3 عادت اشتباهی که شما را از موفقیت دور می کند

14 اسفند 1395 - 8:44
مدیریت شخصی - 3 عادت اشتباهی که شما را از موفقیت دور می کند
3 عادت اشتباهی که شما را از موفقیت دور می کند
امتیاز مطلب: 94%

همه ی ما تعریف های متفاوتی را از موفقیت داریم؛ و البته تمامی ما فردی را می شناسیم که به تعریف ما از موفقیت دست یافته و او را تحسین می کنیم.

شاید این فرد از نظر شما، مشاوره ی املاکی باشد که در شش ماه گذشته، 50 میلیون تومان درآمد داشته و شاید زنی است که به ریاست یک شرکت بزرگ منصوب شده است. شاید فردی را تحسین می کنید که کمتر کار می کند و بیشتر از زندگی لذت می برد. شما احتمالا از خودتان می پرسید که "آنها چه کارهایی را برای رسیدن به این مرحله انجام داده اند و چرا من نمی توانم به این نوع از موفقیت دست پیدا کنم؟"

برای این سوال که چرا نمی توانید شبیه به آنها باشید، هیچ پاسخی وجود ندارد. شاید به خاطر چند عادت اشتباهی است که شما را از حرکت باز می دارد. در این متن به معرفی سه عادت اشتباهی که آینده ی شغلی شما را به خطر می اندازد پرداخته و نحوه ی کنار گذاشتن آنها را بیان می کنیم؛ با یوکن همراه شوید:

1. باورهایی که مغلوبتان می کند

"هر چیزی که ذهن شما بتواند باور کند یا تصور کند، همان چیزی است که به آن دست پیدا می کند." این نقل قول معروف از ناپلئون هیل، کاملا درست و حکیمانه است. به جای اینکه بگویید "من نمی توانم" یا "امتحان کردن این کار، ریسک دارد"، تلاش کنید تا طرز فکر خود را عوض کنید و آن را به "می توانم" تغییر دهید. افراد موفق همچنان روی اهدافشان متمرکز می مانند و سیستم هایی را در نظر می گیرند تا آنها را به مقصدشان برساند.

چطور می توان این مشکل را برطرف کرد: خودتان را در حالتی که به موفقیت رسیده اید، تصور کنید. موفقیت برای شما به چه شکلی خواهد بود؟ همان چشم انداز را برای خود مشخص کنید. باور داشته باشید که می توانید به آن دست پیدا کنید و قدم های لازم برای رسیدن به مقصد را بردارید.

2. عدم نظم و انضباط شخصی

به گفته ی یکی از نویسندگان پر فروش و معروف، برایان تریسی، موفق ترین مردان و زنان کسانی هستند که تقریبا تمام زمان خود را برای وظایفی با بالاترین ارزش اختصاص می دهند، نه فعالیت های کم ارزش. متاسفانه اگر شما هم همانند بسیاری از کارآفرینان باشید، پس احتمالا اجازه می دهید که موارد کوچک و بی ارزش، سد راه کارهای بزرگ تر شوند؛ برای مثال، تمامی کارهای مهمی که به برطرف کردن یک مشکل منجر می شود را کنار می گذارید تا به یک تلفن ساده پاسخ دهید و یا اینکه سه ساعت تمام را برای چسباندن تمبر روی پاکت نامه اختصاص می دهید.

چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ اولین نظم همان هدف است. لیستی از کارهایی که می خواهید تا هفته ی آینده، ماه، فصل، سال و یا سال های جلوتر به دست آورید را تهیه کنید. اولویت های آن را مشخص کرده و قدم هایی که برای رسیدن به آن لازم است را تعریف کنید. سپس کارهای خود را به گونه ای نظم ببخشید که در آن 80 درصد از زمان خود را تنها برای این کارها اختصاص می دهید. افرادی را استخدام کنید که این فعالیت های کم ارزش را برای شما انجام دهند تا وقت شما برای وظایف با ارزش، آزاد بماند. یک دفترچه خاطرات یا وبلاگ را برای دستاوردهای کوچک روزانه ی خود در نظر داشته باشید و هر چیزی که به آن دست یافته اید را روی آن بنویسید.

3. رفتارهای ناگهانی و بدون برنامه ریزی

همانطور که گری کلر، بنیانگذار Keller Williams Realty می گوید: "نتایج منجر به ایجاد نتایج نمی شوند، بلکه عمل کردن می تواند نتایج را به وجود آورد." شما برای موفقیت به یک مدل نیاز دارید و باید این فرمول را بارها و بارها تکرار کنید.

آمار و ارقام خود را بشناسید: برای تعیین یک وقت ملاقات، باید با چند نفر تماس داشته باشید؟ و برای عقد قرارداد نهاییی فروش، باید با چند نفر ملاقات کنید؟ اگر بدانید که برای مثال، برای تعیین یک وقت ملاقات باید با 10 نفر تماس بگیرید، و برای رسیدن به قرارداد فروش نهایی باید 5 نفر را ملاقات کنید، بنابراین باید با 50 نفر تماس داشته باشید تا یک فروش را به دست آورید. نتیجه ی مورد نظر در 5 روز کاری تقسیم شده که در هر روز باید با 10 نفر تماس گرفته شود. بنابراین باید این 10 نفر را جزء فعالیت های با ارزش روز خود در نظر بگیرید.

راه حل این مشکل: خبر خوش این است که مجبور نیستید فرمول جادویی مخصوص به خودتان را ایجاد کنید. شما می توانید به فعالیت های کسانی که به موفقیت دست یافته اند نگاه کرده و رفتارهای آنها کپی کنید. در حال حاضر مدل های موفقیت زیادی وجود دارند که می توان با استفاده از آنها، تقریبا به هر چیزی دست پیدا کرد. اگر این مدل برای یک نفر موفقیت آمیز بوده است، پس این احتمال وجود دارد که برای شما نیز مفید باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به خودتان نظم بخشیده و از آن پیروی کنید.

مری کی اش، بنیانگذار Mary Kay Cosmetics در جایی گفته است: "مردم جهان به سه دسته تقسیم می شوند: کسانی که همه چیز را به وجود می آورند، کسانی که به پروسه ی به وجود آمدن، نگاه می کنند و کسانی که متعجب می شوند و نمی دانند که چه اتفاقی افتاده است." اگر این سه عادت را بررسی کرده و راه حل برطرف آنها را به اجرا بگذارید، شما همان فردی خواهید بود که همه چیز را به وجود آورده و اهداف را محقق کرده است.

 

منبع: entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-05-24 10:12:00
دسته بندی ها