101 راهکار برای بازدهی بیشتر کارآفرینان با مسئولیت های بالا - قسمت دوم

30 بهمن 1395 - 9:19
مدیریت شخصی - 101 راهکار برای بازدهی بیشتر کارآفرینان با مسئولیت های بالا - قسمت دوم
101 راهکار برای بازدهی بیشتر کارآفرینان با مسئولیت های بالا - قسمت دوم
امتیاز مطلب: 94%

گاهی اوقات به نظر می رسد تعداد وظایفی که در لیست کارهای روزانه ی ما قرار دارد، به اندازه ایست که شاید هرگز نتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم. به همین دلیل است که این لیست بزرگ از "ترفندهای بازدهی بالا"، برای کارآفرینان تهیه شده که می توانند با استفاده از آن، بهره وری خود را در دراز مدت افزایش دهند. این لیست در 5 دسته بندی مختلف قرار دارد:

  • ترفندهای روتین، برای پیشرفت پروسه ی روزانه
  • ترفندهای روانی و احساسی، برای بهبود حالت روانی و سلامت احساسی
  • ترفندهای برقراری ارتباط، برای افزایش تاثیر روابط
  • ترفندهای تیمی، برای اینکه مطمئن شوید بهترین افراد با شما همکاری می کنند
  • ترفندهای تحلیلی و پیشرفت، برای درک بهتر از نحوه ی کار کردن

در ادامه می‌ توانید ترفندهایی برای بهبود حالت روانی و سلامت احساسی را در یوکن بخوانید و از آن ها لذت ببرید  :

بخش دوم - ترفندهایی برای بهبود حالت روانی و سلامت احساسی

30. هر روز صبح، پس از بیدار شدن، تخت خود را مرتب کنید.

مرتب کردن تختخواب باعث نمی شود که ایده ی جدیدی به سرعت به ذهن شما خطور کند و یا اینکه به روند کار کردن شما سرعت ببخشد؛ اما فرصتی را ایجاد می کند که کمی آرام تر شوید و ذهن خود را پاک کنید. علاوه بر این، بخشی از اهمیت موضوع نظم نیز به شمار می رود.

31. به تعطیلات بروید.

در موارد قبل به اهمیت استراحت کردن اشاره شد. اما به یاد داشته باشید که گاهی اوقات به تعطیلات بروید و از همه چیز دور شوید. در غیر اینصورت، این احتمال وجود دارد که استرس، تمام وجود شما را فرا بگیرد.

32. خواب کافی داشته باشید.

شاید به نظر برسد که وقت کافی برای این کار ندارید، اما باید برای آن برنامه ریزی کنید و زمان هایی را برای خوابیدن اختصاص دهید. هر شب باید هفت تا هشت ساعت کامل را بخوابید، در غیر اینصورت ممکن است که دچار اختلال توانایی های شناختی شوید.

33. برای ورزش کردن برنامه ریزی کنید.

ورزش کردن از مزیت های بیشماری برخوردار است، پس مدت زمانی را برای این کار در نظر بگیرید. با ورزش، یک بهبود کوتاه مدت در اثر آدرنالین به وجود می آید و در نهایت، ترشح اندروفین باعث می شود که حالت روانی و احساسی بهتری داشته باشید. علاوه بر این، انرژی بیشتری خواهید داشت و تمرکز شما نیز طولانی تر خواهد بود.

34. هر روز صبح یا غروب تمرین مدیتیشن را انجام دهید.

مدیتیشین عمیق ذهنی باعث کاهش میزان استرس شده، عملکردهای شناختی را تقویت کرده و روحیه ی شما را بهبود می بخشد. تبدیل کردن آن به یک عادت، چالش برانگیز است، ما اگر بتوانید این کار را انجام دهید، هرگز پشیمان نخواهید شد.

35. آب بیشتری بنوشید.

این یک ترفند ساده است، پس به سرعت از آن بهره مند شوید. بخش زیادی از بدن ما از آب تشکیل شده است؛ بنابراین، آبرسانی به آنها می تواند در بهبود عملکرد بدن نقش بسزایی داشته باشد. همیشه یک لیوان آب روی میز خود داشته باشید.

36. غذاهای سالم تری را میل کنید.

بر هیچ کس پوشیده نیست که تنقلات برای بدن زیانبار است؛ علاوه بر این می تواند با ایجاد احساساتی مثل ضعف، بیحالی، بی قراری و کمبود انرژی، به عملکرد شما در ساعات کاری آسیب بزند. در عوض از پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده، میوه و سزیجات استفاده کنید.

37. خوراکی های آماده را به همراه داشته باشید.

زمانی که انرژی شما کمی کاهش یافته، وسوسه می شوید که کمی تنقلات بخورید یا اینکه سری به فست فودی همسایه بزنید؛ اما پیشنهاد می کنیم که خوراکی های سالم را برای خود آماده کرده و آن را دم دست قرار دهید. مغزها و میوه های خشک نیز از خوراکی های خوب پیشنهادی هستند.

38. یک وبلاگ یا دفترچه خاطرات داشته باشید.

خاطرات خود را در دفترچه یا یک وبلاگ (البته اگر با خواندن آنها توسط عموم مردم مشکلی ندارید) بنویسید؛ این کار باعث می شود که ذهن خود را مرتب کرده و به آن نظم ببخشید. بنویسید که چه کارهایی را در طول روز به خوبی یا به اشتباه انجم داده اید و احساسات خود را در آن یادداشت کنید. این کار یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن استرس و ارزیابی رفتارهای شخصی به شمار می رود.

39. کمی از نمایشگرها فاصله بگیرید.

زمانی که هشت ساعت از شبانه روز را به نمایشگر ها خیره می شوید، قطعا با سردرد مواجه شده و یا درد چشم شما را آزار خواهد داد. کمی از نمایشگر و میز کارتان دور شوید، بیرون رفته و هوای تازه استشمام کنید و یا کمی در همان محیط دفتر قدم بزنید. بدون شک، احساس تازگی به شما دست خواهد داد.

40. چیزی را پیدا کنید که برای شما هیجان انگیز باشد.

فرقی نمی کند که چه چیزی باشد، اما حتما به چیزهایی نیاز دارید که نسبت به آنها هیجان زده می شوید. برای مثال یک کنسرت که به زودی برگزار می شود، یک قرار و یا یک برنامه ی تلویزیونی ویژه. هر زمان که احساس خسگی به شما دست داد، این موارد را به خودتان یادآوری کنید.

41. بعد از انجام دادن پروژه های سنگین به خودتان پاداش بدهید.

زمانی که احساس می کنید که تلاش هایتان نتیجه بخش بوده، به راحتی می توانید یک نیرو محرکه ی جدیدتر را دریافت کنید. زمانی که یکی از پروژه های سنگین را به سرانجام رساندید، برای خودتان جایزه در نظر بگیرید.

42. یک حیوان خانگی داشته باشید و یا اینکه به تصاویر حیوانات نگاه کنید.

محبت فیزیکی یا "چیزهای بانمک" تاثیر زیادی را بر سطح استرس شما دارند. اگر نمی توانید در محیط کار خود، حیوان خانگی نگه داری کنید، حداقل کمی به تصاویر حیوانات نگاه کنید.

43. به کسانی که دوستشان دارید زنگ بزنید.

حرف زدن با کسانی که به آنها عشق می ورزیم، موجب ترشح دوپامین می شود. این یک ماده ی شیمیایی است که در روابط اجتماعی نقش دارد و زمانی که احساس می کنید بهره وری شما رو به زوال می رود، به شما کمک می کند که انرژی خود را دوباره به دست آورید.

44. دفتر کار و میز خود را مرتب کنید.

گفته می شود که نابغه ها در فضای شلوغ و درهم برهمی کار می کنند، با اینحال، کار کردن در یک محیط شلوغ، آخرین چیزی است که در یک روز کاری شلوغ به آن نیاز دارید. چند دقیقه ای را برای مرتب کردن دفتر خود زمان بگذارید.

45. از تعطیلات آخر هفته ی خود لذت ببرید.

تعطیلات آخر هفته، نمونه ی کوچک تعطیلات هستند و بهره گیری از آنها حائز اهمیت است. اگر در این روزها نیز کار کنید و یا اینکه در جلسه های کاری شرکت کنید، احساس آرامش نخواهید داشت.

46. اما کمی کار کردن در روز جمعه خالی از لطف نخواهد بود.

کار کردن در روز جمعه باعث می شود که برای روز بعد آماده شوید. ارتباط های محیط کاری و موارد مشابه در این روز موجب حواس پرتی شما نخواهد شد و زمان زیادی برای انجام دادن کارها را در اختیار خواهید داشت. یک راه فرار برای خودتان ایجا کنید و روز شنبه را با بهره وری بالاتری آغاز کنید.

47. به نیمه ی پر لیوان نگاه کنید.

یک تنظیمات ساده در چشم انداز می تواند بر میزان استرس و توانایی به اتمام رساندن کارها، نقش اساسی داشته باشد. برای اصلاح کردن افکار منفی تلاش کنید و به جوانب مثبت کار فکر کنید.

48. با رنگ های مختلف محیط اطراف خود را بپوشانید.

کار کردن در یک محیط یکنواخت، شما را خسته و کسل می کند. در عوض تلاش کنید که در چیدمان محیط کار خود از رنگ های بیشتر استفاده کنید. این کار باعث تحریک فکر و از بین رفتن استرس می شود.

49. در دکور دفتر کار از آثار هنری استفاده کنید.

هنرهای انتزاعی را در چیدمان دفتر خود به کار بگیرید. این کار علاوه بر کاهش استرس، موجب افزایش خلاقیت شده و در پیدا کردن راه حل به شما کمک می کند.

50. گل و گیاه را نیز در دفتر کار خود قرار دهید.

بنابر دلایلی که هنوز هم به طور دقیق مشخص نشده، گیاهان موجب تقویت احساس خوشبختی و بهره وری می شوند. شاید به خاطر حس طبیعی است که القا می کنند و یا اینکه اکسیژن بیشتری را به محیط اضافه می کنند؛ یک دلیل دیگر این است که افراد به گل و گیاه علاقه دارند.

51. در ساعات استراحت، خلاقیت به خرج دهید.

زمانی که در حال استراحت، خط خطی کردن و یا امضا کردن هستید، ماهیچه های خلاقیت خود را تمرین دهید. تمرین های خلاقیت، استرس را از بین برده و می تواند در ایجاد ایده های خلاقانه تر به شما کمک کند.

52. موارد الهام بخش را به خود نزدیک تر کنید.

چیزهای که موجب ایجاد انگیزه شده و الهام بخش هستند را روی میز کار خود قرار دهید. شاید یک یادآوری کوچک از اهداف شما باشد، عکس کسانی که دوستشان دارید و یا یک کتاب انگیزشی. در روزهای پرفشار، به چیزهایی نیاز دارید که به شما انرژی می دهند.

 

به کار گیری ترفندها در زندگی واقعی کمی دشوار است؛ اما امیدواریم این استراتژی ها، عادت ها و ایده ها برای شما مفید واقع شوند. با وجود تعداد زیاد پتانسیل هایی که می توانند عملکرد اجرایی  و سلامت شما را تقویت کنند، می توان تضمین کرد که حداقل یکی از موارد ذکرشده در این مطلب وجود دارد که قبلا درباره ی آن اطلاعی نداشته اید. تنها همان یک مورد کافیست تا بتواند زندگی شما را به عنوان یک کارآفرین بهبود بخشد.

با این اوصاف پیشنهاد می کنیم که حداقل یکبار آنها را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که چیزی برای از دست دادن وجود ندارد.

 

در ادامه می‌ توانید قسمت های دیگر از مقاله‌ی "101 راهکار برای بازدهی بیشتر کارآفرینان با مسئولیت های بالا" را بخوانید و از آن ها لذت ببرید  :

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

دسته بندی ها