8 عادت رفتاری مشترک میان افراد فوق‌العاده جالب

24 دی 1398 - 8:00
مدیریت شخصی - 8 عادت رفتاری مشترک میان افراد فوق‌العاده جالب
8 عادت رفتاری مشترک میان افراد فوق‌العاده جالب
امتیاز مطلب: 97%

افراد جالب از نوعی مغناطیس ویژه بهره می برند. آنها داستان های جالبی را تعریف می کنند و زندگی آنها در مقایسه با دیگران غیر معمول است. اما چه چیزی باعث می شود که آنها تا این اندازه فریبنده باشند؟

آنها قبل ازهر چیز بسیار کنجکاو هستند. یک فرد جالب نسبت به کشف جهان اطراف هیجان زده است و این انرژی را در محیط اطرافش نیز ساتع می کند.

برخی از افراد به طور طبیعی جالب هستند، اما همیشه روش هایی وجود دارد که با یادگیری آنها می توان تعامل بیشتری را برقرار کرد. دکتر کلر نیکسون در سراسر تگزاس به عنوان یک استاد حسابداری فوق العاده جالب (یک ترکیب کاملا متناقض) شناخته شده است. حسابداری یکی از مباحثی است که جالب و سرگرم کننده کردن آن بسیار دشوار است، به همین دلیل است که دکتر نیکسون را تا این اندازه ویژه و منحصر به فرد می کند. او در جالب کردن موضوع های مختلف، مهارت ویژه ای دارد. او در کلاس های خود علاوه بر تدریس حسابداری به صحبت کردن درباره ی جالب بودن می پردازد.

در حقیقت، تمامی افراد می توانند جالب بودن را بیاموزند. این یکی از خصیصه های شگفت انگیز به شمار می رود؛ چرا که جالب بودن می تواند شبکه ی انسانی شما را گسترش دهد، در افزایش تعداد مشتریان و ارباب رجوع ها نقش داشته باشد و سبک رهبری را موثر تر کند.

برخی از عادت های رفتاری وجود دارند که در میان افراد جالب مشترک هستند. گاهی اوقات این عادت ها به صورت طبیعی شکل می گیرند؛ اما این اتفاق فراوانی چندانی نداشته و اغلب با تلاش مداوم به دست می آید. در ادامه با روش هایی آشنا می شوید که افراد جالب با استفاده از آنها به تعامل بیشتر پرداخته و خودشان را غیر معمول و مجذوب کننده نشان می دهند؛ در ادامه با یوکن همراه شوید:

1. آنها پر شور و اشتیاق هستند

جین گوودال، یکی از همین افراد جالب است که در سن 26 سالگی، خانه ی خود در انگلستان را ترک کرده و به تانزانیا سفر کرد تا تحصیلات خود در زمینه ی شامپانزه ها را آغاز کند. همین رویکرد به کار زندگی او تبدیل شد. گوودال تمام عمر خود را وقف این موضوع کرد و در عین حال نیز الهام بخش بسیاری از افراد دیگر بوده است. افراد جالب نه تنها علاقه مندی های مختلفی دارند، بلکه پر شور و اشتیاق هستند و خودشان را به طور کامل، وقف علاقه مندی های خود می کنند.

2. آنها چیزهای جدید را امتحان می‌کنند

افراد جالب کارهایی را انجام می دهند که به آنها علاقه دارند. آنها می دانند که چه می خواهند و به اندازه ای شجاع هستند که گام های رسیدن به آن را بر می دارند. این موضوع اغلب به عنوان امتحان کردن چیزهای جدید شناخته می شود، چیزهایی که در مراحل اول، آنها را دچار مشکل می کند. همین حرکتی که به سمت جستجوی تجربیات جدید انجام می شود، در افزایش روحیه نیز تاثیر گذار است. افرادی که احساس خوشبختی می کنند، جذاب تر و جالب تر هستند.

3. آنها عادت های رفتاری عجیب و غریب خود را پنهان نمی کنند

افراد جالب اغلب تمایلات نامعمولی دارند که با معمول های دیگران سازگار نیست. آنها طرز فکر بازی دارند و از کسی که هستند، خجالت نمی کشند. برای مثال، وارن بافت میلیاردر را در نظر بگیرید که از سبک زندگی میلیاردی فاصله گرفته و هنوز هم در خانه ای که در سال 1958 و با قیمت 31500 دلار خریداری کرده، زندگی می کند. زندگی کردن این مرد میلیاردر در چنین خانه ای شاید کمی عجیب و غریب به نظر برسد، اما بافت، تمایلات خود را به خاطر انتظارات دیگران تغییر نمی دهد.

4. آنها به طور معمول از دیگران پیروی نمی‌کنند

افراد جالب اغلب ترجیح می دهند که مسیر خود را به وجود آورند. البته هیچ اشکالی به کارهایی که دیگران انجام می دهند وارد نیست، اما موضوع این است که افراد جالب، نوآور هستند، کسانی هستند که پیروی را شکسته و به دنبال ایده های جدید، هیجان انگیز و جالب هستند.

5. آنها خودمحوری را کنار می‌گذارند

افراد خود پسند و خود محور، جالب نیستند. اینگونه از افراد دائما در حال موضع گیری هستند و همیشه نگران این هستند که در چشم عموم، چگونه به نظر می رسند. این کار خسته کننده بوده و اصلا صادقانه نیست. اوپرا وینفری را در نظر بگیرید، این فرد جالب که توجه دیگران را به خود جلب می کند، در یکی از سخنرانی های خود در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان سال 2008 دانشگاه استنفورد گفت: "بهترین توصیه برای یادگیری این است که نفس خود را کنار بگذارید و به جای آن، روحیه ی درون خود را پرورش دهید. هر تصمیم درستی که اتخاذ کرده ام، از درونم نشات گرفته است؛ و هر تصمیمی که به اشتباه گرفته شد، به خاطر این بود که به صدای عمیقی که از درون به گوشم می رسید، توجه نکردم." توصیه ی اوپرا بسیار مهم است: به ارزش ها، اهداف و جاه طلبی خود گوش کنید و نگران این نباشید که آیا وجهه ی شما را خوب خواهد کرد یا خیر.

6. آنها دائما در حال یادگیری هستند

برای افراد جالب، جهان محلی است از امکانات بی نهایت. این میزان کنجکاوی درباره ی ناشناخته ها، آنها را به سمت یادگیری مداوم هدایت می کند که از طریق تمایل هیجان انگیز برای کشف ناشناخته ها تغذیه می شود. آلبرت انیشتین، علیرغم هوش و دستاوردهایش، همیشه ماهیتی از اعجاب را در سراسر زندگی خود حفظ می کرد تا دلیلی برای ارائه و مطرح کردن پرسش های مختلف درباره ی جهان اطراف داشته باشد. افراد جالب نیز همانند آلبرت انیشتین در حالتی از شگفتی دائمی هستند.

7. آنها یافته‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند

تنها چیزی که برای افراد جالب به اندازه ی یادگیری سرگرم کننده و جذاب است، اشتراک گذاری یافته ها و دانسته های جدید است. برخی از افراد دائما از سفرهای کسل کننده ی خود حرف می زنند، اما این مورد، متفاوت از چیزی است که بیان می کنیم. افراد جالب به این دلیل جذاب هستند که خارج از الگوهای معمول، احساس می کنند. آنها تمام چیزهای جالبی که انجام داده اند را به اشتراک نمی گذارند تا به آنها فخر فروشی کنند، آنها برای سرگرمی دیگران، این موارد را به اشتراک می گذارند.

8. آنها نگران نیستند که دیگران درباره ی آنها چطور فکر می کنند

هیچ چیز به اندازه ی اینکه کسی بخواهد شخصیت واقعی خود را پنهان کند، چرا که از عقیده ی دیگران هراس دارد، ناراحت کننده نیست. افراد جالب با فردی که هستند، کاری که انجام می دهند و ماهیتی که دارند، صادق هستند. افراد جالب، معتبر به یک تقصیر هستند. نویسنده ی مشهور انگیسی، چارلز دیکنز، نمونه ی بارز این مورد بود. برای او فرقی نمی کرد که در خانه ی دوستش باشد یا در یک هتل، در هر صورت، خودکارها و سایر اشیاء مورد نظر خود را همراه داشت و آنها به شک ویژه ای منظم می کرد. شاید این رفتار از نظر بسیاری از افراد، عجیب و غریب بود، اما در هر صورت باید بدانیم که با خودش صادق بود.

نتیجه‌گیری نهایی

اعمال این تغییرات و عادت ها در زندگی روزانه، همیشه کار آسانی نیست؛ اما همین مساله است که افرادی که کارهای جالب می کنند را تا این اندازه جذاب می کند. شما در حال حاضر یک فرد جالب هستید، اما به خاطر داشته باشید که دست از اکتشاف ناشناخته های جهان بر ندارید و همچنان با خودتان صادق باشید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-20 16:58:58
دسته بندی ها