کارآفرینان بزرگ چگونه تمرکز خود را حفظ می کنند؟ 10 راهکار برای حفظ تمرکز کارآفرینان

22 دی 1399 - 11:00
کار آفرینی - کارآفرینان بزرگ چگونه تمرکز خود را حفظ می کنند؟ 10 راهکار برای حفظ تمرکز کارآفرینان
کارآفرینان بزرگ چگونه تمرکز خود را حفظ می کنند؟ 10 راهکار برای حفظ تمرکز کارآفرینان
امتیاز مطلب: 97%

امروزه کار کردن به عنوان یک کارآفرین و رهبری یک کسب و کار، شامل موارد بیشماری می شود. شما باید همیشه و در تمامی شرایط، حضور داشته باشید. زندگی کردن در شرایطی که باید 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته را در دسترس باشید و به تماس های تلفنی، ایمیل ها و پست های اجتماعی پاسخ دهید، می تواند شما را از مسیر اصلی دور کند؛ اما می توان از روش های دیگری نیز استفاده کرد.

در این متن، تجربه های 10 کارآفرین موفق گردآوری شده است؛ آنها استراتژی های خود درباره ی چگونگی متمرکز ماندن روی مسیر اصلی را به اشتراک گذاشته اند.  در ادامه با یوکن همراه شوید:

 

1. اجازه ندهید که اینباکس شما، بخش بزرگی از وظایف روزانه را به خود اختصاص دهد.

تیم چن

تیم چن، بنیانگذار کمپانی NerdWallet درباره ی استراتژی خود می گوید: "در اولین روز هفته، تمامی کارهایی که باید در آن هفته انجام دهم را اولویت بندی می کنم. در پایان هفته، درباره ی تمامی کارهایی که انجام داده ام، فکر می کنم و آن را طی ایمیلی با عنوان "بازتاب ها" با کارمندانم به اشتراک می گذارم." این یکی از بهترین روش ها برای ایجاد فضای آزاد در ذهن است؛ در غیر اینصورت، اینباکس ایمیل شما به یکی از اصلی ترین کارهای روزانه تبدیل خواهد شد. با این کار، یک بار در طول هفته، به تمامی سوال های پرسنل پاسخ داده اید و لزومی ندارد که اینباکس خود را با پرسش های آنها پر کنید.

 

2. محدودیت های زمانی ایجاد کنید.

https://www.entrepreneur.com/slideshow/286302

دانیلا یاکوبوفسکی، بنیانگذار کمپانی BaubleBar درباره ی استراتژی خود می گوید: "من به شدت درباره ی تهیه ی لیست کارهای روزانه یا لیست To Do وسواس دارم؛ و دائما در حال اولویت بندی وظایف در این لیست هستم. علاوه بر این، کاملا معتقدم که باید کارهای بزرگ را به وظایف کوچک تر تبدیل کرد تا هضم آن آسان تر شود. من کارها را به موارد کوچکتر تقسیم می کنم و بعد از دو یا سه ساعت، حس می کنم که کار بیشتری را انجام داده ام. این کار عملا به من کمک می کند تا تمامی کارهایی که در لیست خود اولیت بندی کرده ام را به سرانجام برسانم."

 

3. گام به گام و مرحله به مرحله پیش بروید.

اولیور کاراز

اولیور کاراز، بنیانگذار کمپانی Zocdoc درباره ی استراتژی خود می گوید: "من از امتیاز تحصیل در صومعه یسوعیون برخوردار شدم. ما متن های دشوار را می خواندیم. ما در خودمان غوطه ور بودیم و توجه خود را از تمامی محدودیت ها عبور داده و آن را گسترش می دادیم. این روش به نوعی یک مدیتیشن به حساب می آید که از طریق آن می توان افکار را به سمت هدف مشخصی، هدایت کرد. این روش مثل ورزش کردن، یک مهارت فعالیتی به شمار می رود."

چیزی که می خواهید به آن فکر کنید را انتخاب کنید و فقط به همان مساله فکر کنید. اجازه ندهید که هیچ چیز دیگری وارد ذهن شما شود. در مراحل اولیه، از 5 دقیقه شروع کنید؛ مثل یک ماراتن که با مسافت های کمتری شروع می شود، شما نیز در آخر متوجه می شوید که این کار را برای چند ساعت متوالی انجام داده اید و متمرکز مانده اید.

 

4. بیرون بروید.

مریل استابز

مریل استابز، بنیانگذار کمپانی Food52 درباره ی استراتژی خود می گوید: "استراحت کنید. بعد از اینکه کاری را انجام می دهم، کمی از کارها فاصله می گیرم؛ مدت زمانی را برای قدم زدن اختصاص می دهم و با کسانی که با کارم هیچ ارتباطی ندارند، کمی حرف می زنم. معمولا بیرون از دفتر کارم به گشت و گذار می پردازم."

 

5. کارها را در بخش های کوچکتر دسته بندی کنید.

جنی ریپز

جنی ریپز، بنیانگذار کمپانی Owl’s Brew درباره ی استراتژی خود می گوید: "من روزهای خود را تقسیم بندی می کنم. برای مثال، یک ساعت قبل از شروع روز کاری، به ایمیل هایی که باید ارسال کنم رسیدگی می کنم و تا زمانی که این کار را انجام ندادم، به ایمیل های اینباکس نگاه نمی کنم. متوجه شدم که اگر در هر لحظه، یک کار را انجام دهد، متمرکز تر کار می کنم؛ این کار حواس پرتی ها را به حداقل می رساند."

 

6. پاسخگو باشید.

کایل هیل

کایل هیل، بنیانگذار کمپانی HomeHero درباره ی استراتژی خود می گوید: "من واقعا از اپلیکیشن Momentum لذت می برم. این اپلیکیشن یک افزونه ی کروم است که به شما اجازه می دهد تا یک لیست To Do تهیه کنید. من تلاش می کنم تا بیشتر از 5 کار را در این لیست قرار ندهم. من این لیست ها را دوست دارم، چون برای متمرکز ماندن مفید است.

یکی از سیاست های ما در کارهای سطح بالای شرکت این است که در طول جلسه های صبحگاهی، هر دپارتمانی وظیفه دارد تا کارهای روز خود را اعلام کند. در طول جلسه ی بعدی، به کارهای انجام شده می پردازیم و دلیل کارهایی که انجام نشده را جویا می شویم. زمانی که با صدای بلند، کارهای روزانه ی خود را اعلام می کنیم، احتمال انجام شدن آن بیشتر از حالتی است که کار را تنها برای خودمان لیست می کنیم."

 

7. فعال باشید.

رایان هولمز

رایان هولمز، بنیانگذار کمپانی Hootsuite درباره ی استراتژی خود می گوید: "من نیز همانند کارآفرینان دیگر، در آن واحد باید به کارهای زیادی رسیدگی کنم. یک چیزی که به حفظ تمرکز من کمک می کند، ورزش کردن است. بعد از اینکه کمی پیاده روی می کنم یا اینکه یوگا و یا اسکی را امتحان می کنم، با تمرکز و دقت بیشتری برای کار حاضر می شوم.

 

8. اهداف خود را در ذهن پرورش دهید.

جولیا هارتز

جولیا هارتز، بنیانگذار کمپانی Eventbrite درباره ی استراتژی خود می گوید: "پذیرفتن چالش ها و یادگیری از شکست ها. زمانی که قصد راه اندازی این کمپانی را داشتیم، با چالش های زیادی روبرو بودیم؛ بنابراین باید با راه حل های خلاقانه ای، این مشکلات را برطرف می کردیم. هر زمان که راه های جدیدی را برای سازگاری پیدا می کردیم، قوی تر می شدیم و تیم منسجم تری را تشکیل می دادیم. با اینحال، متمرکز ماندن، خود یک چالش دیگر است: هر چقدر که بزرگ تر می شوید، با فرصت های بیشتر و در نتیجه پاداش های بزرگ تر روبرو خواهید شد."

 

9. تلفن همراه خود را کنار بگذارید.

دیو راسنکو

دیو راسنکو، بنیانگذار کمپانی Weebly درباره ی استراتژی خود می گوید: "من از یک روش شخصی استفاده می کنم و هر زمان که با افرادی در جلسه، شام یا هر چیز دیگر ملاقات می کنم، هرگز به گوشی همراه و ساعت خود نگاه نمی کنم؛ این کار برای حفظ تمرکز به من کمک می کند. همین روش در جلسه های شرکت نیز انجام می شود. ما در جلسه های شرکت، لپ تاپ ها را کنار می گذاریم. البته اگر شما باید مساله ای را به اطلاع دیگران برسانید، می توانید از لپ تاپ خود استفاده کنید؛ اما دیگران حق باز کردن آن را ندارند. این روش به افراد کمک می کند که از لحاظ جسمی و روحی، حاضر باشند.

 

10. با خودتان خلوت کنید.

جف چاپین

جف چاپین، بنیانگذار کمپانی Casper درباره ی استراتژی خود می گوید: "استراتژی که من برای حذف حواس پرتی ها استفاده می کنم، بسیار ساده است. هدفون و موسیقی بدون کلام در دفتری که هیچ کس در آن نیست."

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-11 01:22:48
دسته بندی ها