5 مولفه ی اساسی برای رسیدن به بالاترین سطوح بهره وری

14 اسفند 1395 - 12:35
مدیریت شخصی - 5 مولفه ی اساسی برای رسیدن به بالاترین سطوح بهره وری
5 مولفه ی اساسی برای رسیدن به بالاترین سطوح بهره وری
امتیاز مطلب: 97%

احتمالا شما نیز هنوز نتوانسته اید به بسیاری از اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، دست پیدا کنید.  بسیاری از افراد هستند که عزیزان یا دوستان خود را از دست داده اند، از موانع، شکست ها و نا امیدی ها رنج کشیده اند، اما در میان این موارد، بسیاری از رویاها به واقعیت تبدیل شده است. افراد زیادی تا به حال به اهدافشان دست پیدا کرده و بسیاری دیگر نیز از موانع موجود در مسیرشان عبور کرده و به موفقیت رسیده اند.

احتمالا شما نیز در مواجهه با موانع و شکست ها، دائما شکایت می کنید و از خودتان می پرسید که کجای کار اشتباه بوده است؛ اما با این کار، چه مشکلی برطرف می شود؟ شانس بعدی شما برای بهتر بودن، به زودی نمایان می شود و بدون شک، فرصت ها نیز همراه آن خواهند بود.

اگر اهدافی را برای خود در نظر گرفته اید که دستیابی به آن برایتان دور از ذهن و دشوار به نظر می رسد، پس پیشنهاد می کنیم که توصیه های زیر را بخوانید تا شاید در این مسیر به شما کمک کند؛ با یوکن همراه شوید:

1. روتین های صبحگاهی

مطالعات علمی ثابت کرده اند که روتین های صبحگاهی، سطح بهره وری در کل روز را تحت تاثیر قرار داده و مزیت هایی را برای آن در بر دارد. شاید شما نیز ترجیح می دهید که در طول شب بیدار بمانید، اما پیشنهاد می کنیم که یک روتین صبحگاهی را برای خودتان در نظر بگیرید. موارد کوچکی همچون مسواک زدن، دوش گرفتن، لباس پوشیدن، صبحانه خوردن، ترک کردن خانه و رسیدن به محل کار را نادیده نگیرید. بسیاری از افراد موفق و کارآفرینان بزرگ نیز به شما پیشنهاد می کنند که یک روتین صبحگاهی را برای خود در نظر بگیرید.

2. برنامه ریزی روزانه

این توصیه کمی بدیهی به نظر می رسد، اما قطعا کارساز خواهد بود: برنامه ریزی را جلوتر از زمان انجام دهید. پیشنهاد می کنیم که قبل از انجام دادن وظایف روزانه، فعالیت های پیش بینی نشده و غیره، از قبل برای یک هفته ی خود برنامه ریزی کنید. برای مثلا اگر می دانید که باید در روز دوشنبه باید سه تماس تلفنی طولانی (بیش از 30 دقیقه) داشته باشید، مدت زمان 15 دقیقه را در فواصل میان هر کدام از این تماس ها برای خود در نظر بگیرید. در اینصورت، اگر تماسی بیش از اندازه طول بکشد و یا وظیفه ی دیگری به شما واگذار شود، نگران نخواهید بود، چرا که زمان کافی را برای این موارد در نظر گرفته اید. شما بهتر از هر کس دیگری از برنامه های خود خبر دارید. اگر هنوز هم از روتین روزانه، جدول زمانبندی و برنامه ریزی های مشابه استفاده نمی کنید، پیشنهاد می کنیم که هر چه سریع تر این کار را انجام دهید.

3. نظم و سازمان یافتگی

این یکی از مواردی است که بسیاری از افراد را با چالش روبرو کرده و مستقیما با آیتم قبلی یعنی برنامه ریزی روزانه در ارتباط است. حتی اگر زمانبندی خوبی را در نظر گرفته اید، باز هم باید زمان هایی را برای فعالیت های مشخص دیگر نیز در نظر بگیرید. باید به سرعت پیشرفت کنید، در غیر اینصورت بهره وری بالایی نخواهید داشت.

4. در هم ریختگی ها را مسدود کنید

این آیتم به شبکه های اجتماعی، ایمل و یا حتی پیام های کوتاه مربوط می شود. مسدود کردن مواردی که مزاحمت ایجاد می کنند، یا در هم ریختگی ها و حواس پرتی ها، برای کسانی که در کارشان به تمرکز بالا و یا مهارت های خلاق نیاز دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای مثال، اگر نویسنده هستید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که تب شبکه ی اجتماعی را در مرورگر خود ببندید. اگر حتما باید این شبکه ها را بررسی کنید، پس زمان های مشخصی را برای جواب دادن به ایمیل یا پیام کوتاه و برقراری تعامل در شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید.

5. ثابت قدم بودن

شما می توانید تمام این موارد را از همین فردا به اجرا بگذارید، اما تا زمانی که ثابت قدم نباشید، هیچ نتیجه ای از آنها دریافت نخواهید کرد. یک روز غذای سالم خوردن، سلامت شما را بهبود نمی بخشد و یک روز منظم بودن، زمانبندی منظم و مسدود کردن حواس پرتی ها و در هم ریختگی ها نیز نمی تواند به یک زندگی پر بازده منجر شود.

قسمتی از روتین روزانه که در آن احساس آسیب پذیری می کنید را مشخص کنید. به محض شناسایی، راه حلی را تعیین و آن را به اجرا بگذارید و مطمئن شوید که مشکل شما را برطرف می کند. شاید این کار را از فردا و با یک قدم زدن صبحگاهی یا مطالعه آغاز کنید؛ اما زمان خود را برای شبکه های اجتماعی هدر ندهید. با اجرای مداوم هر کدام از این توصیه ها، سالی با بهره وری بالا و پر بازده را خواهیم داشت.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-23 14:38:00
دسته بندی ها