قبل از بلند شدن از تخت خواب، یک تمرین ساده را انجام دهید

8 فروردین 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - قبل از بلند شدن از تخت خواب، یک تمرین ساده را انجام دهید
قبل از بلند شدن از تخت خواب، یک تمرین ساده را انجام دهید
امتیاز مطلب: 99%

این تمرین می تواند الگوهای فکری شما را تغییر داده و احساس شادی بیشتری را به شما القا کند.

آیا شما نیز می خواهید که حس شادی و خوشحالی در شما افزایش یابد؟ آیا به فکر سلامتی احساسی خود هستید و برای بهبود آن تلاش می کنید؟ برای مثبت اندیش و روشن بین بودن چه تلاشی می کنید؟ برای اینکه چنین احساساتی را در خود تقویت کنید، هر روز صبح و قبل از اینکه از رخت خواب خود بلند شوید، به سه چیزی فکر کنید که قدردان آن هستید. در ادامه با یوکن همراه باشید.

قدردانی شما را شاد و خوشحال می کند، باعث انعطاف پذیری شما می شود و دوست داشتنی تر می شوید؛ علاوه بر اینکه به عمر شما نیز می افزاید. همه ی ما می دانیم که قدردانی و حق شناسی خصیصه ی خوبی به شمار می رود؛ اما چگونه حس حق شناسی بیشتری را وارد زندگی خود می کنید؟ اگر واقعا نسبت به چیزی قدردان نیستید و چنین احساسی ندارید، چطور و از کجا می توان آغاز کرد؟

اگر فکر می کنید که کار دشواری خواهد بود، بدانید که تنها فردی نیستید که چنین احساسی دارد. بسیاری از افراد، به جای اینکه روی مسائل خوشحال کننده متمرکز شوند، تمرکز خود را روی مواردی قرار می دهند که باعث نگرانی آنها می شود. این مساله باعث نمی شود که اینگونه از افراد را بدبین بنامیم، بکه آنها فقط یک انسان هستند. چرا که واکنش نشان دادن سریع نسبت به خطرها، میراثی است که از اجداد باستانی ما باقی مانده است. مغز انسان ها عملا در واکنش نشان دادن نسبت به وقایع و موضوعات بد، توانایی بهتری دارد. به خاطر نگرش منفی گرایانه ای که دارید، خودتان را سرزنش نکنید؛ چرا که حقیقتا میراثی است که از تکامل حاصل شده است.

با تمام این اوصاف، باید بدانید که این نگرش منفی در دنیای مدرن امروزی، چندان کارآمد نیست؛ پس باید برای تغییر دادن این اوضاع تلاش کنید. تغییر و دگرگونی نیز با تمرین های ساده آغاز می شود. یکی از تمرین های حقیقتا ساده را می توانید هر روز صبح انجام دهید و تنها چند دقیقه از وقت شما را می گیرد؛ که در واقع مزیت اصلی آن به شمار می رود.

بعد از اینکه از خواب بیدار شدید، اولین کاری که باید بعد از باز کردن چشم های خود انجام دهید این است که سه چیزی را که احساس قدردانی شما را بر می انگیزند، لیست کنید.

به همین سادگی. این تمام کاریست که باید به منظور تغییر رویکرد فکری خود انجام دهید. با این تمرین ساده، در واقع اطلاعات مثبت را در مغز خود به عنوان اولویت قرار داده اید. علاوه بر این، به جای تمرکز کردن روی مسائل بد، به مسائل و رویدادهای خوب و مثبت توجه می کنید. در حقیقت، این کار باعث برنامه ریزی دوباره ی مغز شما می شود تا سازگاری بیشتری را با جهان پیرامون داشته باشد.

قبل از اینکه پاهای خود را روی زمین بگذارید و یا حتی قبل از چک کردن گوشی هوشمند خود، این کار را انجام دهید. به محض اینکه پیام ها را بخوانید، فیس بوک را چک کنید، اخبار را ورق بزنید و یا گزارش آب و هوا را چک کنید، در واقع وارد روز خود شده اید و تمرین قدردانی شما تاثیر کمتری خواهد داشت؛ علاوه بر این، ممکن است که به مرور زمان، به طور کل به فراموشی سپرده شود.

هیچ قانونی درباره ی چیزهایی که باید قدردان آنها باشیم وجود ندارد. به بیان دیگر، تنها یک قانون برای این تمرین وجود دارد: با خودتان صادق باشید. مجبور نیستید که افراد دیگر را نیز در جریان افکار خود قرار دهید. برای مثال می توانید قدردان مهمانی باشید که شب گذشته میزبان آن بوده اید. قدردان همسر و خانواده ی خود باشید. حتی گاهی اوقات باید از خودتان قدردانی کنید.

با این اوصاف، پیشنهاد می کنیم که هرچه سریع تر این تمرین را آغاز کنید. یک لیست ذهنی از سه آیتم مختلف ایجاد کنید و قبل از بلند شدن، به آنها فکر کنید. این تمام کاریست که باید برای برنامه ریزی دوباره ی مغز خود انجام دهید.

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-25 15:18:55
دسته بندی ها