5 تمرین روزانه برای آغاز کردن روزی پر از انرژی در محل کار

10 اردیبهشت 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 5 تمرین روزانه برای آغاز کردن روزی پر از انرژی در محل کار
5 تمرین روزانه برای آغاز کردن روزی پر از انرژی در محل کار
امتیاز مطلب: 97%

هیچ کس با این امید که روز بدی را در محل کار آغاز کند، از خواب بیدار نمی شود؛ روزی که به نظر می رسد هیچ کاری به اتمام نمی رسد، اما باز هم کارهای بیشتری روی هم انباشته می شوند.

همه ی ما روزهایی را تجربه کرده ایم که قبل از اینکه متوجه شویم، وقت نهار فرا رسیده و از اینکه نیمی از روز کاری را از دست داده ایم، متعجب می شویم. یک نهار سریع می خوریم و تمام! روز کاری به اتمام رسیده است. این بدان معناست که یا باید تا دیروقت در محل کار بمانید و یا اینکه کارها را به خانه ببرید.

خوشبختانه، روش های علمی برای شروع یک روز کاری پر انرژی (و یا هر روز دیگر) وجود دارند که تمامی افراد می توانند از آنها بهره مند شوند؛ با یوکن همراه شوید:

1. مرتب کنید (یا اینکه نکنید)

محیط اطراف شما روی عملکردتان تاثیر می گذارد؛ علم از ما می خواهد که توجه ویژه ای به این ناحیه داشته باشیم: محیط اطراف شما باید با نیازهای شغلی تان هماهنگی داشته باشد. اما این بدان معنا نیست که تمامی محیط های کاری باید به یک شکل باشند.

اگر شغل شما به گونه ایست که باید از قوانین مشخصی پیروی کرده و به جزئیات دقت کنید، پس محیط پیرامون شما باید مرتب و خالی از آشفتگی باشد. اما اگر به خلاقیت و طرز فکری خارج از محدودیت ها و قواعد نیاز دارید، باید در محیطی که کمی آشفته و حتی درهم برهم است به فعالیت مشغول شوید؛ بله، علم همین را از شما می خواهد!

بنابراین، قبل از اینکه روز خود را شروع کنید، محیط اطراف خود را مرتب کرده و یا بسته به نوع فعالیت، کمی آن را شلوغ یا آشفته کنید؛ باید مطمئن شوید که محیط برای حمایت و پشتیبانی از شما آماده است.

2. زمان‌هایی را برای مدیتیشن اختصاص دهید

احتمالا حدس می‌زدید که به این مورد اشاره کنیم، اما زود قضاوت نکنید.

فرقی نمی‌کند که به محیط شلوغی نیاز داشته باشید و یا اینکه فعالیت در محیط آرام و مرتب را ترجیح می دهید، در هر صورت کوهی از وظایف به عهده ی شما گذاشته شد و احتمالا برای انجام آنها، وقت کافی ندارید. به همین دلیل، بسیاری از ما مجبور می شویم که چندین کار را به صورت همزمان انجام دهیم. بله، انجام دادن چندین کار به صورت همزمان! احتمالا تمامی متخصصان بهره وری با شنیدن این موضوع، متعجب خواهند شد. تمرین مدیتیشن تمرکز حواس می تواند توانایی شما برای تمرکز طولانی تر روی کارها را افزایش دهد. این کار به شما کمک می کند تا نسبت به جزئیات، توجه  دقت بیشتری نشان دهید؛ و زمانی که چندیدن کار را به صورت همزمان انجام می دهید، به نظر می رسد که ذهنی با پراکندگی کمتر و استرس کمتری را تجربه می کنید. این چیزی است که استادهای دانشگاه های واشنگتن و آریزونا به آن اعتقاد دارند.

3. فقط بگویید نه

گاهی اوقات در تلاش برای پیشرفت های شغلی و افزایش حقوق، لقمه ای را بر می داریم که از دهانمان بزرگ تر است. کارهای زیادی را به عهده می گیریم، پاسخ ما به تمامی پروژه ها، بله است، تلاش می کنیم و با توجه به حجم کاری بالا، دیگران را تحت تاثیر قرار می دهیم.

اما زمانی که این کار را انجام می دهیم، از لحاظ جسمی و ذهنی خسته می شویم. این بدان معناست که عملکرد ما نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرد؛ چرا که حجم کاری بالایی را پذیرفته ایم.

دلیل خستگی چیست؟ زمانی که یک روز کاری به تمام روز و روزهای آخر هفته نیز گسترش می یابد، مردم نمی توانند اتصال خود با کار را قطع کنند. عدم توانایی در قطع این ارتباط به استرس، تحریک پذیری، فرسودگی و کاهش انرژی منجر می شود. پروفسورهای دانشگاه های کنستانس و دانشگاه برانشویگ به این موضوع اشاره کرده اند. بهتر است که کارهای کمتری را با کیفیت بالاتر انجام دهید تا اینکه کارهای زیادی را با کیفیت ضعیف ارائه دهید. نحوه ی "نه" گفتن را یاد بگیرید.

4. گوشی هوشمند را کنار بگذارید

حال که زمان از قطع اتصال به میان آمد باید بگوییم که در همین مطالعات، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که سلامت کارمندان در زمان هایی که به کار مشغول نیستند روی زمان هایی که کار می کنند، تاثیر می گذارد.

شاید فکر کنید که با شب بیداری و کار کردن در تمامی روزهای آخر هفته، کارهای بیشتری را انجام داده اید، اما این کار در دراز مدت، از لحاظ فیزیکی ناپایدار است. قبل از اینکه بتوانید به ترفیع یا افزایش حقوق مورد نظر خود دست پیدا کنید، تمامی انرژی خود را از دست داده اید.

و حتی اگر به ترفیع شغلی دست پیدا کنید، آنقدر خسته و بی انرژی هستید که نمی توانید در نقش جدید خود پیشرفت کنید.

در عوض، تلاش های ثابت قدمانه ای را به کار بگیرید تا در طول شب و روزهای آخر هفته، به طور کامل از کار دور باشید. گوشی همراه خود را خاموش کنید، ایمیل، پیام کوتاه، تماس تلفنی و حتی فکر کردن درباره ی کار ممنوع است. مغز خود را در حالت هواپیما قرار داده و از کار فاصله بگیرید.

5. یک هدف بزرگ و بلندپروازانه در نظر بگیرید

علم از شما می خواهد که روز کاری پر انرژی خود را با مدیتیشن و قطع ارتباط آغاز کنید، با این‌حال شما را متعجب نیز خواهد کرد.

اگر مدت‌های طولانی است که وارد عرصه ی کسب و کار شده‌اید، بدون شک درباره‌ی تعیین اهداف بزرگ و بلند پروازانه شنیده اید. این هدفی است که همه را به خنده وا می دارد. تعیین یک هدف، حتی به صورت روزانه باعث بهبود عملکرد می شود.

استادان دانشگاه های مریلند و تورنتو به این نتیجه رسیده اند که اهداف دشوارتر به عملکردهای بهتر منجر می شود. اما به خاطر داشته باشید که منظور از اهداف دشوار، اهداف غیر واقع بینانه ای که بزرگ تر از توانایی هایی ما باشند، نیست. هر زمان که اجازه دادید تا دیگران اهداف سطح متوسطی را برای شما در نظر بگیرند، این مورد را به خاطر داشته باشید؛ اهداف دشوار خود را با توجه به توانایی های خود در نظر بگیرید و به اهداف متوسط دیگران کفایت نکنید. 

 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-29 09:02:50
دسته بندی ها