رهبران خوب از این 6 روش برای الهام بخشیدن به تیم خود استفاده می کنند

25 اسفند 1395 - 11:31
مدیریت - رهبران خوب از این 6 روش برای الهام بخشیدن به تیم خود استفاده می کنند
رهبران خوب از این 6 روش برای الهام بخشیدن به تیم خود استفاده می کنند
امتیاز مطلب: 94%

بسیاری از رهبران در شرکت های بزرگ جهان، با اعمال ترس به مدیریت کسب و کار خود می پرداختند، روشی که محصول فرهنگ سمی شرکت ها بود. تاکتیک های انگیزشی آنها این بود که دائما آینده ی شغلی افراد را تهدید کنند. بنابراین، آمار افرادی که در این شرکت ها از کار خود استعفا داده و یا اخراج می شدند، بسیار بالا بود. فراموش نکنید که میزان بالای این آمار برای شرکت هزینه بر بوده و روحیه ی افراد را تضعیف می کند.

رهبران خوب حقیقتا نادر هستند. رهبرانی که الهام بخش تیم های خود هستند، می توانند بدون اعمال ترس و تهدید در تیم های خود ایجاد انگیزه کنند؛ چرا که اعضای تیم و کارمندان، رهبر خود را دوست دارند و آنها نیز متقابلا نمی خواهند که کارمندان خود را نا امید کنند.

در ادامه با 7 روشی آشنا می شوید که رهبران خوب با استفاده از آنها در تیم خود ایجاد انگیزه می کنند؛ با یوکن همراه شوید:

1. حامی و پشتیبان اعضای تیم خود باشید.

یک مدیر خوب، ابزارهای لازم برای موفقیت را در اختیار کارمندان خود قرار می دهد. این در حالیست که رهبران بد با کمترین راهنمایی، وظایف مختلف را به اعضای تیم خود واگذار می کنند و زمانی که کارمندان، انتظارات را برآورده نمی کنند، از آنها نا امید شده و ناراحت می شوند. پیشنهاد ما این است که در دسترس کارمندان باشید تا آنها بتوانند پرسش های لازم را مطرح کنند.

2. درک درستی از قدرت ستایش و تحسین داشته باشید و آن را مهار کنید.

تقویت مثبت یکی از موثرترین ابزارها برای افرادی است که رهبری گروهی را به عهده دارند. افرادی که از کار خود ناراضی هستند و از آن لذت نمی برند، همیشه از یک موضوع شکایت می کنند و آن هم این است که هرگز به خاطر کاری که به درستی انجام داده اند، تقدیر نمی شوند. اگر می خواهید که کارمندان از کار کردن با شما احساس خوبی داشته باشند و بهترین عملکرد خود را به اجرا بگذارند، پس هر زمان که کاری را به درستی انجام دادند، آنها را تحسین کنید.

هیچ کس از کار کردن در محیطی خالی از تقدیر و تشکر لذت نمی برد.

3. الگو باشید.

اگر می خواهید که کارمندان شما را جدی تر تلقی کنند، باید خودتان الگوی همان چیزی باشید که می گویید. اگر آنها بتوانند اخلاق کاری، صداقت یا مهارت شما را زیر سوال ببرند، بعید به نظر می رسد که خودشان نیز بهترین عملکرد خود را به اجرا بگذارند. شما به عنوان رهبر باید مسیر موفقیت را روشن کنید. اگر دیرتر از همه در محل کار حاضر می شوید و یا زودتر از دیگران، محیط را ترک می کنید، باید بدانید که دیگران این رفتارها را مشاهده می کنند؛ پس به عنوان یک مدیر، به الگویی که ایجاد کرده اید، فکر کنید.

4. اجتماعی باشید.

بسیاری از شرکت ها، مهمانی های جشن آغاز سال نو را برگزار نمی کنند. اگر نمی خواهید چنین جشنی را برگزار کنید، پس حداقل در طول سال، رویدادهای مختلفی را برگزار کنید تا قدرانی خود را به نمایش بگذارید. مجبور نیستید که بودجه ی سنگینی را برای آن صرف کنید، جشن های کوچک نیز به همان اندازه موثر هستند.

اجازه دهید که اعضای تیم، شما را در محیطی خارج از محیط کار نیز بشناسند؛ این کار باعث می شود که ارتباط عمیق تری با آنها شکل بگیرد. هیچ کس از کار کردن با رهبری که تمام مدت را در دفتر خود حبس شده و تنها از طریق ایمیل با کارمندان خود ارتباط برقرار می کند، لذت نمی برد.

5. به حرف های کارمندان خود گوش کنید.

مطمئن شوید که حرف های کارمندانتان شنیده می شود. برای اینکه بتوانید محیطی پر از نوآوری را گسترش دهید، باید تیم مدیریتی خود را ترغیب کنید که ذهن خود را به روی ایده های کارمندان باز کنند. هیچ چیز به اندازه ی رد کردن ایده های کارمندان نمی تواند پروسه ی پیشرفت را متوقف کند. کارمندان نیز خیلی زود از اظهار نظر و مطرح کردن ایده ها منصرف می شوند و همین امر نیز به رکود داخلی شرکت منجر می شود.

همچنین پیشنهاد می کنیم که یک بررسی را به صورت ناشناس در زمینه ی میزان رضایتمندی کارمندان خود به اجرا بگذارید. با این کار در واقع حال و هوای کارمندانتان را می سنجید. علاوه بر این متوجه می شوید که باید چه کارهایی را انجام دهید و با رسیدگی به آنها، می توانید محیط کار خود را بهبود بخشید.

شرکت هایی که چنین بررسی هایی را اجرا نمی کنند، در خطر هستند؛ آنها هرگز متوجه نمی شوند که چه مشکلاتی در شرکتشان در جریان است، بنابراین هیچ راه حلی برای برطرف کردن مشکلات نیز وجود نخواهد داشت.

6. بخشنده باشید.

مطالعات نشان داده اند شرکت هایی که مشوق هایی را برای طول سابقه ی بیشتر در نظر می گیرند، بهتر می توانند کارمندان خود را حفظ کنند. می توانید حقوق آنها را افزایش دهید، برای آنها پاداش هایی را در نظر بگیرید، مرخصی هایشان را بیشتر کنید، عنوان بهتری را به آنها اختصاص دهید و یا از تمامی روش های ذکر شده استفاده کنید؛ در هر صورت فراموش نکنید که اینگونه از مشوق ها می تواند انگیزه برای ادامه ی کار را افزایش دهد.

7. با اعتبار مدیریت کنید و نه با ترس.

افراد از کار کردن برای افرادی که همه ی جزئیات را تحت کنترل دارند، لذت نمی برند و به همان اندازه نیز کار کردن برای مدیرهایی که هیچ قدرتی ندارند را دوست ندارند. شما می توانید معتبر باشید و در عین حال، صادق و محترم باشید. کارمندان باید مطمئن شوند که فردی صالح در راس امور قرار دارد.

وینس لومباردی می گوید: "کمال در دسترس نیست؛ اما اگر آن را دنبال کنیم، به برتری و پیشرفت می رسیم."

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-15 11:56:59
دسته بندی ها