معرفی 3 راهکار برای غلبه بر ترس

29 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - معرفی 3 راهکار برای غلبه بر ترس
معرفی 3 راهکار برای غلبه بر ترس
امتیاز مطلب: 92%

افرادی که قدرت روانی بالایی دارند، برای مغوب کردن ترس های خود از این 3 راهکار استفاده می کنند. با ترس های خود مقابله کنید تا بتوانید رویاهای خود را به واقعیت تبدیل کنید. تمرین این سه راهکار میزان شجاعت شما را افزایش می دهد.

ترس، دزد رویاهای ماست. به آخرین باری فکر کنید که حقیقتا چیزی را از درون طلب کرده اید، اما ترس شما مانع دستیابی به آن شده است. صدای ترس چندان بلند یا حاکم نیست؛ بلکه تنها یک صدا، سایه و یا تردید هم نشانه هایی از ترس هستند که شما را از حرکت باز می دارد.

با اینحال، برخی افراد نیز وجود دارند که به نظر می رسد صدای ترس را نمی شوند؛ چه توانایی هایی باعث ایجاد چنین روحیه ای می شود؟ به نظر می رسد که آنها رازهایی را آموخته اند.

افرادی که موفق شده و یا به پیروزی هایی دست می یابند، نترس نیستند؛ آنها نیز به اندازه ی دیگران از عدم امنیت و تردیدهای بیشمار رنج می برند. تفاوت اساسی آنها این است که یک سرسختی روانی را در خود تقویت کرده اند. آنها آموخته اند که علیرغم تمامی ترس ها، کار خود را انجام دهند. منظور از این کارها، رفتارهای قهرمانانه و بزرگ نیست؛ تنها کافیست که قدم های کوچکی را بردارند تا کم کم به رویاهای خود نزدیک شوند.

کاترین برمن و سوفی لامونتین، از حرفه ی خود در عرصه ی مد و سرمایه گذاری کناره گیری کرده و Georgetown Cupcakes را راه اندازی کردند. آنها می گویند که به عنوان کارآفرین، هر روز ترس را احساس کرده اند. آنها همچنین یاد گرفته اند که علیرغم تمام ترس ها، به حرکت خود ادامه دهند. آنها احساس شجاعت را در خود پرورش داده اند؛ قدرت روانی و انتخاب های درست روزانه ی آنها، به مرور زمان توانست آنها را به موفقیت برساند.

در ادامه با سه گام برای ایجاد قدرت روانی آشنا خواهید شد. از همین امروز این تمرین ها را شروع کنید؛ با یوکن همراه شوید:

1. تمرین کردن

برای اینکه در دوی ماراتن موفق شوید، نمی توانید از نیمکت نشینی شروع کرده و در همان هفته ی اول به موفقیت برسید. موفقیت ها از برداشتن همان گام اول شروع شده و با برداشتن گام های دیگر ادامه می یابد. احتمالا، در مراحل اول تمرین های خود با کمبود نفس مواجه می شوید و به ماه ها تمرین و ممارست نیاز دارید تا بدن خود را برای دویدن 26.2 مایل آماده کنید. شجاعت نیز به همین ترتیب است؛ ماهیچه ایست که با تمرین و ممارست تقویت می شود.

2. تجربه و امتحان کردن

اگر هر روز تمرین های مربوط به شجاعت را انجام ندهید، تاثیر آن را کم رنگ خواهید کرد. هرچقدر که بیشتر تجربه ها و فعایت های شجاعانه را امتحان کنید، دستیابی به اهداف روزانه نیز آسان تر خواهد بود.

منتظر شانس نمانید تا فرصت های جدیدی را پیش روی شما قرار دهد. همانطور که مواردی مثل ورزش کردن را برنامه ریزی می کنید، روبرو شدن با ترس های خود را نیز زمان بندی کنید. اگر اینگونه از فعالیت ها را در تقویم خود علامت بزنید، ذهن شما مجبور می شود که به آن فعالیت فکر کند و خود را برای آن آماده می کند.

جیا جیانگ، سخنران مشهور و کارآفرین موفق تصمیم گرفت که خود را در برابر وحشت عدم پذیرش ایمن کند. او رسما به دنبال موقعیت هایی بود که او را در این موقعیت قرار می داد و این کار را تا 100 روز ادامه داد. با اینکار، شجاعت و خلاقیت او دو چندان شد.

3. چهارچوب‌بندی دوباره

ترس از شکست، یکی از رایج ترین و هولناک ترین ترس هایی است که بسیاری از افراد را دچار مشکل کرده است. به جای اینکه شکست را یک پایان راه تصور کنید، آن را به عنوان فرصتی برای تعریف دوباره ی موفقیت در نظر بگیرید.

محیط اطراف ما را انگیزه های بیشماری برای بروز رفتارهای شجاعانه فرا گرفته است. شما می توانید از جایگاه خود به تماشای افرادی بنشینید که از ترس های خود عبور کرده و رویاهای خود را عملی می کنند؛ اما راه دیگری نیز وجود دارد. شما می توانید با تمرین و تسلط بر این سه راهکار، فردی باشید که به اهداف خود می رسد و آنها را به واقعیت تبدیل می کند.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-17 16:45:41
دسته بندی ها