چگونه می‌توان در دنیای دگرگون‌شده‌ی فروش به موفقیت دست پیدا کرد؟

13 اسفند 1399 - 11:00
بازاریابی - چگونه می‌توان در دنیای دگرگون‌شده‌ی فروش به موفقیت دست پیدا کرد؟
چگونه می‌توان در دنیای دگرگون‌شده‌ی فروش به موفقیت دست پیدا کرد؟
امتیاز مطلب: 95%

یکی از دلایلی که دنیای فروش را جذاب می کند، طبیعت رقابتی آن است. دنیای حرفه ای فروش و بازاریابی، این روزها، بیشتر از همیشه رقابتی شده و به نظر می رسد که این روحیه در آینده نیز افزایش خواهد داشت. رایان استیس، یکی از بازاریاب های خبره می گوید: "اولین کسانی که از این عرصه خارج می شوند، فروشنده هایی هستند که نمی توانند خودشان را متمایز کنند، کسانی که نمی توانند بخشی از این مالکیت با ارزش باشند."

او در ادامه اضافه کرد: "موفق ترین فروشنده ها در سال 2020، معلم ها خواهند بود؛ اینها کسانی هستند که می توانند مشتری را وادار کنند که طرز فکر متفاوتی نسبت به آینده ی کسب و کار آنها داشته باشد."

موفقیت در زمینه ی فروش در سال 2020 به مجموعه ی جدیدی از مهارت ها، نظم، سازمان یافتگی و آمادگی پیش از موعد نیاز دارد. رایان استیس، توصیه های خود برای موفقیت در فروش های سال 2020 را به اشتراک گذاشته است؛ با یوکن همراه شوید:

1. همانند یک قهرمان آماده شوید

برای اینکه بتوانید در هر چیزی بهترین باشید، باید تکالیفی که برای شما تعیین می شود را انجام دهید. جالب است بانید که تعداد زیادی از فروشنده ها تا به امروز، از قبل آماده نبوده و تکلیف خود را انجام نمی دادند. استیس در این باره می گوید: "من روزانه چهار یا پنج ایمیل سرد و بی روح فروش را دریافت می کنم. با توجه به ایمیل ها، بعید به نظر می رسد که فروشنده اصلا درباره ی نوع کسب و کار شرکت من تحقیق کرده باشد." و همچنین گفت:

اگر یک فروشنده درباره ی من تحقیق کرده باشد و بداند که من یک راه حل خوب یا خدمات مناسب را برای آنها فراهم می کنم، به گونه ای با من ارتباط برقرار می کرد که با من و چالش های کسب و کارم سازگار باشد، باور کنید که قبل از فشردن دکمه ی Delete کمی تامل می کنم.

 موفقیت در فروش - قهرمان

2. به دنبال سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی باشید

اگر برای هر کدام از مشتری های خود به دنبال راهی برای سفارشی سازی و شخصی سازی نباشید، باید بگوییم که فرصت فوق العاده ای را از دست می دهید. استیس درباره ی اهمیت موضوع سفارشی و شخصی سازی می گوید: "آیا عمیقا معتقد هستید که می توانید به مشتری کمک کنید؟ پس ثابت کنید. مخصوص باشید."

به مشتری های بالقوه بگویید که چرا باید اهمیت بدهند و به صورت کاملا آماده، خودتان را برای تاثیر گذاری به نمایش بگذارید. توانایی شما در شخصی سازی برای هر کدام از مشتری ها امری ضروری است؛ این روزها، مشتری ها انتظار چنین چیزی را دارند.

3. روی معلم بودن متمرکز شوید

بهترین فروشنده ها به خوبی می دانند که آموزش دادن، بهترین فروش را دارد. استیس می گوید:

آموزش دادن یک دروازه به سمت ایجاد رابطه ای بر مبنای اعتماد است. به دنبال فرصت های گوناگون باشید تا ارزش و راهنمایی های متخصصانه را در اختیار مشتریان قرار دهید.

4. چیزی را بهتر کنید که حقیقا بهتر است

اتوماسیون یکی از آسان ترین روش ها برای ارسال یک ایمیل به 20.000 نفر موجود در یک لیست است. اما یک نفر باید به این ایمیل پاسخ دهد، اینطور نیست؟ خیر. همانطور که استیس می گوید: "هیچ روش دیگری به اندازه ی توهین به اینباکس افراد با اطلاعات نامربوط نمی تواند با این سرعت، یک رابطه ی طبیعی را به سمت نابودی بکشاند."

بنابراین، کمی تامل کنید و تمامی تعامل ها را به حساب بیاورید. هر نقطه ی مشترکی که یک سر آن را یک مشتری بالقوه به وجود آورده، یک شانس برای اضافه کردن ارزش و تقویت روابط پیشرفته است.

موفقیت در فروش - بهتر شدن

5. همیشه به دنبال این باشید که یک رابطه‌ی معنادار را ایجاد کنید

زمانی که فروش را به عنوان یک ارتباط انسانی دیگر بدانید، نه یک معامله، به خوبی می توانید مسیر خود به سمت متمایز بودن را پیدا کنید. به گفته ی استیس: "فروش تنها به علم مربوط نمی شود. فروش حرفه ای یک هنر است. به دنبال راهی باشید که روابط معناداری را به وجود آورید؛ این شاید بدین معنا باشد که لپ تاپ را خاموش کرده و شخصا با مشتری ها و ارباب رجوع ها حرف بزنید."

آیا می توانید متمایز باشید و یک رابطه ی انسانی خوب را برقرار کنید؟ یکی از بهترین روش هایی که من می دانم، این است که در هر مرتبه از معامله ی خرید و فروش، چیز بیشتری را به مشتری ارائه دهید. شما باید دائما متمایز باشید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-04 11:30:49
دسته بندی ها