چطور می‌توانید از عادت بد به تعویق انداختن کارها به نفع خود استفاده کنید؟

28 اردیبهشت 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - چطور می‌توانید از عادت بد به تعویق انداختن کارها به نفع خود استفاده کنید؟
چطور می‌توانید از عادت بد به تعویق انداختن کارها به نفع خود استفاده کنید؟
امتیاز مطلب: 98%

احتمالا تا به حال مطالب زیادی را درباره ی افزایش بهره وری خوانده‌اید و به توصیه‌ی هزاران متخصص گوش کرده‌اید. برخی از این توصیه‌ها حقیقتا کارآمد هستند، در حالی‌که بسیاری از آنها، نتیجه‌ی مطلوب را ایجاد نمی‌کنند. با این‌حال و علیرغم تمام تلاش‌هایی که کرده‌اید، نمی‌توانید عادت بد به تعویق انداختن کارها را ترک کنید و هم‌چنان کارهای خود را به زمان‌های دیگر موکول می‌کنید.

پیشنهاد ما این است که عذاب وجدان نداشته باشید و خودتان را سرزنش نکنید. این عادت بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید می‌تواند به نفع شما باشد؛ حتی موفق‌ترین کارآفرینان نیز ترجیح می‌دهند که گاهی اوقات کارهای خود را به تعویق بیاندازند.

پیز استیل، استاد منابع انسانی در دانشکده کسب و کار دانشگاه Calgary’s Haskane به این نتیجه رسیده است که 95 درصد از افراد، کارهای خود را به تعویق می‌اندازند و یک نفر از هر 5 نفر نیز به حالت مزمن این عادت دچار است.

اگر هنوز هم نتوانسته‌اید این عادت را ترک کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از این راهکارها استفاده کرده و این عادت را در جهت رشد کسب و کار نوپای خود به کار بگیرید. با یوکن همراه شوید:

1. از تقویت انرژی به نفع خود استفاده کنید

انرژی ما یک منبع محدود است و هر کاری که در طول روز انجام می دهیم، بخشی از این انرژی را استفاده می کند. زمانی که مجبور می شوید کارهای پر فشار، خسته کننده، دشوار یا حتی کارهایی که به آن علاقه ای ندارید را انجام دهید، به راحتی در شرایطی قرار می گیرید که ترجیح می دهید کارها را به زمان دیگری موکول کنید.

زمانی که سطح انرژی شما کاهش می‌یابد، تمایل شما برای انجام دادن کارهای مختلف نیز کمتر می‌شود.

اما زمانی که به اندازه ی کافی، کارها را به تعویق انداخته باشید، متوجه می شوید که روحیه ی لازم برای انجام دادن کارهایی که ضرب الاجل آنها نزدیک می شود را پیدا کرده اید. مهلت های طولانی می تواند احساس منفی ترس، استرس و اضطراب را ایجاد کند؛ اما همین مهلت ها می توانند تغییرات مثبتی مثل ترشح آدرنالین را نیز در بدن شما ایجاد کنند. حتی اگر انرژی شما به طور کل تمام شده باشد، باز هم ترکیب ترس و آدرنالین می تواند به افزایش انرژی مورد نیاز برای انجام دادن کار مورد نظر منجر شود.

2. همانند لیزر متمرکز شوید

اگر تا آخرین لحظات نزدیک شدن ضرب الاجل، کارها را به تعویق انداخته اید و باید قراردادها را تکمیل کنید، گزارش ها را آماده کنید و تصمیماتی را بگیرید، تنها فکری که باید در ذهن شما وجود داشته باشد این است که چطور کارها را انجام دهید.

حتی برای کسانی که به حالت مزمن این عادت دچار هستند، نادیده گرفتن عواقب وخیمی که انجام ندادن کار به همراه دارد، دشوار خواهد بود. اگر همانند لیزر روی یک کار متمرکز شوید، حواس پرتی ها به سختی می توانند برای شما مشکل ایجاد کنند. اگر تا آخرین لحظات برای انجام دادن کاری صبر کنید، حالت اضطرار آن باعث می شود که تمامی حواس پرتی ها مثل شبکه های اجتماعی، لوازم الکترونیکی و ایمیل را کنار بگذارید.

3. اولویت‌بندی کرده و برخی کارها را به دیگران واگذار کنید

شما به عنوان یک کارآفرین احتمالا با کوهی از وظایف مختلف روبرو هستید که نمی توانید آنها را به موقع به اتمام برسانید. بنابراین به تعویق انداختن کارها می تواند به شما کمک کند تا حجم کاری بالای روز را با تمرکز روی کارهایی که ضرورت بیشتری دارند، به جریان بیاندازید.

به وظایف روزانه ای که آنها را نادیده گرفته اید نگاهی بیاندازید و از خودتان بپرسید که آیا می توان برخی از آنها را به افراد دیگر واگذار کرد یا خیر. می توانید برخی از کارها را به دستیاران مجازی واگذار کرده و زمان خود را برای کارهای مهم دیگری که تنها از عهده ی شما بر می آیند اختصاص دهید.

4. کارها را سریع‌تر انجام دهید

عوامل اندکی مثل عقب ماندن از برنامه می توانند شما را برای رسیدن به خط پایان ترغیب کنند. با توجه به اینکه زمان اندکی باقی مانده و همچنین اهمیت ماندگاری استارتاپ، باید حداکثر تلاش خود را برای رسیدن به خط پایان مسابقه به کار ببندید. یکی از مزایایی که این کار به همراه دارد، این است که متوجه می شوید انجام دادن برخی کارها، آسان تر از چیزی است که تصور می کرده اید.

درک این موضوع باعث می شود که در آینده و در صورتیکه باز هم چنین کاری به شما محول شود، کمتر احساس سرخوردگی کنید. از آنجاییکه می دانید چه مدت زمانی برای انجام این کار کفایت می کند، پس انجام دادن کارها در آینده و تا زمان فرا رسیدن ضرب الاجل ها آسان تر خواهد بود.

5. زمان‌هایی را برای تجزیه و تحلیل اختصاص دهید

تعیین کردن بازه های زمانی در پروسه های تصمیم گیری و نهایی کردن پروژه ها، یکی از گزینه های کاربردی مناسب در کسب و کارها به شمار می رود. زمانی که همه چیز به خوبی مدیریت می شود، روابط و تغییرات در استراتژی، رشد و چیدمان با شرکا و سایر سرمایه گذاران نیز به خوبی انجام می شود.

از طرف دیگر، به تعویق انداختن کارها می تواند زمان بیشتری را برای بررسی هزینه ها، و مزایای تصمیمی که باید بگیرید، در اختیار شما قرار دهد. به جای اینکه به سرعت تصمیم بگیرید، می توانید کمی به آن فکر کرده و مطمئن شوید که تصمیم درستی را می گیرید. این امر به ویژه در شرایطی که اطلاعات به خوبی آشکار نشده اند مفید خواهد بود، چرا که به مرور زمان، تصمیمات شما بر مبنای حقایق و تحقیقات انجام خواهد شد.

6. تعادل بهتری را در زندگی شخصی و شرایط کاری خود ایجاد کنید

شما به عنوان رهبر یک کسب و کار نوپا، کمی می توانید از این عادت بهره مند شوید و از آن در جهت سلامتی خود استفاده کنید. منظور این نیست که هر روز را به سرگرمی و فعالیت های جالب بگذرانید، بلکه باید بدانید که حتی با وجود پروژه های سنگینی که برای آنها ضرب الاجل تعیین شده، باز هم باید زمان هایی را برای استراحت اختصاص دهید.

به تعویق انداختن برخی کارها برای انجام دادن کارهایی مثل ورزش، قدم زدن، چرت زدن، با خانواده بودن و یا شرکت در سایر فعالیت هایی که مهارت های شما را تقویت می کند، می تواند تاثیرات مثبتی را روی سلامت جسم و روان شما داشته باشد.

زمانی که سالم‌تر باشید، انرژی بیشتر و طرز فکر بهتری برای انجام دادن پروژه ها خواهید داشت. توانایی ها، مهارت ها و شخصیتی که دارید، شما را به مرحله ای که در آن حضور دارید رسانده است؛ تمایل برای به تعویق انداختن کارها نیز در همین زمره قرار می گیرد. به جای تلاش برای تغییر دادن خود، به دنبال راهی باشید تا از نقطه ضعف ها به نفع خود استفاده کنید و به دنبال راه هایی باشید تا از خصوصیات منحصر به فرد خود، برای دستیابی به اهداف کسب و کارتان استفاده کنید.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-17 10:54:38
دسته بندی ها