15 راز زبان بدن که افراد موفق به کار می گیرند

11 اسفند 1395 - 12:07
مدیریت شخصی - 15 راز زبان بدن که افراد موفق به کار می گیرند
15 راز زبان بدن که افراد موفق به کار می گیرند
امتیاز مطلب: 98%

بدن ما زبان مخصوص به خود را دارد و کلماتی که از آن خارج می شود، همیشه خوشایند نیستند. زبان بدن شما می تواند بخش عمده ای از شخصیت شما را تشکیل دهد، تا اندازه ای که گاهی اوقات حتی به ذهن شما نیز خطور نمی کند. در این صورت باید نگاه دقیق تری به آن داشته باشید، چرا که ممکن است آینده ی شغلی شما را به خطر بیاندازد.

کمپانی TalentSmart آزمایشی را روی بیش از یک میلیون نفر انجام داده و در آن، عملکرد آنها را مورد ارزیابی قرار داده است. این بررسی ها نشان می دهد که افراد با هوش احساسی بالا، عملکردی بالاتر از حد میانگین افراد سخت کوش را به اجرا می گذارند. اینگونه از افراد به خوبی از قدرت نشانه هایی که در طول مکالمه ها بر زبان جاری نمی شوند، آگاه هستند و زبان بدن خود را مطابق با آنها تنظیم می کنند.

مواردی که در ادامه می خوانید، 15 اشتباه رایج در به کار گیری زبان بدن هستند که افراد با هوش احساسی بالا از آنها خودداری می کنند؛ برای آشنایی بیشتر با یوکن همراه شوید:

1. قوز کردن یا حالت های خمیده

شل و وارفته ایستادن، نشانه ی بی احترامی است. این حالت نشان می دهد که از بودن در آن مکان و زمان، کلافه شده اید و ترجیح می دهید که در جای دیگری حضور داشته باشید. شما هرگز به رئیس خود نمی گویید "نمی دانم چرا باید به حرف های تو گوش کنم"، اما اگر با حالتی خمیده بایستید، زبان بدن شما با صدای رسا و واضح، فکری که در سر دارید را به رئیستان می گوید.

مغز ما به گونه ای طراحی شده که قدرت را با میزان فضایی که اشغال می کنیم، برابر می کند. محکم و استوار ایستادن با شانه هایی که در عقب قرار دارد، یک حالت قدرتمند است؛ این حالت، بیشترین فضا را توسط شما اشغال می کند. از طرف دیگر، قوز کردن در نتیجه ی سقوط حال شما به وجود می آید، فضای کمتری را اشغال کرده و قدرت کمتری را به نمایش می گذارد. حفظ حالت خوب، نشان از احترام دارد و تعامل متقابل میان هر دو طرف مکالمه را افزایش می دهد.

2. حالت های بدن اغراق آمیز

این حالت های نشان می دهد که شما در گفتن حقیقت، اغراق می کنید. حالت های طبیعی و کنترل شده را اجرا کنید تا اعتماد به نفس شما را به نمایش بگذارد. حالت های باز مثل باز کردن دست ها و یا نشان دادن کف دست ها در طول مکالمه های مختلف نشان می دهد که شما چیزی برای مخفی کردن ندارید.

3. نگاه کردن به ساعت

اگر در حال گفتگو با فردی هستید و دائما به ساعت خود نگاه می کنید، در واقع به او بی احترامی کرده اید؛ این حالت از عدم شکیبایی و خود شیفتگی شما خبر می دهد. این حالت نشان می دهد که کارهای بهتری برای انجام دادن دارید و ترجیح می دهید که هرچه سریع تر، فرد مخاطب را ترک کنید.

4. دور شدن یا فاصله گرفتن از دیگران

فاصله گرفتن از طرف مقابل در طول مکالمه ها نشان می دهد که تعامل ندارید، ناراحت هستید، علاقه ای به این موضوع ندارید و یا حتی برای طرف مقابل هیچ ارزشی قائل نیستید.

تلاش کنید که در طول مکالمه ها، به طرف مقابل نزدیک تر شوید و زمانی که او حرف می زند، کمی سر خود را خم کنید. این کار به فرد روبروی شما نشان می دهد که شما به طول کامل متمرکز هستید و به حرف های او توجه می کنید.

5. دست به سینه بودن

دست به سینه بودن یا پاهایی که در هم گره خورده اند در واقع سدهای فیزیکی هستند که نشان می دهند به حرف های طرف مقابل، علاقه ای نداشته و یا آنها را قبول ندارید. حتی اگر در حال لبخند زدن یا برقراری تعامل هستید، طرف مقابل می تواند احساس کند که شما علاقه ای به شنیدن حرف های او ندارید.

حتی اگر با حالت دست به سینه بودن راحت هستید، با میل درونی برای این کار مقابله کنید تا به دیگران نشان دهید که ذهن بازی دارید و برای شنیدن حرف های آنها، مشتاق هستید.

6. تناقض یا نا هماهنگی

وجود تناقض میان حرف هایی که می زنید و حالت هایی که در صورت نشان می دهید، باعث می شود دیگران احساس کنند که یک جای کار ایراد دارد و به این مشکوک می شوند که مبادا می خواهید آنها را فریب دهید. برای مثال، زمانی که یک درخواست را رد می کنید، یک لبخند عصبی نمی تواند به شما کمک کند؛ این کار تنها باعث می شود که دیگران از همکاری با شما احساس ناخوشایندی داشته باشند و فکر می کنند که فکری را در سر می پرورانید که آنها از آن بی اطلاعند.

7. سر تکان دادن های اغراق آمیز

اینگونه از سر تکان دادن ها نشانه ی اضطراب درباره ی تصدیق و تایید شدن است. زمانی که به صورت اغراق آمیزی این کار را انجام می دهید، مردم تصور می کنند که شما به ظاهر موضوعی را درک کرده و یا با آن موافق هستید.

8. بی قراری

بی قراری یا درست کردن دائمی موی سر نشان می دهد که مضطرب هستید، بیش از حد انرژی دارید و پریشان حال هستید. مردم اغلب با دیدن این نشانه ها تصور می کنند که بیش از حد به ظاهر فیزیکی خود اهمیت می دهید و تا اندازه ای که باید، برای شغل خود ارزش قائل نمی شوید.

9. عدم تمایل برای برقراری تماس چشمی

اگر در طول مکالمه ها، با دیگران تماس چشمی نداشته باشید، نشان می دهد که چیزی برای مخفی کردن دارید و باعث می شوید که طرف مقابل دچار شک و تردید شود. عدم برقراری تماس چشمی همچنین نشان از عدم اعتماد به نفس و علاقه به موضوع دارد؛ شما در شرایطی که در حال مذاکرات تجاری هستید، به شدت باید از این مورد خودداری کنید.

اگر در طول مکالمه ها به پایین نگاه کنید، نشان می دهد که با کمبود اعتماد به نفس مواجه هستید، بدین ترتیب، حرف های می زنید بی اثر یا کم اثر خواهد بود. به ویژه در شرایطی که در حال ارائه یا توضیح نکات پیچیده یا مهمی هستید، باید تماس چشمی را برقرار کنید.

از طرف دیگر، تماس چشمی ثابت، میزن اعتماد به نفس، قدرت، هوش و توانایی رهبری شما را نشان می دهد. بدون برقراری تماس چشمی کاملا مستقیم هم می توان ارتباط مورد نظر را برقرار کرد، اما سهل انگاری کامل در این زمینه به طور قطع با تاثیرات منفی همراه خواهد بود.

10. تماس چشمی بیش از حد

اگر بیش از حد و با نگاه نافذ به دیگران نگاه کنید، ممکن است فردی گستاخ به نظر برسید؛ علاوه بر این باعث می شود دیگران تصور کنند که شما قصد تسلط بر آنها را دارید. مردم به طور میانگین، تماس های چشمی را برای هفت تا ده ثانیه حفظ می کنند که این میزان در زمانی که در حال شنیدن حرف های دیگران هستند، بیشتر می شود. نحوه ی ای که تماس چشمی را قطع می کنید نیز پیام هایی را در بر دارد. نگاه گذرا به سمت پایین، نشان از اطاعت دارد؛ در حالیکه نگاه کردن به طرفین از اعتماد به نفس شما خبر می دهد.

11. گرداندن چشم ها به اطراف

گرداندن سریع مردمک چشم ها به اطراف یکی از اصلی ترین نشانه های عدم احترام است. این حالت یکی از عادت های غلط به شمار می رود، با اینحال می توان روی آن تسلط پیدا کرد. شما توانایی کنترل این حالت را دارید و پیشنهاد می کنیم که برای آن تلاش کنید.

12. عبوس بودن یا اخم کردن

عبوس بودن یا نمایش حالت ناراحتی در صورت، به دیگران نشان می دهد که از دست آنها ناراحت هستید، حتی اگر آنها هیچ تقصیری نداشته باشند. این حالت باعث می شود دیگران تصور کنند که آنها را قضاوت می کنید و در نهایت، آنها را از شما می راند. از طرف دیگر، لبخند زدن نشان می دهد که ذهن بازی دارید، قابل اعتماد هستید، اعتماد به نفس خوبی دارید و ارتباط صمیمانه تری را با دیگران برقرار می کنید. بررسی MRI افراد نشان داده است که مغز افراد نسبت به کسانی که لبخند می زنند، واکنش های خوشایندی را نشان می دهد و همین مساله، تاثیرات مثبت طولانی تری را ایجاد می کند.

13. دست دادن های ضعیف

دست دادن شل و وارفته نشان از عدم اعتبار و اعتماد به نفس دارد؛ این در حالیست که دست دادن بیش از حد قوی نیز نشان می دهد که قصد تسلط بر طرف مقابل را دارید. به تناسب هر فرد، نحوه ی دست دادن خود را تنظیم کنید و حالت پایدار آن را حفظ کنید، اما همیشه از محکم بودن آن اطمینان داشته باشید.

14. مشت گره کرده

مشت گره کرده نیز همانند دست به سینه بودن و انداختن پاها روی یکدیگر می تواند از عدم تمایل شما برای برقراری ارتباط خبر بدهد. علاوه بر این، باعث می شود دیگران تصور کنند که حالت دفاعی به خود گرفته اید؛ با این اوصاف، برقراری ارتباط و تعامل با شما، آنها را عصبی می کند.

15. بیش از اندازه نزدیک شدن

اگر بیش از اندازه به فردی نزدیک شوید، نشان می دهد که ارزشی برای فضای شخصی افراد قائل نمی شوید. این کار باعث می شود که دیگران از بودن در کنار شما، احساس ناخوشایندی را تجربه کنند.

خودداری از این اشتباهات در به کاری گیری زبان بدن به شما کمک می کند که روابط قدرتمندتری را در زمینه ی کاری و زندگی شخصی برقرار کنید.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-01-10 15:06:06
  • نظرات
تصویر آواتار نگار
   نگار

زبان بدن از ملزومات مراودات اجتماعی است و ارتباطات رو بدون اصطکاک پیش میبره.....مرسی برای مقالات جالب

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار نگار
   نگار

زبان بدن خیلی مهیج و جالبه _ من با دیدن فیلم های پلیسی مخصوصا شرلوک هلمز به این علم علاقه مند شدم . در تمام مراودات زندگی و کاری بسیار بسیار راهگشا است . از اینکه با یوکن آشنا شدم خوشحالم . مطالعه زبان بدن اینطوری که شما مطالب رو ارایه میدید خیلی جالب تر به نظر میاد خلاصه و گویا .خوندن کتاب قطور حوصله و زمان میخواد که من ندارم ......از این به بعد یو کن رو دارم ...........مرسی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

بسیار ممنون که مارو دنبال میکنین دوست عزیز

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها