برای استخدام افراد جدید، این 3 مورد را در نظر بگیرید

19 بهمن 1395 - 2:13
رفتار سازمانی - برای استخدام افراد جدید، این 3 مورد را در نظر بگیرید
برای استخدام افراد جدید، این 3 مورد را در نظر بگیرید
امتیاز مطلب: 99%

اضافه کردن اعضای جدید به تیم و استخدام نیروی کار، یکی از چالش برانگیز ترین موضوعاتی است که رهبران کاری با آن روبرو هستند. مهم نیست که شرکت ها تا چه اندازه بزرگ یا کوچک هستند، چرا که در هر صورت، با این چالش روبرو خواهند شد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

سوال اینجاست، زمانیکه شرکت در حال رشد است، چگونه می توان نیازهای استخدامی را اولویت بندی کرد؟ بسیاری از مدیران به دنبال راهی هستند تا بتوانند زمان را اولویت بندی کنند؛ اما تشخیص اینکه اضافه کردن نیروی کار جدید، چند ساعت از وقت مدیران را می گیرد، خود مشکل دیگری است. در نهایت باید گفت که اولویت بندی برای استخدام نیروهای جدید، بیشتر به هنر شباهت دارد تا روش های ثابت شده ی علمی؛ با تمام این اوصاف، هنوز هم مواردی وجود دارند که با در نظر گرفتن آنها می توانید این روند را برای خود آسان تر کنید:

1. تمام چیزهایی که تاثیر مستقیمی بر مشتریان دارد را در اولویت قرار دهید.

یکی از مهم ترین اصول راهنمایی برای رشد در هر کسب و کاری، این است که رضایت مشتری را در صدر تمامی امور قرار دهید. با در نظر داشتن این مورد، در وهله ی اول باید وظایفی را در نظر بگیرید که کارکنان شما در آن، تعامل بیشتری با مشتری دارند و استخدام برای این موقعیت ها را در اولویت قرار دهید. برای مثال، مامور خدمات به مشتریان، فروشنده ها در شعبه های فروشگاه ها، مامور تدارکات، ماموران تحویل یا کسانی که وظیفه ی کیفیت کنترل را بر عهده دارند، در این گروه قرار می گیرند.

بزرگ ترین دارایی شما به عنوان رهبر یک کسب و کار، شهرت شماست. اگر از شهرت خوبی برخوردار باشید، به دیگران معرفی می شوید و می توانید با مجموعه ی مشتری های وفادار خود، مسیر موفقیت را مرحله به مرحله طی کنید. اما به یاد داشته باشید که حتی یک مشتری ناراضی نیز می تواند تاثیرات چشمگیری را بر نام تجاری و رشد آینده ی شما داشته باشد.

2. فراموش نکنید که زمان و وظیفه ی خود را ارزیابی کنید.

شما به عنوان مالک یک کسب و کار، باید چگونگی گذران وقت خود را ارزیابی کنید؛ بدین ترتیب متوجه می شوید که گاهی اوقات باید برخی وظایف و مسئولیت های خود را کاهش داده و آن را به دیگران واگذار کنید تا زمان کافی برای انجام دادن کارهای مهم تر را در اختیار داشته باشید. لازم به ذکر است که شما بهترین گزینه برای توسعه ی چشم انداز و استراتژی شرکت خود هستید، فرهنگ شرکت را بسازید و تیم خود را هدایت کنید. رفتار شما می تواند در بخش فروش، توسعه ی کسب و کار جدید و یا حتی نوآوری محصولات، مورد توجه قرار بگیرد. زمانی که روی چگونگی گذران وقت خود تامل کردید، می توانید استخدام برای وظایفی را در اولویت قرار دهید که می تواند فضا و زمان کافی را در اختیار شما قرار دهد تا شما به کارهایی رسیدگی کنید که تنها خودتان از پس آنها بر می آیید. مدیران شرکت ها باید روی مجموعه ی کلی شرکت تمرکز کنند، نه اینکه وارد مسائل ریز آن شوند؛ ایجاد تمایز بین این دو مورد، یکی از دشوارترین چالش هایی است که هر کارآفرین یا بنیانگذاری با آن روبرو می شود؛ و البته یکی از نیازهای حیاتی برای پیشروی کسب و کار به شمار می رود.

3. نیاز به سرعت.

اگر از روی عمد، در روند اولویت بندی سهل انگاری کنید، این احتمال وجود دارد که شرکت شما در دام استخدام هایی بدون اصول گرفتار شود. برای مثال، موقعیت هایی را در اولویت قرار می دهید که استخدام برای آنها آسان تر است و مسائلی که برای شرکت، بیشترین ارزش را دارند، در نظر گرفته نمی شوند. یکی از مهم ترین شاخص های رشد در هر کسب و کار، توانایی رسیدن هرچه سریع تر به بازار است تا ارزش تعریف شده ی شما به مشتری تحویل داده شده، بازخورد مشتری دریافت شود و روند پیشرفت ادامه داشته باشد. با در نظر داشتن این مورد، پیشنهاد می کنیم که استخدام برای وظایفی را در اولویت قرار دهید که در کاهش سرعت رشد و رسیدن به هدف، تاثیر گذار است. البته فاصله ی حرف تا عمل بسیار است. یکی از راه های عبور از تنگناها این است که کارکنان خود را ترغیب کنید تا زمانی که احساس خستگی یا بی حوصلگی به آنها دست داده را به اطلاع شما برسانند. این کار برای مردم، کاملا غیر طبیعی است. اما شما برای دانستن اینکه چه چیزی به روند کار سرعت می بخشد و چه چیزی آن را با مشکل مواجه می کند، به این اطلاعات نیاز دارید.

برای برداشتن اولین گام در راه اندازی یک سازمان یا کسب و کار جدید، حتی فکر کردن به اولویت بندی در هنگام استخدام نیز نشانه ی خوبی است. بخش هایی که استخدام برای آنها، آسان تر است را در اولویت قرار ندهید؛ به یاد داشته باشید که باید با اهمیت ترین موارد را در صدر امور قرار دهید. برای اینکه بدانید چه چیزی برای مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و یا برای مطلع شدن از اینکه چه چیزی مانع رسیدن شما به هدف شده، باید زمان صرف کنید و تمامی این موارد را ارزیابی کنید؛ چرا که در حفظ تعادل به شما کمک می کند.

 

نویسنده: زهرا جانعلیزاده

منبع: entrepreneur

 

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها