17 راهکار طلایی برای افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت

21 خرداد 1400 - 11:00
بازاریابی - 17 راهکار طلایی برای افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت
17 راهکار طلایی برای افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت
امتیاز مطلب: 90%

همه چیز از یک اصل اساسی آغاز می شود؛ اعتماد. چطور می‌توانید هم‌زمان با افزایش نرخ تبدیل سایتتان، اعتماد کاربران را نیز جلب کنید؟ با یوکن همراه باشید تا به بررسی راهکارهای طلایی نرخ تبدیل وب سایت بپردازیم.

اینترنت، انقلابی را در زمینه‌های تکنولوژیک ایجاد کرده که بازخوردهای آن سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است. شبکه‌ی جهانی وب یا وب جهان‌گستر (شبکه‌ی به هم پیوسته‌ای از کامپیوترها که سراسر جهان را به هم متصل می‌کند) شرایطی را فراهم کرد که بتوانیم پیام‌ها و ایمیل‌ها را با سرعت آنی ارسال کنیم، بدون این‌که روزها به انتظار بنشینیم.

در مرحله‌ی بعد، درک موضوعی مطرح شد که در آن، اینترنت می‌توانست دسترسی آنی را به اطلاعات جهانی، تجارت و ارتباطات فردی به‌وجود آورد. بازارها نیز به این مساله واکنش نشان دادند. پس از آن، زمان ارزیابی‌ها فرا رسید. موتورهای جستجوگر بی‌شماری به وجود آمدند و از میان رفتند. وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز رونق گرفتند.

امروزه نیز انقلاب دیجیتالی که ورود بی‌سروصدایی نداشت، سبک زندگی، کار و حتی بازی کردن ما را تغییر داده است. شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند به صورت چشم‌گیری، مدل استفاده از محتوا، کسب اطلاعات و اخبار و برقراری ارتباط با دوستان و خانواه را دچار تغییر کرده است.

توانایی ما برای پیدا کردن پاسخ سوالات، خرید یک محصول یا خدمت افزایش یافته است، به گونه‌ای که حتی مجبور نیستیم از خانه‌مان خارج شویم. همکاری در پروژه‌های کاری در میان میلیون‌ها نمونه‌ی دیگر نیز دچار تغییر و تحول شده و تنها از طریق دستگاه‌های کوچکی که در جیب‌هایمان قرار می‌دهیم، امکان‌پذیر است.

با تمام این اوصاف و علی‌رغم مسیرهای هموارشده توسط اینترنت و بالا بردن سطح کیفی زندگی، تمام این‌ها توسط وب پیچیده و بغرنجی امکان پذیر می‌شود که گره‌ی آن تنها توسط تعداد محدودی از افراد باز می‌شود.

هم‌زمان با گسترش بی‌وقفه ی وب، شرکت‌هایی که به دنبال جذب مشتریان بیشتر هستند، نه تنها خود را در میان معمای چگونگی افزایش ترافیک می‌بینند، بلکه به صورت هم‌زمان قصد دارند میزان فروش خود را نیز افزایش دهند. البته که هر کسی می‌تواند یک وب‌سایت را راه اندازی کند؛ اما این بدان معنا نیست که همه می‌توانند در دراز مدت، به موفقیت در کسب و کار برسند.

اعتماد کاربران - دیجیتال مارکتینگ - تجارت الکترونیک - افزایش بازدید سایت - افزایش فروش اینترنتی

در حال حاضر، مقصد مجازی شما به اندازه‌ی مبنایی که قبل از ظهور اینترنت وجود داشت، با اهمیت است. اما به یاد داشته باشید که تمامی کسب و کارها نمی‌توانند در بازاریابی آنلاین تجارت خود، عمکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشند. آن‌ها هم‌چنین نمی‌توانند در امر عقد قراردادهای فروش احتمالی با تعداد اندک بازدیدکننده‌های وب‌سایت خود موفق شوند. ترافیک همانند آب، از میان انگشتان آن‌ها سر می‌خورد و از دست می‌رود.

بیشتر وب‌سایت‌ها با عدم توجه به برخی قوانین زیرساختی اساسی که در عرصه‌ی فروش و نرخ تبدیل وب‌سایت حکمرانی می‌کند، بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهند. پرواضح است که جذب کاربر برای وب‌سایت کار بسیار دشواری است. بسیاری از کسب و کارها هزینه‌ی زیادی را متحمل می‌شوند تا بتوانند تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهند.

اگر روی چیزی غیر از تبلیغات و ترافیک سرمایه گذاری کرده‌اید، درحال هدر دادن وقت و انرژی باارزش خود هستید. اگر می‌خواهید از ترافیک وب‌سایت به عنوان یک اهرم استفاده کنید، باید بدانید که چندین روش برای بهبود نرخ تبدیل وب سایت شما وجود دارد. تمام آنها به اندازه ای که شما تصور می کنید، آسان نیستند؛ اما برای رسیدن به موفقیت و یا شکست، کاملا ضروری هستند.

اهمیت به دست آوردن اعتماد در دنیای آنلاین

قبل از این‌که به راهکارهای افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت بپردازیم، مقدمه‌ای خواهیم داشت بر اعتماد آنلاین. به وجود آوردن اعتماد، با چندین ارز رایج دیجیتالی ارتباط دارد. بیت کوین را فراموش کنید. اگر نتوانید اعتماد کاربر را از طریق محتوا، بررسی، تاییدیه‌ها و آتوریتی به‌دست آورید، هیچ استراتژی نمی تواند به افزایش فروش شما منجر شود.

این یک حقیقت ساده است که مشتریان دوست ندارند از کسانی خرید کنند که به آن‌ها اعتماد ندارند. این مساله به همان اندازه که در زمینه‌ی خرید محصولات یا خدمات بااهمیت است، در زمینه‌ی محتوا نیز کاربرد دارد. اگر به این قانون ساده پای‌‌بند نباشید، هیچ میزان تلاش یا هزینه برای بازاریابی نمی‌تواند در نتیجه‌ی مورد نظر شما که همان افزایش بازدیدکننده و در نهایت افزایش فروش است، مفید واقع شود.

اما اگر بتوانید اعتماد کاربر خود را جلب کنید، نه تنها باعث افزایش نرخ تبدیل وب‌سایت خود می‌شوید، بلکه زیرساخت کسب و کار به یادماندنی را فراهم می‌کند؛ وب‌سایتی که می‌تواند بدون هیچ تلاش مضاعفی به عملکرد خود ادامه بدهد و حتی به صورت خودکار فعالیت کند. به همین دلیل است که کمپانی‌های بزرگی هم‌چون آمازون، زاپوس و اپل سخت تلاش کرده‌اند تا بتوانند اعتماد کاربران را جلب کنند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که با جلب اعتماد کاربر، فروش و نرخ تبدیل نیز با سرعت زیادی افزایش می‌یابد.

به یاد داشته باشید که به دست آوردن اعتماد کاربر در همان مراحل آغازین کسب و کار، بسیار دشوار است و به زمان نیاز دارد؛ چیزی که بسیاری از کارآفرینان و کسب و کارها فاقد آن‌اند. در حقیقت، کسب و کار در رقابت دائمی با زمان است.

حال چطور می‌توانید هم‌زمان با افزایش نرخ تبدیل، اعتماد کاربران را نیز جلب کنید؟ 

1. بیش از ارزش تعریف‌شده در بازار سرمایه‌گذاری کنید

هیچ راهی به اندازه‌ی صرف هزینه و سرمایه‌گذاری نمی تواند در افزایش نرخ تبدیل موثر واقع شود. البته می‌دانیم که کاملا دور از ذهن است. به یاد داشته باشید که کار شما، ارائه‌ی ارزش واقعی است. علاوه بر این، اگر قصد دارید که اعتماد مشتریان را جلب کنید، باید حقیقتا همه چیز را به میدان بگذارید.

از این راهکار در برخی شرایط با عنوان بازاریابی جاذبه یاد می‌کنند. شما مانند یک آهن‌ربا، کاربر را جذب می‌کنید؛ به جای این‌که آن‌ها را در دام تبلیغات خود بیاندازید. این روش بسیار آسان است و شرایطی را فراهم می‌کند که به سادگی، فروش خود را افزایش دهید؛ چراکه به سادگی در صفحه‌ی اول گوگل به نمایش گذاشته می شوید.

هرچقدر که بیشتر هزینه کنید، تعداد بازدید کننده‌های بیشتری نیز به سمت وب‌سایت و محتوای شما کشیده می‌شوند که در نتیجه، منجر به افزایش فروش محصول، خدمات یا اطلاعات شما می‌شود. طبیعتا، محتوای خوب نیز توسط هزاران نفر به اشتراک گذاشته می‌شود و تمام این اشتراک‌گذاری‌ها، نقش حیاتی را در نمایش وب سایت در موتورهای جستجوگر، ایفا می‌کنند. از قدیم گفته اند که شما بسازید، مشتری خودش می آید. فراموش نکنید که نتیجه ی این راهکار، یک‌شبه به عمل نمی‌آید، پس صبور باشید.

2. قیف فروش بسازید

هرکسی که می‌خواهد نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش دهد، باید یک قیف فروش داشته باشد. قرار نیست هر کسی که از سایت شما بازدید می‌کند، قصد خرید از شما را داشته باشد. همه چیز به همین سادگی اتفاق نمی‌افتد. اگر قصد ندارید که قیف فروش برای وب‌سایت ایجاد کنید، باید بگوییم که هیچ راهی برای حفظ ارتباط با بازدیدکننده‌ها وجود ندارد. آن‌ها برای همیشه از دست رفته‌اند.

زمانی که یک قیف فروش ایجاد می‌کنید، برای برقراری ارتباط با بازدیدکننده‌های خود متعهد شده‌اید. برخی معتقدند بازاریابی ایمیلی از بین رفته است، که البته اشتباه می‌کنند؛ این یکی از پربازده‌ترین مسیرهایی است که به فروش آنلاین منجر می‌شود و می‌توان از طریق ایجاد کمپین‌ها، روند آن را تقریبا به صورت خودکار، فعال کرد.

به یاد داشته باشید که باید چیزی را ارائه دهید. این روزها اگر نتوانید چیز باارزشی را به مردم ارائه دهید، به راحتی ایمیل آن‌ها را دریافت نخواهید کرد. چیزی را به صورت رایگان ارائه دهید، برای مثال می‌توان به گزارش، کتاب های الکترونیکی و هر چیز رایگان دیگر اشاره کرد. سپس باید از طریق اشتراکات ایمیلی، روی ایجاد رابطه با آن‌ها متمرکز شوید.

3. روی بهبود تجربه‌ کاربری تمرکز کنید

بهبود تجربه کاربری می‌تواند در افزایش نرخ تبدیل سایت شما موثر واقع شود. قابلیت‌های فنی اساسی می‌توانند زیبایی‌شناسی و عملکرد را به کار بیاندازند. ردیابی یا گشت و گذار در صفحات وب سیات شما تا چه اندازه آسان است؟ در صفحه اصلی، چه میزان محتوایی به نمایش گذاشته می‌شود و این اندازه در مجموع چقدر است؟ تعداد تبلیغات به نمایش گذاشته‌شده که به حواس پرتی و گیج شدن بازدیدکننده منجر می‌شود، چقدر است؟ آیا دسترسی کاربر از محتوا به صفحه‌ی پیشنهاد فروش، آسان است؟ این موارد به تحلیل‌های اساسی نیاز دارد. نقشه‌های وب سایت نیز می‌توانند در این امر مفید واقع شوند.

تجربه کاربری - اعتماد کاربران - دیجیتال مارکتینگ - تجارت الکترونیک - افزایش بازدید سایت - افزایش فروش اینترنتی

در مجموع به یاد داشته باشید که اندازه و شکل فونت‌ها باید برای کاربر دلنشین باشد. چیدمان محتوای مختلف را به درستی قرار دهید و دسترسی به صفحات مختلف را آسان‌تر کنید. اگر مراحل مختلف پیچیده‌ای را قرار دهید و یا این‌که زمان لود شدن آن‌ها زیاد باشد، کاربر نیز به زودی خسته خواهد شد و برای کسب اطلاعات، به سایت‌های دیگر مراجعه خواهد کرد. از ابزارهایی مثل Pingdom یا Page Speed برای اندازه‌گیری سرعت لود وب‌سایت استفاده کنید. تمرکز خود را روی چیدمان قراردهی محتوا، طراحی و ردیابی صفحات قرار دهید.

4. از تست تقسیم A/B استفاده کنید

بازاریابی دیجیتال یک هنر است، علاوه بر این، مهارتی توسعه‌یافته نیز به شمار می‌رود. چه چیزی بهتر از تست تقسیم A/B می‌تواند موارد نمایش داده‌ی شما را مورد آزمون قرار دهد؟ چه چیزی تیتر صفحات شما را قانع‌کننده می‌کند؟ تا چه اندازه‌ای قانع‌کننده هستند؟ اندازه‌ی دکمه‌ی «خرید» باید چقدر باشد؟ باید از چه رنگ‌هایی استفاده کنید؟ و چه تصویری از محصول را در کدام قسمت از صفحه قرار دهید؟

بهترین راه برای تشخیص این موارد، استفاده از تست تقسیم A/B است. همه می‌توانند نحوه‌ی استفاده از آن را بیاموزند. اگر بتوانید به خوبی از این گزینه استفاده کنید، در بهبود نرخ تبدیل وب‌سایت تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

در صفحات فرود، تیتر ایمیل‌ها یا حتی مکان قرار دادن تبلیغات، به کار بردن این تست ضروری است. شما باید دو صفحه‌ی مجزا را ایجاد کنید که دو URL مختلف داشته باشد. در صورت نیاز می‌توانید از گوگل آنالیتیک (Google Analytics) برای توسعه‌ی وب استفاده کنید؛ چرا که یکی از بهترین روش‌ها برای تحلیل رفتار بازدیدکننده‌ها به شمار می‌رود.

5. خریداران خود را بشناسید

نباید انتظار داشته باشید که بدون درک خریداران خود بتوانید در بهبود نرخ تبدیل یا افزایش فروش، عملکرد موفقی داشته باشید. تا چه اندازه جمعیت افرادی که به محصول شما نیاز دارند را می‌شناسید؟ مصرف‌کنندگان محصولات شما، در چه محدوده‌ی سنی هستند؟ کجا زندگی می‌کنند؟ عادات و سرگرمی‌های آنان چیست؟ آیا آن‌ها متاهلند و فرزند دارند؟ یا این‌که مجرد و تنها هستند؟

هرچقدر که شناخت بیشتری از مشتریان خود داشته باشید، احتمال خرید محصولات نیز توسط آن‌ها بیشتر خواهد شد. این یکی از پایه‌ای‌ترین مسائل هر کسب و کاری به شمار می‌رود. همه چیز به این بستگی دارد که شما چه کسی هستید، چه محصولی را می‌فروشید و از همه مهم‌تر، مشتری شما کیست. تا جایی که می‌توانید در شناخت خریداران خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنید. باید بررسی کنید.

هر زمان که به شناخت کافی از مشتریان خود برسید، می‌توانید محتوا و تمام چیزهایی که ارائه می‌دهید را مطابق با سلیقه‌ی آن‌ها طراحی کنید. شناخت اندک باعث می‌شود که تمامی تیرهای خود را در تاریکی پرتاب کنید.

6. پیشنهادات قانع‌کننده بدهید

پیشنهادات (Offer) شما تا چه اندازه قانع‌کننده‌اند؟ آیا از تخفیف‌ها یا تبلیغات به درستی استفاده می‌کنید؟ یک شرکت تبلیغاتی، نتایج مطالعاتی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کسب و کارهای کوچک برآورد می‌کنند که 17.7 درصد از درآمد کلی 12 ماهه‌ی آن‌ها از طریق تبلیغات کسب مشتری مثل فروش‌های تخفیفاتی، فروش‌های روزانه، کوپن یا پیشنهادات مشابه جمع آوری می‌شود.

آفر - اعتماد کاربران - دیجیتال مارکتینگ - تجارت الکترونیک - افزایش بازدید سایت - افزایش فروش اینترنتی

مشتری‌ها، تبلیغات و سایر پیشنهادات از این دست را جدی می‌گیرند، البته اگر آن‌ها را به سمت درستی هدایت کنید. اگر به افزایش فروش و نرخ تبدیل اهمیت می‌دهید، نباید فراموش کنید که پیشنهادات شما باید از ارزش چشم‌گیری برخوردار باشند. ارزشی که در پیشنهادات خود ارائه می‌کنید چقدر است؟ هر چقدر که پیشنهادات، تبلیغات و تخفیفات قانع‌کننده‌تری را ارائه دهید، مشتری‌ها نیز نسبت به خرید از شما متمایل‌تر می‌شوند.

7. در ایجاد قدرت به دیگران کمک کنید

آتوریتی یا قدرت به مرور زمان محقق می‌شود و زمانی به‌وجود می‌آید که شما دائما در حل مشکلات دیگران، به آن‌ها کمک کنید. این روش از طریقتولید محتوا انجام می‌شود، محتوای نوشته‌شده یا ثبت‌شده. یا حتی می‌تواند از طریق مقاله‌های آموزشی مرحله به مرحله و یا حتی ویدیو انجام شود.

البته به یاد داشته باشید که ارائه‌ی راه حل برای مشکلات، همیشه نباید از طریق سایت انجام شود. شما می‌توانید این کار را از طریق ایجاد آتوریتی در فوروم‌های آنلاین مثل ردیت یا سایر سایت‌هایی انجام دهید که در آن می‌توان تجربیات و توصیه‌ها را تنها به خاطر رفع مشکل دیگران، به اشتراک گذاشت. حال اگر در وب‌سایت خود اطلاعات کمکی دارید، می‌توانید به آن‌ها نیز لینک دهید.

آتوریتی تنها از طریق روش‌های واقعی محقق می‌شود و به مروز زمان رشد می‌کند. همه چیز گام‌به‌گام پیش می‌رود و یک‌شبه به دست نمی‌آید. با این کار می‌توانید اعتماد مردم را جلب کنید، چرا که با تجربه‌ی خود به کمک آن‌ها رفته‌اید و نیاز آن‌ها را برطرف کرده‌اید. قطعا زمانی که نفوذ خود را به نمایش گذاشته‌اید، فروش نیز به آسانی محقق خواهد شد.

8. از قدرت نفوذ بازاریابی تاثیرگذاران استفاده کنید

شما می‌توانید از قدرت نفوذ افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) در بازاریابی خود استفاده کنید و در پلتفرم‌هایی همچون اینستاگرام، اسنپ چت و توییتر آن‌ها را به نمایش بگذارید. امروزه، این افراد تاثیرگذار می‌توانند مخاطبان بسیاری را جلب کنند و در زمینه‌ی ایجاد اعتماد و آتوریتی نیز موثرند. بنابراین، استفاده از آن‌ها به عنوان اهرمی برای افزایش نرخ تبدیل، امری طبیعیست. شما می‌توانید از اعتماد حاصل شده توسط آن‌ها، برای افزایش ترافیک خود استفاده کنید.

به‌دست آوردن میلیون‌ها مخاطب، فالوور و هوادار در پلتفرم‌های مختلف، به تلاش بسیار زیادی نیاز دارد. به همین دلیل نیز این افراد با دریافت مبالغ زیادی می‌توانند ترافیک را روانه‌ی وب‌سایت‌ها کنند. اگر برای جذب مخاطب تلاش می‌کنید، مطمئن شوید که از این ابزار در محل مناسب استفاده می‌کنید.

تاثیرگذاران در ایجاد نام تجاری به شما کمک می‌کنند و اثرگذاری آن‌ها از هر استراتژی بیشتر است. اما هزینه‌هایی را نیز در بر خواهند داشت، پس صرفه‌جویی در پول را فراموش کنید. علاوه بر این، هیچ استراتژی به اندازه‌ی تاثیرگذاران نمی‌تواند در بازگشت سرمایه تاثیرگذار باشد. به مروز زمان متوجه می‌شوید که بهترین روش را برای افزایش مخاطب به کار گرفته‌اید.

9. روند خرید کردن را آسان‌تر کنید

خرید کردن از وب‌سایت شما تا چه اندازه آسان است؟ چه تعدادی از افراد، در میانه‌ی روند خرید، پشیمان شده و آن را کنسل می‌کنند؟ برای افزایش نرخ تبدیل و فروش، باید فعالیت‌های کاربر خود را ردیابی کنید، در این صورت درک بهتری از رفتار آن‌ها خواهید داشت.

چه تعدادی از مشتریان شما تا آخرین مرحله‌ی خرید پیش می‌روند؟ آیا محصولات مورد نیاز خود را مشخص می‌کنند و سپس از ادامه‌ی روند پشیمان می‌شوند؟ یا این‌که در مراحل آغازین، روند خرید را کنسل می‌کنند؟ خرید و یا ثبت نام در وب سایت شما از طریق دسکتاپ، موبایل یا تبلت، تا چه اندازه آسان است؟

روند خرید - اعتماد کاربران - دیجیتال مارکتینگ - تجارت الکترونیک - افزایش بازدید سایت - افزایش فروش اینترنتی

ویژگی‌های فنی بسیاری برای از میان برداشتن این مشکلات وجود دارد. به یاد داشته باشید که با ردیابی بهتر فعالیت‌های کاربردر مراحل مختلف خرید، درک بهتری از پروسه‌ی خود خواهید داشت. اگر بتوانید در همان مراحل آغازین، ایمیل آن‌ها را دریافت کنید، در واقع آن‌ها را وارد قیف فروش خود کرده‌اید و می‌توانید برای خریدهای آینده‌ی کاربران امیدوار باشید.

10. از نظریه‌ها و بررسی‌های دنیای واقعی استفاده کنید

بررسی‌ها بخش بزرگی از این فرآیند به شمار می‌روند. اگر در سایت خود از نظریه و بررسی‌های مختلف استفاده نکنید، کار را برای خودتان سخت‌تر کرده‌اید. این یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش نرخ تبدیل به حساب می‌آید، به ویژه اگر بررسی‌ها را در طول روند خرید به نمایش بگذارید.

علاوه بر این، استفاده از بررسی‌های واقعی نیز به همان اندازه با اهمیت است. همچنین می‌توانید با توجه به نوع فعالیت خود، از سایت‌های دیگر فعال در این زمینه نیز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که همه چیز از اعتماد آغاز می‌شود و به اعتماد نیز خاتمه می‌یابد. هرچقدر که بتوانید فاصله‌ی خود با مشتری را با ایجاد اعتماد، از میان بردارید، میزان فروش‌های واقعی شما نیز افزایش خواهد یافت. احتمال خرید کسانی که از طرف افراد دیگر معرفی شده اند، کمتر است.

11. موارد گیج‌کننده را از صفحه‌ی فرود حذف کنید

تا به حال به این توجه کرده‌اید که نوارهای مکان‌یابی مختلفی در قسمت بالایی صفحه ی فرود طراحی شده‌اند؟ آیا به این توجه کرده‌اید که تمامی کاری که می‌توانید انجام دهید، اسکرول کردن به سمت پایین و نگاه کردن به پیشنهادات ارائه شده است، در حالی‌که همه چیز پوشش داده شده، اما امکان مکان‌یابی وجود ندارد؟ بهترین صفحات فرود در دنیا، تا حد امکان، موارد گیج‌کننده را حذف کرده‌اند.

شما باید تمامی آن‌ها را برای رسیدن به دکمه‌ی نهایی خرید، محدود کنید. اگر تا به حال صفحه‌ی فرود نساخته‌اید، باید از همین حالا آموزش ببینید.

این همان جایی است که رنگ‌ها، اندازه‌ها، محل قرارگیری و تعدد همه‌ی موارد به نمایش گذاشته شده در سایت، اهمیت خود را نشان می‌دهد. در انتخاب محل قرارگیری بررسی‌ها و نظریه‌های عمقی، دقت کنید؛ این موارد باید با اطلاعات مربوط به مزیت‌های محصول، خدمات یا اطلاعات در صفحه‌ی فرود همراه باشد.

12. ضمانت‌نامه‌ی بازگشت ارائه دهید

اگر می‌خواهید استراتژی افزایش نرخ تبدیل شما مفید واقع شود، باید تمامی ریسک‌های مربوط به خرید را حذف کنید. اگر محصول، خدمات یا اطلاعات شما، بیان‌گر هویت واقعی خود هستند (و البته اگر به موفقیت دراز مدت خود اهمیت می‌دهید) ضمانت‌نامه‌های بازگشت ارائه کنید.

گارانتی - ضمانت نامه - اعتماد کاربران - دیجیتال مارکتینگ - تجارت الکترونیک - افزایش بازدید سایت - افزایش فروش اینترنتی

شما باید مطمئن شوید که مشتریان پس از خرید و دریافت محصول خود، با اطمینان از آن استفاده می‌کنند. اگر محصول شما از ارزش و قیمت بالایی برخوردار است، نباید در ارائه‌ی ضمانت‌نامه، تردید کنید.

با حذف تمام خطرهای مربوط به خرید و نشان دادن اطمینان خود به محصول، خدمات یا اطلاعاتی که ارائه می‌دهید، پیام قدرتمندی را به مشتری خود می‌رسانید که نباید در خرید کردن از شما تردید کرده و سراغ  کسانی بروند که اطلاعات کافی از آن‌ها ندارند.

13. از اهرم قدرت پورتال‌های اعتماد آنلاین استفاده کنید

پورتال‌های آنلاین بسیاری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد اعتماد آنلاین ارز دیجیتالی استفاده کنید.

اگر مشتریان بتوانند از فیس بوک ، بررسی‌های گوگل یا هر بررسی دیگر در سایت‌های مختلف برای کسب اطلاعاتی که برای آن‌ها با اهمیت است، استفاده کنند، تمایل آن‌ها برای خرید از شما نیز بیشتر خواهد شد. اگر نتوانید در این پلتفرم‌ها حضور داشته باشید، اعتماد مشتریان را از دست می‌دهید. اهمیت این روش را نادیده نگیرید؛ چرا که باید در دنیا شناخته شده باشید.

علاوه بر این می‌توانید از طریق پلتفرم‌هایی مثل لینکدین، به گروه‌های مشتریان ملحق شوید؛ این مساله می‌تواند در پیدا کردن پورتال‌های اعتماد مربوط به زمینه‌ی فعالیتی شما، مفید باشد. هر چقدر که بتوانید در این سایت‌ها حضور داشته باشید و بتوانید اعضای فعال را به بازدید از محتوای خود ترغیب کنید، می‌توانید در افزایش نرخ تبدیل خود نیز موفق شوید.

14. برای دعوت از خرید آنی، انگیزه‌های قدرتمند ایجاد کنید

راه‌هایی را پیدا کنید که مشتریان را برای خریدهای فوری، تشویق کند. برای مثال می‌توانید یک شمارش معکوس برای یک پیشنهاد ویژه ارائه دهید، پیشنهادی که تا چند ساعت یا چند روز محدود، دوام خواهد داشت. این روش می‌تواند در افزایش فروش محصول مورد نظر شما مفید واقع شود. با این پیشنهاد خرید می‌توانید یک محصول جانبی را نیز به آن‌ها ارائه دهید که تنها با این شرایط امکان‌پذیر است.

می توانید چندین انگیزه را برای افراد ایجاد کنید تا بتوانید فروش را در محدوده‌ی زمانی مورد نظر خود افزایش دهید. بسته به میزان قانع‌کننده بودن انگیزه‌ها، مشتریان ترجیح می‌دهند که از شما خرید کنند. به این فکر کنید که چطور می‌توانید با ارائه‌ی خدمات جانبی افزوده، ارزش واقعی خود را به فروش برسانید.

علاوه بر این، می‌توانید این انگیزه‌ها را در تست تقسیم A/B نیز به کار بگیرید. پیشنهادات فروش را در دو شرایط با انگیزه‌ی اضافی و بدون آن، بررسی کنید تا ببینید میزان نرخ تبدیل شما چه تغییراتی داشته است. همچنین می‌توانید با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، گوگل یا هر مکان دیگر، ترافیک را برای بازدیدکننده‌ی بیشتر از پیشنهاد ویژه‌ی خود، افزایش دهید.

15. راه‌های برقراری ارتباط مشتریان را آسان‌تر کنید

راه‌های برقراری ارتباط با خود را در مکان‌هایی از سایت قرار دهید که دسترسی آسان‌تری دارد. همچنین به دنبال راهی باشید تا امکان چت آنلاین مشتری با شما فراهم شود. شاید آن‌ها به دنبال پاسخی هستند که در سایت شما به آن اشاره نشده است؛ یا شاید این‌که می‌خواهند از اطلاعات مربوط به بیمه یا ضمانت‌نامه‌ی محصول باخبر شوند.

ارتباط با مشتری - اعتماد کاربران - دیجیتال مارکتینگ - تجارت الکترونیک - افزایش بازدید سایت - افزایش فروش اینترنتی

به یاد داشته باشید که حتما از یک شماره‌ی آزاد و راه برقراری ارتباط آنلاین برخوردار باشید تا دسترسی مشتری را آسان‌تر کنید. مطمئن شوید که افراد منصوب‌شده در شرکت یا نمایندگی‌ها، به این خط‌های ارتباطی پاسخ می‌دهند. پاسخ‌گویی نیز باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود تا بتوانید فروش خود را منعقد کنید.

از نقطه نظر یک مشتری، چیزهای زیادی وجود دارند که در روند خریدهای آنلاین، مشکل ایجاد می‌کنند. اجازه ندهید که این موارد برای شما دردسرساز شوند و هر زمان که به شما نیاز دارند، برای پاسخ‌گویی حاضر باشید.

16. تعداد کال تو اکشن را روی صفحه‌ی خود افزایش دهید

صفحه‌های پیشنهاد فروش حداقل باید سه کال تو اکشن (Call To Action)‌ را به نمایش بگذارند؛ که شامل ایمیل‌هایی است که احتمالا به عنوان بخشی از قیف فروش ارسال کرده‌اید. شما باید به مردم یادآوری کنید که روی لینک‌ها کلیک کنند و آن‌ها را به سمت پروسه‌ی خرید، هدایت کنید. در غیر این‌صورت، در این بازار شلوغ، گم می‌شوید.

با استفاده از نقشه‌های حرارتی و ردیابی چشم می‌توانید میزان نزدیک شدن کاربر را ردیابی کنید. برخی از این ابزارها می‌توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند، با این‌حال اطلاعات ارزشمندی که ارائه می‌دهند که به شما می‌گوید آیا کال تو اکشن شما مفید واقع شده یا خیر.

می‌توانید از امکاناتی که گوگل آنالیتیک در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید تا ببینید روی چه لینک‌هایی کلیک شده است. برای این کار حتما نباید یک توسعه‌ی‌دهنده‌ی وب باشید. به راحتی می‌توانید از URL Builder که توسط گوگل آنتلیتیک ارائه شده استفاده کنید تا URL خود را ایجاد کنید و کلیک‌های روی کال تو اکشن را ردیابی کنید.

17. با مشتری‌ها آسان و روان صحبت کنید

با مشتری‌ها به گونه‌ای صحبت نکنید که گویی از همه چیز بی‌اطلاع هستند. آن‌ها همچنین ترجیح می‌دهند که با زبان ساده و روان، به دور از هرگونه لغت پیچیده با آن‌ها صحبت کنید. به یاد داشته باشید که آن‌ها قبل از گفتگو با شما، تحقیقات زیادی کرده و بررسی‌های بسیاری را مطالعه کرده‌اند؛ آن‌ها به خوبی می‌دانند که شما در چه جایگاهی قرار دارید.

شما باید با مشریان خود به گونه‌ای صحبت کنید که گویی دو دوست با هم صحبت می‌کنند. با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و سطح صمیمانه‌ای را ایجاد کنید. آن‌ها نباید احساس کنند که شما خود را مهم‌تر و بزرگ‌تر از آن‌ها می‌دانید. مشتری‌ها با چنین چیزی ارتباط برقرار نمی‌کنند.

با صحبت کردن صمیمانه با آن‌ها، نرخ تبدیل شما نیز از طریق پیدا شدن وجوه مشترک با آن‌ها افزایش می‌یابد. از اشتراک‌گذاری چیزهایی که در گذشته بیان نکرده‌اید، هراس نداشته باشید. از این‌که بدانید کاربران تا چه اندازه به قابلیت‌های ناقص در برخوردهای متقابل با شما واکنش نشان می‌دهند، متعجب خواهید شد. به یاد داشته باشید که همه‌ی ما انسان هستیم.

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-06-12 00:18:53
  • نظرات
هنوز دیدگاهی ثبت نشده است

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها