این 6 روش نشان می دهد که بازاریابی محتوا به نفع کسب و کار کوچک شماست

25 بهمن 1395 - 3:00
بازاریابی - این 6 روش نشان می دهد که بازاریابی محتوا به نفع کسب و کار کوچک شماست
این 6 روش نشان می دهد که بازاریابی محتوا به نفع کسب و کار کوچک شماست
امتیاز مطلب: 95%

کسب و کارهای کوچک و محلی شرایط سخت تری را برای ماندگاری در این بازار پر رقابت دارند؛ با اینحال بازاریابی محتوا، در جلب توجه مخاطبان به شما کمک می کند. بازاریابی محتوا در واقع رویکرد بازاریابی است که به تولید و توزیع محتوای مربوط و ارزشمند به مخاطبان مربوط می شود و می تواند آنها را به عکس العمل وادار کرده و برای خرید کردن مجاب کند. در نهایت باید گفت که این رویکرد در بازاریابی، مزایای بیشماری را برای کسب و کارهای کوچک در بر دارد. این روش فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد که علاوه بر گسترش شرکت، به ساخت شهرت و پیدا کردن یک جایگاه محکم و مطمئن در صنعت بپردازید.

روش های ثابت شده ای که از مزیت های بازاریابی محتوا برای کسب و کار کوچک شما خبر می دهند، به شرح زیر هستند؛ با یوکن همراه شوید:

1. ترافیک را روانه ی وب سایت شما می کند.

بازاریابی محتوا می تواند ترافیک بی حد و مرزی را روانه ی وب سایت شما کند. زمانی که یک مشتری بالقوه به مشکلی بر خورده و یا به چیز خاصی نیاز دارد، جستجو کرده و به دنبال راه حل می گردد. زمانی که شما راه حل را در اختیار داشته باشید (فرقی نمی کند که اطلاعات یا حتی یک راهنمایی ساده و حتی سرگرمی باشد)، به این معنی است که مشتری از وب سایت شما بازدید خواهد کرد و احتمالا در آینده نیز برای پیدا کردن راه حل، به سراغ وب سایت شما می آید.

مخاطبان از اینکه محتوا به خوبی برطرف کننده ی نیاز آنها باشد، لذت می برند. دقیقا به همین دلیل است که محتوای سفارشی، نظر 68 درصد از مشتریان را به خود جلب کرده است. با تولید محتوای سفارشی برای وب سایت که دقیقا مطابق نیازها و علاقه مندی های مخاطبان هدف شما طراحی شده، باعث ایجاد اعتماد در آنها می شوید، علاوه بر اینکه مشکلات آنها را برطرف کرده اید.

2. میزان آگاهی از نام تجاری شما را افزایش می دهد.

اگر دائما در حال انتشار محتوای جدید و منحصر به فرد در وب سایت خود هستید و آنها را از طریق شبکه های اجتماعی ارتقا می دهید، بنابراین فرصت های بیشتری را ایجاد می کنید تا مخاطبان بیشتری با نام تجاری و محتوای شما آشنا شوند. علاوه بر این، اگر با ارائه ی راه حل های مختلف و ارائه ی روش های سودمند بتوانید رضایت مخاطب خود را به دست آورید، آنها نیز از نام تجاری شما پیش دوستان و آشنایان خود حرف می زنند؛ این بدان معناست که مخاطبان بیشتری را به دست می آورید.

علاوه بر این، بازاریابی محتوا می تواند در ایجاد محبوبیت لینک نیز مفید باشد. اگر محتوای با کیفیتی را تولید کنید، مردم نیز به آن محتوا لینک می دهند. به دست آوردن رتبه مناسب در مقابل کسب و کارهای بزرگتر کار دشواری است؛ با اینحال، محبوبیت لینک باعث می شود که بازدید کننده های آنلاین شما بیشتر شوند. در نتیجه وب سایت و محتوای شما از رتبه ی بالاتری در صفحه های نتیجه ی جستجوی گوگل برخوردار می شود.

3. بازاریابی محتوا می تواند میزان فروش را افزایش دهد.

فراموش نکنید که اگر تعداد بیشتری از افراد به بازدید کنندگان دائمی وب سایت شما تبدیل شده و محتوای شما را بخوانند، احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری بیشتر خواهد شد.

حتی در کسب و کارهای کوچک نیز مشتری ها برای به دست آوردن اطلاعات قبل از خرید، به بلاگ ها و محتوای وب سایت وابسته هستند. آنها ترجیح می دهند که قبل از خرید هر چیزی، اطلاعات خود را از آن کامل کنند. علاوه بر این، تولید محتوای متناسب با محصولات یا خدمات شرکت، به مخاطب شما کمک می کند تا درک درستی از معامله کردن با شما داشته باشد.

علاوه بر تمام اینها، بازاریابی محتوا به شما کمک می کند که به عنوان یک رهبر مطمئن در صنعت شناخته شوید؛ فراموش نکنید که مردم از افراد یا کسب و کارهایی خرید می کنند که به آن اعتماد دارند. با بازاریابی محتوا به مشتری ها یا مخاطبان خود نشان می دهید که دقیقا می دانید از چه موضوعی صحبت می کنید، به خوبی از سبک کار خود مطلع هستید؛ همین مساله اعتماد مناسب برای اقدام به خرید را فراهم می کند.

4. شما را به عنوان یک رهبر متفکر می شناساند.

هرچقدر که بیشتر خودتان را به عنوان یک متخصص در صنعت معرفی کنید، مردم نیز با عناوین حرفه ای صنعت و معتمد شما را می شناسند؛ به ویژه اگر نظر مخاطب خود را با محتوا ی با کیفیت جلب کرده باشید.

به دست آوردن لقب رهبر متفکر همیشه خوشایند است؛ چرا که در این صورت در موقعیتی قرار دارید که مردم علاوه بر گوش کردن به حرف های شما، در صورت نیاز به کسب اطلاعات و برطرف کردن مشکلات، مستقیما به شما رجوع می کنند.

این رویکرد به ویژه برای کسب و کارهای کوچک بسیار با اهمیت است و به مخاطبان نشان می دهد که شما نیز همانند دیگر نام های تجاری بزرگ، شناخته شده و قابل اطمینان هستید.

5. در برقرای تعامل بیشتر موثر است.

اگر بتوانید محتوای جالبی را تولید کنید، احتمال اینکه مخاطب نیز به آن پاسخ دهد بیشتر می شود؛ همین مساله شرایطی را برای تعامل مستقیم با آنها فراهم می کند؛ فرصتی را ایجاد می کند که باز هم باعث خوشنودی خواننده های خود شوید و این کار را از طریق سرگرمی و یا پاسخ دادن به سوال های احتمالی آنها انجام دهید.

علاوه بر این، فرصتی را فراهم می کند که با رهبران دیگر صنعت حوزه ی فعالیت خود در تعامل باشید. بازاریابی محتوا در نهایت باعث می شود که ارتباط قوی تری را با رهبران دیگر برقرار کنید و خودتان را به عنوان یک هویت معتبر جدید معرفی کنید.

6. هزینه ی آن از روش های قدیمی بازاریابی کمتر است.

ثابت شده که بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک، از روش های قدیمی بازاریابی، مقرون به صرفه تر است، به ویژه اگر این محتوا را خودتان تولید کنید. گسترش محتوا از طریق شبکه های اجتماعی و ایمیل، پست کردن آن در وب سایت و همکاری با شرکت های بزرگ تر نیز کم هزینه تر و یا در برخی موارد رایگان هستند.

بازاریابی محتوای درونی به این معناست که مشتری ها به شراغ شما می آیند؛ بدین تریتب بهره وری آن از روش های قدیمی بیرونی بیشتر است، چرا که مشتری ها از نام تجاری شما آگاهند و به آن علاقه دارند.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-29 18:08:00
دسته بندی ها