تمامی افرادی که استخدام می کنید باید از این 3 خصوصیت رفتاری برخوردار باشند

29 بهمن 1398 - 6:05
استخدام - تمامی افرادی که استخدام می کنید باید از این 3 خصوصیت رفتاری برخوردار باشند
تمامی افرادی که استخدام می کنید باید از این 3 خصوصیت رفتاری برخوردار باشند
امتیاز مطلب: 98%

با توجه به بررسی های مختلف انجام شده، تمامی متخصصان به این نتیجه رسیده اند که شرکت ها در زمان استخدام نیروی کار جدید، باید بیش از هر مولفه ی دیگری به شخصیت افراد توجه کنند. در گذشته، رزومه های درخشان و تجربه های کاری مرتبط حرف اول را می زدند؛ این در حالیست که امروزه، متقاضیان کاری باید رفتار و نگرش درست را همراه با مهارت های مناسب به نمایش بگذارند.

اما دقیقا منظور از نگرش و رفتار درست چیست؟

شاید معتقد باشید که این نگرش و رفتار با جایگاه شغلی یا نوع صنعت در ارتباط است؛ برای مثال افرادی که در بخش فروش کار می کنند باید جذاب و در عین حال برونگرا باشند، در حالیکه افراد در بخش کنترل کیفیت باید سخت کوش و جزئیات گرا باشند.

این باورهای عمومی تا حد زیادی درست هستند، اما با توجه به مقاله ی جدیدی که توسط Huffington Post به چاپ رسیده، برخی از خصوصیات اخلاقی باید در تمامی افرادی که برای جایگاه شغلی مورد نظر خود استخدام می کنید، مشترک باشند؛ برای آشنایی بیشتر با یوکن همراه شوید:

1. مهارت‌های استثنایی در برقراری ارتباط

منظور این نیست که تمامی افراد باید از توانایی بیان فصیح و بلیغ برخوردار باشند. تیم کاپ در این مقاله می نویسد: "اغلب برداشت اشتباهی از مهارت های ارتباطی صورت می گیرد؛ این بدان معنا نیست که تمامی افراد باید برونگرا یا سخنوران خوبی باشند." او در ادامه می نویسد: "توانایی صحبت کردن در میان عموم مردم یکی از مهارت های خوب به شمار می رود؛ این در حالیست که برقراری ارتباط به صورت واضح و روشن (به صورت کتبی و شفاهی)، تاثیر عمیق تری خواهد داشت."

نکته ی اصلی درباره ی مهارت های استثنایی در برقراری ارتباط در واقع توانایی فعال و شفاف بودن در بیان نیازها، به روز رسانی ها و تغییرات است؛ افراد باید از تازه های فعالیت تیمی که در آن مشغول هستند، مطلع باشند.

2. توانایی برطرف کردن مشکلات

فرقی نمی کند که سابقه ی کارمندان چقدر است، آنها در هر صورت باید بتوانند مشکلات به وجود آمده را برطرف کنند و یا اینکه راه حلی را برای آن ارائه دهند. این توانایی از نظر تیم کاپ به سه بخش تقسیم می شود:

  • تقسیم بندی مشکل به بخش های کوچک تر و تجزیه و تحلیل آن
  • مشخص کردن منابع و اطلاعات مورد نیاز برای برطرف کردن مشکل
  • کمک خواستن از دیگران و واگذار کردن مسئولیت ها در صورت نیاز

کاپ در این باره می گوید: "تمامی مشکلات بزرگ و کوچک در بسیاری از سطوح، ویژگی های مشابهی دارند." بنابراین می توان این مهارت را در دامنه ی گسترده ای از موارد فرا گرفت.

3. مهارت‌های رهبری

تیم کاپ در این باره معتقد است که تنها مدیران نیستند که به توانایی هایی همچون پذیرفتن مسئولیت مشکلات، استفاده ی مناسب از منابع و نمایش اعتماد به نفس فروتنانه نیاز دارند؛ بلکه این نوع از توانایی های اساسی رهبری که با کسب تجربه ی کارمندان توسعه می یابد، باید در تمامی افرادی که استخدام می کنید وجود داشته باشد.

کاپ در ادامه توضیح می دهد: "زمانی که مدیر بازاریابی ExactTarget بودم، به شدت در رابطه با انتقال عقایدمان درباره ی اینکه تمامی افراد در هر جایگاه شغلی باید قدرت و توانایی رهبری را داشته باشد، مصر بودیم."

نظر شما در این باره چیست؟ شما در زمان استخدام نیروی کار چه خصوصیاتی را در نظر می گیرید؟

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-17 17:57:06
دسته بندی ها