حذف این عادت ها در افزایش بهره وری رهبران کاری موثر است

5 مهر 1396 - 8:00
مدیریت - حذف این عادت ها در افزایش بهره وری رهبران کاری موثر است
حذف این عادت ها در افزایش بهره وری رهبران کاری موثر است
امتیاز مطلب: 96%

ترک عادت برای هیچکس آسان نیست، اما این عادت ها می توانند آینده ی شغلی و کسب و کار شما را تخریب کنند. حتی عنوان بهترین رهبران کاری نیز نمی تواند از گسترش این عادت های بد، جلوگیری کند. شما به عنوان کسی که مدیریت یک کسب و کار را به عهده دارید، می توانید از همین امروز نسبت به کنار گذاشتن این عادت ها که در یوکن بیان می کنیم ، اقدام کنید:

کار کردن بی وقفه

شاید در ظاهر به نظر برسد که شما سخت کار می کنید، اما نتیجه ی مطالعات گوناگون نشان می دهد که کار کردن بی وقفه، بدون زمان های استراحت، باعث کاهش بهره وری شما می شود. در عوض می توانید زمان های استراحت موثری را در طول روزهای کاری برای خود برنامه ریزی کنید تا بالاترین بازده را داشته باشید. بعد از اینکه مدت زمانی را به صورت متمرکز کار کرده اید، مدت کوتاهی را به خود استراحت دهید. برخی معتقدند که 52 دقیقه کار بی وقفه، به 17 دقیقه استراحت نیاز دارد. برای مثال، بعد از این 52 دقیقه از میز خود فاصله بگیرید و دور دفتر خود کمی راه بروید، به همکاران خود سر بزنید، یک فنجان چای بنوشید و دوباره پشت میز خود بنشینید.

عدم استراحت و خواب کافی

همه ی ما می دانیم که خواب کافی برای حفظ سلامتی، امری حیاتی است؛ با اینحال بسیاری از افراد، این روزها به بی خوابی عادت کرده اند. در این میان رهبران کاری نیز وجود دارند که گاهی اوقات، در دفتر کار خود به خواب می روند. داشتن خواب کافی نیز همانند زمان های استراحت، برای افزایش بهره وری در دراز مدت، ضروری است. بنابراین، به جای اینکه تمام طول شب را برای به پایان رساندن پروژه های خود، بیدار بمانید، به رختخواب رفته و به آرامی بخوابید.

نادیده گرفتن بازخوردهای کارکنان

رهبر خوب بودن به این معناست که بتوانید بازخوردهای کارکنان خود را به راه حل های موثر و مثبت تبدیل کنید؛ فرقی نمی کند که این بازخوردها تا چه اندازه مفید یا غیر موثر هستند، در هر صورت باید آنها را جدی بگیرید. شما مجبور نیستید که تمامی پیشنهادات آنها را اعمال کنید، اما تحت هر شرایطی باید بازخوردهای آنها را جدی بگیرید و اجازه دهید که حرف های آنها شنیده شود. اگر در انجام این امر سهل انگاری کنید، به مرور روابط شما با کارکنن تیره و تار خواهد شد. این یکی از مهم ترین عادت های اشتباهی است که باید هرچه زودتر کنار بگذارید.

هدر دادن وقت با انجام کارهای غیر ضروری

اگر تمام روز را به مرتب کردن میز، چک کردن ایمل ها، برنامه ریزی برای افزایش بهره وری و یا حتی به کار گیری ابزار/ اپلیکیشن/ سیستمی که می تواند زندگی شما را تغییر دهد، بپردازید؛ احتمالا احساس می کنید که بهره وری بالایی داشته اید. اما به یاد داشته باشید که این کارها در عمل به معنای "بهره وری بیهوده" شناخته می شوند. همه ی ما می دانیم که اینباکس ایمیل و میز کار به مرتب شدن نیاز دارند، اما از این کارها به عنوان بهانه ای برای اجتناب از وظایفی که باید به سرانجام برسانید، استفاده نکنید.

عدم واگذاری برخی کارها به دیگران

گاهی اوقات باید زمان گذاشته و نگاه دقیقی به جریان کار بیاندازید و از خود بپرسید: "آیا به اندازه ی کافی، کار را به دیگران واگذار می کنید؟" اگر نه، دلیل آن چیست؟ اگر به دنبال ریشه ی این دلیل باشیم، احتمالا به این نتیجه می رسیم که احتمالا به کارکنان خود اعتماد ندارید. برای رفع این مشکل، هرچه سریع تر اقدام کنید.

عدم سرمایه گذاری برای تکنولوژیکی کردن محیط کار

گاهی اوقات، حجم گسترده ی فرآینده های اتوماسیون و تکنولوژی در محیط کار می تواند خسته کننده باشد، با اینحال نمی توان نیاز به آنها را نادیده گرفت. باید به این فکر کنید که چه چیزی می تواند تاثیر بهتری در کسب و کار داشته باشد و منابع خود را برای به کار گیری ابزارهایی سرمایه گذاری کنید که می تواند روند کار را آسان تر کند.

فراموش نکنید که هیچوقت برای ترک عادت های اشتباه دیر نیست؛ از همین حالا شروع کنید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها