3 روشی که نشان می دهد حق شناسی و قدردانی در افزایش موفقیت نقش دارد

27 دی 1398 - 12:00
مدیریت شخصی - 3 روشی که نشان می دهد حق شناسی و قدردانی در افزایش موفقیت نقش دارد
3 روشی که نشان می دهد حق شناسی و قدردانی در افزایش موفقیت نقش دارد
امتیاز مطلب: 93%

کارآفرینان یا صاحبان کسب و کار، دستاوردهای بسیاری دارند که باید قدردان آنها باشند. کارآفرینان از جمله افرادی هستند که به معنای واقعی کلمه، زندگی خود را ساخته اند، چیزی که به آن عشق می ورزند را ایجاد کرده اند و به پلتفرم های جدیدی دسترسی دارند که مسیر دستیابی به نوآوری های آینده را هموار می کند. ماه نوامبر، به دلیل برگذاری جشن شکرگزاری، ماهی است که در آن بسیاری از کشورها، شکرگزار داشته هایشان هستند؛ اما اینطور که به نظر می رسد، باید تمام طول سال را قدردانی کنیم!

کارآفرین موفق، مالی رینولد می گوید: "در سراسر زندگیم، با انواع مختلفی از کارآفرینان کار کرده ام و همیشه از همبستگی میان حق شناسی و موفقیت، شگفت زده شدم. بنا بر تجربیاتی که کسب کردم، به این نتیجه رسیدم کسانی که حق شناس داشته هایشان هستند، بیشتر از همه به آرزوهایشان می رسند. هرچقدر که بیشتر قدردانی می کنند، چیزهای خوب بیشتری نیز در مسیرشان قرار می گیرد. معتقد بودم که باید منطقی پشت این داستان وجود داشته باشد؛ بنابراین به علم رجوع کردم."

نویسنده ی این متن توانست علیرغم وجود منطق قانع کننده برای ارتباط میان حق شناسی و موفقیت، برخی شاخص های ثابت را جمع آوری کند که در یوکن به آنها اشاره می کنیم:

حق شناسی به خوشحالی منجر می شود که در نهایت این زنجیره، به بهره وری ختم می شود.

دانشمندان، مزیت های حق شناسی و تاثیر آن بر سلامت ذهن را بررسی کرده اند. سلامت ذهن، در انجام دادن وظایف شغلی ما، نقش اساسی دارد. بنا بر مطالعات انجام شده توسط Harvard Health Studies، ثابت شده که قدردانی و حق شناسی، طرز تفکر مردم را شادتر می کند. همه ی ما به خوبی می دانیم که بهره وری ما در شرایطی بالاتر است که حال بهتری داریم و خوشحال تر هستیم. بررسی های Fast Company نشان می دهد که افراد شادتر، تا 12 درصد بازده بالاتری دارند.

قانون جذب

احتمالا شما نیز درباره ی "قانون جذب" شنیده اید. بنا بر این قانون، مدل عمل و عکس العمل ما، نیروهای همتراز با آن را به سمت ما هدایت می کند. این روش می تواند به نفع ما تمام شود یا اینکه به طور کل، به ضرر ما باشد. همه ی ما روزهایی را تجربه کرده ایم که در آن همه چیز برخلاف میل ما پیش می رود، آلارم ها خاموش نمی شوند، ترافیک سنگینی خیابان ها را مسدود کرده، دیر در محل کار حاضر می شویم و همه موارد دیگر نیز به همین گونه پیش می روند. اما روزهایی هم هستند که همه چیز سر جای خود قرار دارد.

حق شناسی باعث می شود که روی خوش قانون جذب به سمت ما هدایت شود. زمانی که ما قدردان هستیم، چیزهای خوبی را به سمت خود جذب می کنیم؛ که کاملا با منطق نیز سازگار است. زمانی که شادتر هستیم، به موارد بی اهمیت توجه نمی کنیم و این بدان معناست که خسته نمی شویم. علاوه بر این، خونسرد هستیم و با عجله کردن، کار دست خودمان نمی دهیم. مدل عکس العمل ما نسبت به شرایط پیرامون، حالت ذهن ما را به گونه ای شکل می دهد که در انجام کارهای بزرگ تر نیز تاثیرگذاری بیشتری دارد. پس فراموش نکنید که همیشه حق شناس باشید.

حق شناسی افراد دیگر را نیز جذب می کند.

در دوران بحران اقتصادی سال 2008، پرسیدن سوال "کاسبی چطوره؟" کمی احمقانه به نظر می رسید؛ چرا که اکثر مردم در جواب می گفتند: "افتضاح است." اما همیشه یک نفر هست که بگوید: "بهتر از این نمی شود."

مردم از رفتار و عکس العمل او شگفت زده می شوند. هر زمان که با پاسخ های مثبت اینگونه از افراد مواجه می شویم، گفتگوهای مثبتی پیرامون کسب و کار شکل می گیرد.

اینگونه از افراد اعتقاد دارند که هیچ کس دوست ندارد در محیط منفی کار کند. آنها تحت هر شرایطی، به کارشان عشق می ورزند. بنابراین، با روی خوش نسبت به این سوال واکنش نشان می دهند. این مساله، نمود بارز تاثیر حق شناسی بر افزایش بهره وری است.

شاید هیچ کدام از این موراد از لحاظ علمی ثابت نشده باشند، اما کاملا منطقی هستند. شکرگزاری در ماه نوامبر کار خوبی است؛ اما پیشنهاد می کنیم که این روحیه را در تمام طول سال حفظ کنید. تمام موارد خوبی که امسال برای شما رخ داده را یادداشت کنید و این حالت را تا سال بعد، ادامه دهید. این روش، دائما به شما یادآوری می کند که دلایل بسیار زیادی برای قدردان بودن وجود دارد. اگر آنها را به خوبی بشناسید، روزهای شما بهتر و بهتر خواهد شد.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-15 09:19:09
دسته بندی ها