تلاش های بازاریابی ایمیلی شما بنا بر این 6 دلیل ، تاثیر گذار و کارآمد نیستند

22 دی 1399 - 11:00
بازاریابی - تلاش های بازاریابی ایمیلی شما بنا بر این 6 دلیل ، تاثیر گذار و کارآمد نیستند
تلاش های بازاریابی ایمیلی شما بنا بر این 6 دلیل ، تاثیر گذار و کارآمد نیستند
امتیاز مطلب: 97%

در سال های گذشته و با همه گیر شدن اینترنت، به نظر می رسید که ایمیل، بهترین راه برای دسترسی به مشتریانی است که به اینترنت متصل هستند. به مرور زمان، مشتریان به این خو گرفته بودند که چندین ایمیل را فیلتر کنند تا اینکه به پیام جالب و مورد نظر خود برسند. با ظهور فیلترهای اسپم و پوشه ی تبلیغات جیمیل، بازاریاب ها نیز برای دسترسی به مشتریان و برقراری ارتباط با آنها، با مشکل مواجه شدند.

اگر هنوز هم کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سطح گسترده ای به اجرا می گذارید، اما از استراتژی مناسبی برخوردار نیستید، پس حتما متوجه شده اید که نتایج مورد نظر را دریافت نمی کنید. علیرغم تمام تلاش هایی که برای ایجاد ایمیل ها و به روز رسانی لیست دریافت کنندگان ایمیل به کار می برید، باید بدانید که اگر هیچ کس روی ایمیل شما کلیک نکند، در واقع وقت خود را هدر داده اید.

در ادامه به تشریح دلایلی می پردازیم که عدم تاثیرگذاری و ناکارآمدی تلاش های بازاریابی ایمیلی شما را توجیه می کند؛ با یوکن همراه شوید:

1. شما مشتریان خود را نمی شناسید.

اگر معرفی محصولات برای فروش به صورت کورکورانه انجام شود، هیچ فایده ای نخواهد داشت. روش های متنوعی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید اطلاعات بیشتری را درباره ی پذیرنده های ایمیل خود به دست آورید. یکی از این روش ها، ابزار GetResponse است که به شما اجازه می دهد نحوه ی برقراری تعامل مشتری با ایمیلی که برای او ارسال کرده اید را تحت نظارت داشته باشید. شما با نظارت روی رفتارهایی مثل باز کردن ایمیل، کلیک روی آنها و قطع اشتراک، شناخت بهتری از مشتریان خود خواهید داشت.

2. شما شخصی سازی نمی کنید.

بازاریاب های موفق این روزها از قطعه بندی و هدف گذاری مجدد برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی مشتریان استفاده می کنند تا بتواند پیام های ایمیل را شخصی سازی کنند. برای مثال، یکی از مشتریانی که در گذشته محصولی را از شما خریداری کرده، احتمالا از محصولی که تا ماه آینده راه اندازی می شود نیز استقبال خواهد کرد. برای دانستن این نوع از اطلاعات به ابزاری نیاز دارید که در اندازه گیری نتایج و انتقال دادن آنها به شکل ایمیل، به شما کمک کند.

3. قسمت موضوع ایمیل شما به تلاش بیشتری نیاز دارد.

در نظر داشته باشید که ایمیل های فراوانی برای مشتری یا پذیرنده ی ایمیل شما ارسال می شود؛ مشتری نیز تنها نگاه گذرایی به لیست ایمیل های خود می اندازد تا پیامی را باز کند که توجه او را به خود جلب کرده است. این مساله به ویژه در دنیای امروزی که کاربران همیشه موبایل و تبلت به دست دارند و کمتر از لپ تاپ یا کامپیوترهای شخصی استفاده می کنند، اهمیت بیشتری دارد. قسمت موضوعی که به خوبی شخصی سازی شده، کمک بزرگی خواهد بود، اما صرفا نوشتن نام کوچک مشتری در این قسمت کفایت نمی کند. شما باید با کلماتی که در این قسمت می نویسید، توجه پذیرنده را جلب کنید؛ می توانید از شوخی و طنز استفاده کنید و یا اینکه به مواردی اشاره کنید که پذیرنده به آن نیاز دارد.

4. شما نتایج را تحت نظارت ندارید.

اگر به کمپین خود توجه نکنید، فرصت بزرگی را از دست می دهید. با هر کمپین جدیدی که راه اندازی می کنید، باید باز کردن یا نکردن ایمیل ها توسط پذیرنده را بررسی کنید، کلیک های انجام شده بعد از باز کردن ایمیل و تبدیل را نیز تحت نظارت داشته باشید. آیا ایمیل هایی که در یک ساعت مشخص ارسال می شوند، نسبت به ایمیل هایی که بعد یا قبل از آن ساعت مشخص فرستاده می شوند، نتایج بهتری دارند؟ آیا مواردی که در قسمت موضوع می نویسید را بررسی کرده اید؟ کدام یک بازخورد بهتری دارد؟ آزمون A / B را در کمپین خود به اجرا بگذارید تا تلاش بعدیتان با موفقیت انجام شود. ابزارهای مدرن مثل Optimizely  یا VWO آزمون های کمپین ها را ساده تر می کند.

5. پایگاه داده ی مخاطبان شما منقضی شده است.

کمپین بازاریابی ایمیلی تنها به اندازه ی آدرس ایمیل های پذیرنده های آن، تاثیر گذار است. اگر ایمیل خود را برای کسانی ارسال کنید که ماه هاست به ایمیل خود سر نزده اند، حتی بهترین پیام ایمیلی نیز در واقع اتلاف وقت محسوب می شود. اگر پایگاه داده ی مخاطبان خود را به صورت منظم، به روز رسانی نمی کنید، متوجه می شوید که کمپین های شما، بازگشت سرمایه ی مورد نظر را دریافت نمی کنند. از نرم افزارهای جدیدی که به صورت اتوماتیک، لیست شما را برای پیدا کردن اطلاعات منقضی شده چک می کند و آپدیت هایی را نیز به شما پیشنهاد می کند استفاده کنید.

6. شما بیش از اندازه از ایمیل ها استفاده می کنید.

یکی از بدترین چیزهایی که شرکت شما یا هر کسب و کار دیگری می تواند انجام دهد این است که از آدرس ایمیلی که مشری در اختیار شما قرار داده، سوء استفاده کنید. اگر در حال جمع آوری آدرس ایمیل هستید، از آنها برای ارسال پیام هایی مثل کوپن یا پیشنهادهای ویژه استفاده کنید که مشتری یا پذیرنده از آنها لذت می برد. اگر در طول هفته، ایمیل پذیرنده را با پیام های بی محتوا بمباران می کنید، در واقع پذیرنده را تشویق می کنید که روی قطع اشتراک کلیک کند.

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یکی از روش های مرتبط و کارآمد برای دسترسی به مشتریان به شمار می رود، اما با توجه به زیرک بودن کسب و کارها، فشار برای ایجاد پیام هایی که مشتریان به خواندن آنها تمایل داشته باشند، بیشتر می شود. با استفاده از ابزارهای تکنولوژی مناسب، نام تجاری شما می تواند در عرصه ی رقابت باقی بماند و نرخ تبدیل نیز در هر کمپین افزایش یابد. علاوه بر این، اطلاعات مربوط بیشتری را درباره ی مشتریان خود به دست می آورید که در کمپین های آینده به نفع شما خواهد بود.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-11 01:21:26
دسته بندی ها