند، زیرا دوستان و یا خانواده فکر می کنند که چون شما در خانه مشغول به کار هستید، به طور خودکار در دسترس آنها هستید و می توانند با شما به صحبت بپردازند و یا اگر کاری دارند، روی شما حساب کنند.

به نزدیکان خود نشان دهید که اگر شما در خانه کار می کنید، این به آن معنا نیست که می توانید تمام روز در دسترس باشید و بتوانند راجع به مسائل مختلف، مثل فوتبال شب گذشته و یا قسمتی از سریال با شما صحبت کنند.

7. لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید

در کنار فضای کاری سازمان یافته، ساختار برنامه روزانه، نیز اهمیت ویژه ای دارد. لیستی از کارهایی که باید به انجام برسانید، سبب خواهد شد که عواملی که منجر به حواس پرتی شما و به تعویق انداختن امور می شوند را محدود کنید.

 

منبع: Tech

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-09 09:17:22
دسته بندی ها