تحلیل تجربه کاربر در مسیر خرید

24 دی 1398 - 8:00
بازاریابی اینترنتی - تحلیل تجربه کاربر در مسیر خرید
تحلیل تجربه کاربر در مسیر خرید
امتیاز مطلب: 91%

نوشتن سناریو، یه فعالیت سرگرم کنندهست. پرسوناهاتون رو در موقعیت هایی قرار میدین که نیاز دارن محصول شما رو استفاده کنن و سپس توصیف میکنین که چطور تجربه‌ای که میخواین برای کاربر خلق کنین تو اون موقعیت بهشون کمک میکنه تا به نتیجه‌ی مناسب برسند. با یوکن همراه باشید.

قصد شما این نیست که زندگی رو برای کاربرها سخت کنین، بلکه فقط به توصیف اینکه چطور یه روز عادی را با ایده‌هایی که خلق کردین بهتر میشه کرد می پردازیم. ممکنه بخواین چندین مسئله رو که میدونین مرتب اتفاق میافتن بررسی کنید تا بتونین مشخص کنین که طراحیتون چطور به اون مسائل خواهد پرداخت. اما قصد نداریم که مانعی رو جلوی راه کاربر بذاریم که بخواد برطرفش کنه.

سناریوی نهایی باید عناصر متفاوت تجربه‌ی کاربری که شما قصد ساختشون رو دارین توصیف کنه و اثبات کنه که چطور تجربه‌‌ها، اهداف شما رو تامین می‌کنند.

باید منابعی از اطلاعات کاربر را در دست داشته باشید.

می‌تونین چندین نفر رو همزمان بذارین روی یک سناریوی یکسان کار کنن. چون نوشتن سناریو همچنان یک فعالیت خلاقانه است، برداشت‌‌های متفاوت و چندگانه از یک موقعیت یکسان می‌تونه به شما کمک کنه که دغدغه ها  مسیر رو حل کنید.

تعدادی کاغذ یادداشت بردارین و شروع به نوشتن همه‌‌ی مراحلی کنین که کاربر باید پشت سر بذاره تا به نتیجه‌ی ایده‌‌آلش برسه. هرکدوم رو روی یه نت بنویسید.

همینطور که پیش میبرید، نیاز به اضافه کردن اطلاعات بیشتر یا مراحل اضافه‌‌تر به مراحل اولیه رو درک می‌‌کنید. این همون جاییه که کاغذهای یادداشت به دردتون می‌خورن. دوباره مرتب کردن یا اضافه کردن یادداشت‌ها به جهت اضافه کردن مراحلی که اونا رو فراموش کردین، کار آسونیه.

در نهایت، مجموعه‌‌ای مرتب از یادداشت‌‌ها رو دارید که هریک مرحله‌‌ای از تعاملات رو توضیح میدن.

باید روند خلق این سناریو رو برای هریک از بخش های تعاملی که دارید براش یه راهکار طراحی می‌‌کنین، تکرار کنین. زمانی که مطمئن شدین سناریوی شما همه‌‌ی وظایف کاربری رو که به حمایت‌شون نیاز دارین، پوشش میده و همه‌‌ی اهداف‌تون رو تامین می‌کنه، کار شما تموم شده.

 

منبع: UCAN

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-14 15:44:31
دسته بندی ها