چگونه می‌توان سریع‌تر از رقیبان در عرصه‌ی کسب‌و‌کار با تغییرات سازگار شد؟

16 مرداد 1400 - 11:00
بازاریابی - چگونه می‌توان سریع‌تر از رقیبان در عرصه‌ی کسب‌و‌کار با تغییرات سازگار شد؟
چگونه می‌توان سریع‌تر از رقیبان در عرصه‌ی کسب‌و‌کار با تغییرات سازگار شد؟
امتیاز مطلب: 90%

این روزها همه چیز به سرعت در عرصه کسب و کار دچار تغییر می شود و اولویت اول شما به عنوان کارآفرین این است که با جریان حرکت کنید؛ و باید این کار را از طریق صحبت با مشتریان، هم‌رده‌های خود و متخصصان انجام دهید. با یوکن همراه شوید.

اولویت دوم این است که تغییرات به وجود آمده را دائما با اعضای تیم خود در میان بگذارید، دگرگونی‌های ضروری را انجام دهید و تمامی مولفه‌های کسب و کار خود، از جمله شرکا، سرمایه‌گذاران و فروشنده‌ها را در یک راستا قرار دهید.

اعمال نکردن تغییرات باعث می‌شود که از قافله عقب بمانید.

دوره ای که در آن باید پروسه‌های تکراری را در کسب و کارهای رو به رشد انجام می‌دادید و یا یک روال همیشگی را پیش می‌گرفتید، به سر رسیده است. حال زمان آن فرا رسیده که بدانید چطور باید تغییرات بازار، رقیبان و تکنولوژی‌های جدید را به سرعت شناسایی کرده و تاکتیک‌های مطابق با آن را به اجرا بگذارید.

در ادامه به معرفی 8 روش برای موفقیت در اعمال تغییرات می‌پردازیم:

1. به طور منظم باید چشم‌انداز کسب و کار و اهداف خود را با یکدیگر تطبیق دهید

کارآفرینان باهوش تقریبا هر ماه تلاش می‌کنند تا چشم‌انداز و اهداف جدیدی که با توجه به وضعیت بازار تعیین می شود را در یک راستا قرار دهند. این بدان معناست که به روز رسانی‌های منظم باید در طرح کسب و کار، پیام‌های بازاریابی، شبکه‌های اجتماعی و محتوایوب سایت انجام شود. محتوای ایستا به سرعت به یک محتوای مرده تبدیل خواهد شد.

2. به آرامی آغاز کنید، نیرو محرکه را بسازید و شتاب بگیرید

آهسته و پیوسته - آرام حرکت کنید - سازگار شدن با تغییرات - سبقت از رقبای تجاری

بسیاری از کارآفرینان، اعمال تغییرات را به سرعت آغاز می‌کنند و در میانه‌ی راه، نیرو محرکه‌ی لازم و توانایی برای تغییر کردن با سرعت رشد سازمان را از دست می‌دهند. بهتر است که با دقت گوش کنید، بازار را مورد آزمایش قرار دهید و در آغاز، گام های کوچک‌تری بردارید.

توانایی برای تغییرات را در پروسه‌های خود ایجاد کنید؛ در این صورت است که دگرگونی‌های بعدی، باعث به تعویق افتادن روند رشد کسب و کار نمی‌شوند.

کسب و کار -مادی-سرمایه گذاری

3. به توصیه‌های منتور و سرمایه‌گذاران خود دقت کنید

سرمایه‌گذاران و منتورها نسبت به تغییرات بازار، بسیار حساسند و شما باید آنها را به عنوان سیستم هشدار زودهنگام در نظر بگیرید. عدم موفقیت در عکس‌العمل نشان دادن‌های سریع به توقف جریان منابع مالی و جایگزینی بنیان‌گذار منجر خواهد شد.

کارآفرینان باهوش، نفس خود را مهار کرده و نسبت به بازخوردها، حالت دفاعی به خود نمی‌گیرند.

4. سیستم پاداش و فرهنگی را در شرکت به کار بگیرید که تغییرات را برایتان خوشایند می‌کند

سیستم پاداش - پاداش به کارمندان - ایجاد انگیزه برای کارمند - سازگار شدن با تغییرات کسب و کار - سبقت از رقبای تجاری

ایجاد انگیزه و پاداش برای ابتکارات جدید، توانایی شما برای اعمال تغییرات و روی خوش نشان دادن به آن را افزایش می‌دهد.

تیم شما نیز دقیقا همان کاری را می‌کند که شما انجام می‌دهید، نه حرف‌هایی که می‌زنید؛ بنابراین شما باید الگویی برای بازار و حساسیت مشتری باشید. نسبت به تغییرات خوش‌بین باشید.

5. هرگز از برقرای ارتباط دست نکشید، حتی در شرایطی که پیام‌های روشنی را منتقل می‌کنید

تقریبا می‌توان گفت که تمامی مسئولان اجرایی، همیشه یک شکایت مشابه را از زبان اعضای تیم خود می‌شنوند: «چرا هیچ‌کس به ما نگفت که این تغییرات در راهند؟»

یک قانون نانوشته از شما می‌خواهد که هر پیام مهم را حداقل برای 4 مرتبه تکرار کنید، با لحن‌های مختلف آن را به اشتراک بگذارید و مطمئن شوید که همه آن را به خوبی شنیده‌اند.

6. برای سازمان‌دهی مجدد اعضای تیم آماده باشید تا به روند تغییرات، سرعت ببخشید

سازمان دهی - سازماندهی مجدد  - سازگار شدن با تغییرات کسب و کار - سبقت از رقبای تجاری

به خاطر داشته باشید که همه‌ی افراد، توانایی و مهارت لازم برای ابتکارات جدید را ندارند. به کارگیری نیروی کار جدید می تواند به روند اعمال تغییرات سرعت ببخشد؛ علاوه بر این، کنار گذاشتن افرادی که در مقابل تغییرات مقاومت می‌کنند، یکی از روش های موثر برای رسیدن به موفقیت است.

7. معیارهای بازار را تعریف کرده و از آن برای کنترل طرح‌ها و برنامه‌های خود استفاده کنید

کسب و کارها اغلب به یک شبکه اجتماعی یا کانال‌های توزیع که بر مبنای آن آزمون‌های اولیه است، اکتفا کرده و هرگز به پشت سر خود نگاه نمی‌کنند. این روزها، کانال‌های جدید هر روزه ظاهر می‌شوند و نسخه‌های قدیمی‌تر، زرق و برق خود را از دست می‌دهند.

شما برای شناسایی تغییرات به معیارهای قابل قبول و ابتکارات جدید نیاز دارید تا جایگزین‌های قدیمی و جدید را تست کنید.

کسب و کار -تکنولوژی-رسانه ها

8. تکنولوژی و ابزارهای پروسه‌های داخلی را به صورت منظم، به روز رسانی کنید

به روز رسانی - بروز رسانی - به روز رسانی فناوری - تکنولوژی - آپدیت - سازگار شدن با تغییرات کسب و کار - سبقت از رقبای تجاری

این بدان معناست که فرهنگ پیشرفت استوار را هم‌چون محصولات به اجرا بگذارید. میزان افزایش بهره وری خود را در مقایسه با رقبا، اندازه‌گیری کنید؛ تنها مقایسه با روال همیشگی خودتان کفایت نمی‌کند. ممکن است با توجه به استانداردهای خودتان، در حال رشد و پیشرفت باشید، اما با توجه به رفتارها و سرعت رشد رقیبان، در حقیقت عقب مانده‌اید.

یکی دیگر از عواملی که در سطوح بالاتر قرار دارد، حفظ تمرکز بوده و هنوز هم از نیازهای بسیار ضروری به شمار می‌رود. هم جریان بودن با تغییرات، تنها یک روند افزودنی نیست. مواردی که دیگر به اجرا گذاشته نمی‌شوند و یا کاربرد ندارند، باید حذف شوند؛ در غیر این‌صورت، پروسه‌ها پیچیده‌تر شده و کندتر می‌شوند.

رئیس سابق و مدیرعامل Netscape، جیمز بارکسدیل در این باره گفته بود:

نکته‌ی اصلی این است که باید باید «نکته‌ی اصلی» را به عنوان نکته‌ی اصلی حفظ کرد.

نکته‌ی اصلی در تمامی کسب و کارهای امروزی این است که یک تجربه به یاد ماندنی را ایجاد کنند، تجربه‌ای که تمامی مشتریان را به شما وفادار می‌کند؛ که می‌توان این کار را از طریق انتقال اطلاعات و برقراری ارتباط مستقیم، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های فراوان بررسی انجام داد.

اگر چنین چیزی برای کسب و کار شما انجام‌پذیر نیست، بدانید که در واقع از قافله عقب مانده‌اید. زمان آن فرارسیده که سرعت خود را افزایش دهید، وگرنه، مسابقه را واگذار می‌کنید.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-08-08 02:37:45
دسته بندی ها