چرا باید پادکست را نیز به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید؟

11 تیر 1400 - 11:00
بازاریابی - چرا باید پادکست را نیز به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید؟
چرا باید پادکست را نیز به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید؟
امتیاز مطلب: 91%

فرقی نمی‌کند که چه کسب و کاری را اداره می‌کنید، در هر صورت رقیبانی در بازار هدف شما حضور دارند که باید با آنها مقابله کنید. شاید محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، در مقایسه با سایر گزینه‌های موجود در بازار  بهتر باشد یا اینکه توانایی رقابت با آنها را نداشته باشید. اینکه بتوانید بهترین گزینه را پیشنهاد کنید، هیچ اهمیتی ندارد. در عوض شما باید مطمئن شوید که بازار هدف، درک درستی از فعالیت‌های شرکت شما دارد. مخاطبان بازار هدف باید بدانند که فعالیت‌های شما، بهترین گزینه‌ی پیش روی آنهاست. تا زمانیکه مردم، چنین چیزی را باور نکنند، شاید هرگز از شما خرید نخواهند کرد.

با این اوصاف، چطور می‌توانید خودتان را از دیگران متمایز کنید؟ انتشار آنلاین محتوا یکی از بهترین روش‌ها به شمار می‌رود؛ البته به شرط اینکه از کیفیت بالایی برخوردار باشد و حقیقتا برای مصرف‌کننده‌های بازار هدف شما مفید باشد. مواردی که منتشر می‌کنید، حسن نیت شما را نشان می‌دهد، باعث می‌شود که اعتماد مخاطبان را به دست آورید و شما را به عنوان یک شرکت یا فرد معتبر در صنعت خود معرفی می‌کند.

مشتری‌های بالقوه در بازار هدف شما، دائما در حال دست و پنجه نرم کردن با چیزی هستند. مساله‌ای باعث می‌شود که شب‌ها بیدار بمانند، آنها به یک نتیجه‌ی خاص نیاز دارند و حاضرند برای آن پول خرج کنند. ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم، بنابراین این احتمال وجود دارد که آنها نیز به دنبال اطلاعات یا محتوایی باشند که به آنها در پیدا کردن یک راه حل کمک می‌کند.

دقیقا به همین دلیل است که تمامی کسب و کارهای امروزی باید استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند. یک برنامه‌ی صوتی می‌تواند مخاطبان بازار هدف شما را در یافتن پاسخ یاری دهد، علاوه بر اینکه آنها می‌دانند که در صورت نیاز، می‌توانند شما را پیدا کنند.

جویی پالیزی، بنیانگذار موسسه‌ی بازاریابی محتوا و نویسنده‌ی کتاب Epic Content Marketing، در کتاب خود، بهترین تعریف از محتوا را ارائه کرده است. پالیزی، بازاریابی محتوا را به عنوان «بازاریابی و پروسه‌ی کسب و کار برای خلق و توزیع محتوای ارزشمند و قانع کننده برای جذب، به دست آوردن و برقراری تعامل با مخاطبان هدفی که به خوبی توصیف شده و درک شده‌اند» معرفی کرده است.

باید بدانید که محتوا چطور می‌تواند به شما کمک کند

محتواهایی که بر مبنای اطلاعات دقیق و با تفکر عمیق نوشته شده، توانایی کمک کردن به مخاطبان را دارد. بنابراین، در اختیار گذاشتن یک کال تو اکشن برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. آنها را ترغیب کنید که از وب سایت شما  دیدن کنند، یک مشاوره‌ی رایگان در نظر بگیرید یا آنها را مشترک خبرنامه‌های خود کنید. تمامی این ابزارها درواقع راهی را برای ایجاد رابطه و به دست آوردن مشتری پیش روی شما قرار می‌دهد.

مدل‌های مختلفی از محتوا نیز وجود دارد که مردم به دنبال آنها هستند. پست‌های بلاگ، مقاله های مجلات، ویدیو، وبینار، کاغذهای سفید و کتاب‌های الکترونیکی، از رایج‌ترین مدل‌ها به شمار می‌رود. مدل‌های بسیار متنوعی وجود دارد؛ تعدد این فرصت‌های محض، کارآفرینان و سازمان‌ها را سردرگم می‌کند. آنها به درستی نمی‌دانند که کدام یک از مدل‌های بازاریابی محتوا را به کار بگیرند.

تولید محتوا - پادکست

توصیه‌ی ما: اگر تا به حال از طریق پادکست با بازار هدف خود ارتباط برقرار نکرده‌اید، پس پیشنهاد می‌کنیم که اولین قطعه‌ی محتوای صوتی خود را راه‌اندازی کنید. این 7 روش، اهمیت این موضوع را به شما نشان می‌دهد؛ با یوکن همراه شوید:

1. استفاده از آن آسان‌تر است

پادکست در مقایسه با محتوای متنی و ویدیو، راه‌های دسترسی آسان‌تری دارد. مخاطبان شما مجبور نیستند که دست از کار کردن بردارند تا بتوانند منحصرا روی محتوای شما متمرکز شوند. آنها برای مثال می‌توانند همزمان با ورزش کردن، رانندگی کردن و غیره، به محتوای شما گوش کنند. پادکست شما باعث نمی‌شود که از فعالیت‌های روزانه‌ی خودشان فاصله بگیرند.

2. دسترسی شما را افزایش می‌دهد و مخاطبانتان را پرورش می‌دهد

زمانی که پادکست خود را روی پلتفرم‌هایی مثل iTunes و Stitcher منتشر می‌کنید، در واقع آن را به صورت رایگان، در برابر هزاران شنونده‌ی بالقوه قرار داده‌اید. این پلتفرم‌ها، موتورهای جستوگر هستند؛ مردم از این پلتفرم‌ها، علاوه بر جستجوی موسیقی، برای پیدا کردن پادکست هم استفاد می‌کنند. همین نحوه‌ی انتشار طبیعی، میزان دسترسی شما را افزایش می‌دهد و باعث رشد مخاطبان می‌شود.

3. کم هزینه است و روند تولید سریعی دارد

تولید پادکست - کم هزینه - سریع

ضبط یک قسمت از پادکست، در مقایسه با نوشتن یک محتوا یا ضبط یک ویدیو، زمان بسیار کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. برای تولید یک قسمت از پادکست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که صدای خود را در هنگام حرف زدن، ضبط کنید. یک میکروفون با کیفیت و برنامه‌ی ضبط صدای خوب را تهیه کنید؛ اینها تمام چیزی هستند که برای تولید یک محتوای صوتی به آن نیاز دارید.

4. فورومی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با متخصصان صنعت خود مصاحبه کنید

استفاده از فرمت مصاحبه‌های محبوب، شرایطی را برای مخاطبان شما فراهم می‌کند تا از تخصص، موفقیت‌ها و شکست‌های مهمانان شما درس بگیرند. شما نیز از این کار بهره‌مند می‌شوید؛ چرا که می‌توانید متخصصان دیگری را به شبکه‌ی انسانی خود اضافه کنید. علاوه بر این، اگر مهمان شما تصمیم بگیرد که این مصاحبه‌ها را ارتقا دهد، می‌توانید این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهید.

5. این کار باعث می‌شود که یک سر و گردن از دیگر رقیبان بالاتر باشید

تولید پادکست در چند سال گذشته با تحولاتی روبرو بوده است؛ با اینحال هنوز از فضای کافی برای تولید محتوای شما برخوردار است. بسته به محصول یا موضوع فعالیت خود، احتمالا با چند رقیب دیگر در بازار دست و پنجه نرم می‌کنید؛ این در حالیست که با تولید محتوای صوتی می‌توایند خودتان را از دیگر رقیبان متمایز کنید و خودتان را به عنوان یک فرد یا کسب و کار معتبر به مخاطبان معرفی کنید.

6. باعث می‌شود که اعتماد مخاطبان را به دست آورید

محتوای صوتی، ماهیت شخصی دارد. زمانی که مردم صدای شما را می‌شنوند، در واقع شخصیت و اعتبار شما را می‌شنوند. زمانی که شما درباره‌ی موضوعی حرف می‌زنید، مخاطبان می‌توانند هیجان و دیگر احساسات را از صدای شما تشخیص دهند. همین مساله باعث می‌شود که راحت تر شما را درک کنند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. پادکست به مخاطبان بازار هدف شما کمک می‌کند تا احساس کنند که از قبل شما را می‌شناختند.

کسب اعتماد مخاطب - پادکست

7. باعث می‌شود که مشتریان بیشتری را جذب کنید

در پایان هر قسمت از پادکست، یک کال تو اکشن قرار دهید. یک مسیر مستقیم را در اختیار آنها بگذارید و مطمئن شوید که صفحه ی فرود، لیست مشترکین ایمیل یا دیگر ابزارها، از قبل آماده‌ی کاربری هستند. تا حد امکان باید دسترسی شنونده‌ها را آسان کنید. با انجام دقیق این پروسه‌ها، باعث می‌شوید که هر دفعه، تعداد بیشتری از مخاطبان به شما گوش کنند، مشترک ایمیل شما شوند و مقاله های آنلاین شما را دانلود کنند.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-07-03 01:46:17
دسته بندی ها