7 نشانه‌ عدم رضایت کارمندان شما

7 دی 1399 - 11:49
رفتار سازمانی - 7 نشانه‌ عدم رضایت کارمندان شما
7 نشانه‌ عدم رضایت کارمندان شما
امتیاز مطلب: 97%

شما به عنوان یک کارآفرینان، مسئولیت های بیشماری را بر عهده دارید. شما باید ایده های جدیدی را ارائه دهید، زیرساخت کسب و کار خود را ایجاد کنید، تصمیمات اجرایی بگیرید و برای سازمان خود، نمونه ی کامل یک رهبر خوب باشید؛ تمام این کارها، به وظایف اصلی شرکت یعنی فروش و بازاریابی اضافه می شوند.

با این اوصاف، به نظر می رسد که ترجیح می دهید تا نارضایتی و ناراحتی کارکنان خود را به مسئولیت های فعلی خود اضافه نکنید. اما به یاد داشته باشید که میزان رضایت و خوشنودی کارکنان، مستقیما به ماندگاری کسب و کار شما وابسته است و شما باید نشانه های نا امیدی را از رفتارهای آنها تشخیص دهید.

کارمندان شاد،  بهره وری بالاتری دارند.

خوشحالی کارمندان، تنها به ایجاد حس خوب در آنها ختم نمی شود. زمانی که میزان رضایت کارمندان بیشتر باشد، بهره وری آنها نیز به همان نسبت، افزایش می یابد؛ این بدان معناست که سازمان شما نیز می تواند کارهای بیشتری را به سرانجام برساند. علاوه بر این، بعید به نظر می رسد که کارمندان راضی و خوشحال، از کار خود استعفا بدهند. بدین ترتیب، ماندگاری پرسنل باعث می شود که هزینه های جذب نیرو و آموزش افراد جدید به حداقل برسد.

اگر یکی ازکارکنان شما با کمال میل، درباره ی ناراضی بودن خود حرفی بزند، هیچ ابهامی نیز به وجود نخواهد آمد. شما به خوبی از احساس او با خبر هستید، چون آن را برای شما بازگو کرده است. اما متاسفانه، همیشه همه چیز تا این اندازه شفاف نیست. بنابراین، باید به دنبال نشانه هایی باشید تا بتوانید هرچه سریعتر آنها را برطرف کنید؛ با یوکن همراه شوید:

1. قانع شدن به کمترین چیزها

اگر قصد دارید یک کسب و کار موفق داشته باشید، باید سطح انتظارات خود را گسترش دهید؛ کارمندان شما نیز باید تا همین اندازه از همین روحیه برخوردار باشند. اگر در رفتارهای آنها متوجه شدید که به اهداف کوچک راضی هستند، این بدان معناست که دیگر برای کار خود اهمیتی قائل نمی شوند. اگر با دردسرهای بیشتری مواجه شوند، اهداف آنها حتی از حداقل ها نیز کمتر خواهد شد. اینجاست که شما باید به دنبال گزینه های دیگر باشید.

عدم رضایت کارمندان

اما بدون شک، قانع شدن به کمترین چیزها، یکی از نشانه های اصلی بی علاقگی است.

2. نگاه کردن به ساعت

هرچقدر که فعالیت های سازمان، جالب و پر هیجان باشد، افراد باز هم از ساعت نهار و استراحت استقبال می کنند. این مساله هیچ اشکالی ندارد و از نشانه های عدم رضایت به شمار نمی رود. منظور از نگاه کردن به ساعت در این بخش، چک کردن دائمی آن و منتظر ماندن برای ساعت اتمام کار است تا آنها هرچه سریعتر بتوانند از آن محل خارج شوند. زمانی که کارمندان شما از ساعت سه بعد از ظهر، شروع به شمارش لحظه ها کردند، بدان معناست که از کار خود ناراضی هستند.

3. تعاملات شخصی محدود

شما به عنوان یک کارآفرین، گاهی اوقات احساس تنهایی می کنید؛ اما اگر کارکنان شما نیز دچار همین احساس شوند و از جمع افرد دیگر فاصله بگیرند، می تواند از نشانه های ناراحتی و عدم رضایت باشد. در حالت ایده آل، اعضای تیم شما باید با هم در تعامل باشند و ارتباط آنها حتی به سطوح شخصی تر نیز گسترده شود. البته این میزان از صمیمیت، همیشه محقق نمی شود؛ اما گفتگوهای ساده و شوخی های گاه گداری، نشان می دهد که همه چیز خوب پیش می رود.

نارضایتی کارمندان - تعاملات شخصی محدود

اگر دفتر کاری شما به شکل عجیبی، ساکت است و یا اگر هیچ کدام از کارمندان شما با دیگران حرفی نمی زند، باید آنها را به عنوان نشانه های عدم رضایت در نظر بگیرید.

4. فقدان ایده‌های جدید و بازخوردها

کارمندانی که خوشحال بوده و با کارشان در تعامل هستند، نسبت به کارشان مشتاق هستند. آنها تلاش می کنند تا این شرایط را از قبل نیز بهتر کنند. گاهی اوقات درباره ی بخشی که در آن فعالیت می کنند، ایده می دهند؛ در برخی شرایط نیز ایده های آنها برای کل مجموعه ی سازمان مفید و قابل اجراست؛ اینگونه از افراد از دریافت بازخورد و یا ارئه ی آن، هراسی ندارند. با این وجود، اگر متوجه شده اید که کارکنان شما هیچ کدام از این رفتارها را نشان نمی دهند، باید آن را به حساب عدم رضایت و ناخشنودی بگذارید.

5. محرمانه بودن و یا عدم شفافیت

یکی از بهترین روش ها برای ایجاد اعتماد در میان اعضای تیم، شفافیت و عدم رازداری است. این کار را به عنوان یک رهبر انجام دهید تا کارکنان نیز همین روش را دنبال کنند. اگر متوجه شده اید که کارمندان شما، پشت سر شما حرف می زنند و یا اینکه از بازگو کردن مشکلاتی که دارند، خودداری می کنند، بدان معناست که از کار کردن در این محیط کاری، ناراضی هستند.

6. بی‌میلی نسبت به همکاری

زمانی که از کارمند خود می خواهید که کاری را انجام دهد، انتظار دارید که این خواسته را برآورده کند. این احتمال وجود دارد که آنها در راستای همان خواسته ی شما، سوالاتی را مطرح کنند و از شما بخواهند که شفاف تر توضیح دهید، این مساله نشان از میل به کمک کردن دارد. اگر متوجه شده اید که یکی از کارکنان، دائما ناراضی است و تمایلی به انجام کارها ندارد، باید آن را به عنوان یکی از شفاف ترین نشانه ها در نظر داشته باشید.

بی میلی برای همکاری - نارضایتی کارمندان

7. نشانه‌های عینی

تشخیص نشانه های عینی یکی از سخت ترین کارهاست؛ اما توجه به آنها نیز بسیار با اهمیت است. برای مثال، کارمندان شما از روی عمد و نارضایتی، از درگیر شدن با کار خودداری می کنند. نشانه های عینی بر پایه ی رفتارهای شخصی است، اما می تواند شما را مستقیما به رویکردهای درونی افراد ارجاع دهد. آیا تا به حال توجه کرده اید که کارمندان شما آه می کشند و یا اینکه نشانه های استرس مثل بی قراری را ابراز کنند؟

آیا آنها لبخند نمی زنند؟ یا اینکه اغلب در دنیای خود فرو رفته اند؟ تمام اینها نشانه های ناراحتی است. البته این موارد تنها تعداد اندکی از نشانه های عدم رضایت به شمار می روند؛ بنابراین باید بیشتر توجه کنید.

زمانی که کارمندان شما خوشحال هستند، سخت تر کار می کنند و تا مدت زمان بیشتری به شما متعهد می مانند. نمی توان انتظار داشت که در 100 درصد از مواقع، خوشحال باشند. اما اگر بتوانید این نشانه ها را تشخیص دهید، قادر به رفع آنها خواهید بود و رضایت کارمندان را حفظ خواهید کرد.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-28 10:38:35
دسته بندی ها