تجارت آنلاین قدرتمند: شش استراتژی کلیدی برند های موفق

10 شهریور 1397 - 4:00
بازاریابی اینترنتی - تجارت آنلاین قدرتمند: شش استراتژی کلیدی برند های موفق
تجارت آنلاین قدرتمند: شش استراتژی کلیدی برند های موفق
امتیاز مطلب: 96%

آیا از جلب توجه کاربران عاجز هستید؟ یا با تمام تلاش هایی که انجام داده اید، هنوز نتیجه دلخواه از تجارت آنلاین برندتان را کسب نکرده اید؟ ساخت یک استراتژی کارآمد، برای تجارت آنلاین برند ها لزومآً یک امر طاقت فرسا نمی باشد، اما بسیاری از متخصصی معتقدند، که به شدت لازم و ضروری می باشد. با یوکن همراه باشید. 

روش های زیادی امروزه در بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد، مانند به اشتراک گذاشتن عکس محصولات جدید، یا خواندن نظرات کاربران، از جمله این روش ها هستند. نکته مهم این است که مشتریان، همیشه به دنبال ارتباط بیشتر با برند محبوب خود می باشند و این وظیفه شرکت ها است، که این پل ارتباطی را شکل دهند. طبق یک تحقیق، 72 درصد بازار موبایل جهانی متعلق به تلفن های هوشمند است. و ابزار ارتباط جمعی مثل اینستاگرام و غیره، بیشترین سهم را در بین مشترکین موبایل دارد. این موضوع یک فرصت ایده آل برای کسب و کار ها بوجود می آورد، که بتوانند کاربران را از یک بازدید کننده، به خریداری واقعی تبدیل نمایند. کاربر ها نیز قادر هستند، که با دوستان خود در مورد علایقشان به گفتگو بپردازند. اکنون به بررسی راه های موثر، جهت بهبود تجارت آنلاین برند ها می پردازیم:

1. تبلیغات بصری به وسیله ویدیو های محصولات

شبکه های اجتماعی بر مبنای ارتباط بین مردم شکل گرفته است، و تبلیغات تصویری به خوبی تحقق این امر را میسر می سازد. مشابه تجربه خرید مشترک با دوستان، ویدیو های تبلیغاتی امکان سفر مجازی به درون فروشگاه را، برای مشتریان هر برندی به وجود آورده است.

بنابر یک مطالعه، 92 درصد بازدید کننده های یک ویدیو، آن را به اشتراک نیز می گذارند. پخش شدن این ویدیو ها در فضای اینترنت، موجب بیشتر شناخته شدن نام آن برند و نیز، رشد میزان فروشش خواهد گردید.

علاوه بر آن، نرخ تبدیل کاربر به مشتری، برای برند هایی که از آگهی های ویدیویی استفاده می کنند، به مراتب بیشتر از آن هایی است که از این شیوه بهره نمی برند. این نکته آماری توسط یک تحقیق معتبر به اثبات رسیده است.

برند Bellroy، محصولاتش را که قاب موبایل و کیف پول می باشد را، به وسیله ویدیو های زیر یک دقیقه هنرمندانه برای مخاطبانش معرفی می نماید. در این روزگار دیجیتال که عوامل زیادی برای منحرف کردن حواس کاربران وجود دارد، شرح دادن مختصر و مفید مزایا و معایب یک محصول مهم ترین اصل هر تبلیغ موفق گردیده است.

2. تجربه خرید هوشمند و آسان به کمک شبکه های اجتماعی

اگر روند خرید و پرداخت شما راحت و آسان نباشد، کاربران به هیچ وجه احساس رضایت نخواهند داشت. خیلی از کاربران در انتخاب نام کاربری و رمز عبوری که تکراری نباشد، و در عین حال به راحتی در یاد بماند، مشکل دارند. در نتیجه، جهت رهایی از این روند پر مخاطره، خیلی از آن ها اطلاعات اشتباه و تصادفی وارد می کنند تا زود تر به مرحله پایانی برسند. استفاده از اکانت کاربری شبکه های اجتماعی، برای وارد شدن به فروشگاه آنلاین یک برند، به مشتریان آن تجربه ای دلچسب از خرید را ارایه می دهد. تحقیقات مشخص کرده که 65 درصد افراد بین 18 تا 34 سال، ترجیح می دهند تا از پروفایل خود در شبکه های اجتماعی، برای خرید از یک فروشگاه اینترنتی استفاده کنند، تا اینکه بخواهند مراحل طولانی ثبت نام را پشت سر بگذارند. 

3. یک استراتژی سولومو بسازید

کاربران تلفن های همراه، از برند محبوب خود انتظار دارند تا پیشنهاد های اختصاصی به آن ها ارایه دهد. بعضی اوقات، این پیشنهاد ها می تواند بر اساس موقعیت مکانی کاربران تنظیم شده باشد.

اما مفهوم واژه سولومو (SoLoMo) چیست؟

این استراتژی بر مبنای مشارکت یکپارچه، موقعیت مکانی و تکنولوژی های روز ساخته می شود. این شیوه، به تیم های بازاریابی امکان می دهد تا پیام هایی را به مشتریان شهر یا کشوری خاص، در زمان مناسب مثلاً رویدادی فصلی، ارسال نماید. همچنین بر اساس سابقه خرید هر مشتری، می توان به وی تخفیف هایی برای خرید های جدیدش ارایه کرد. نمایان شده است که 75 درصد کاربران موبایل، تمایل بیشتری برای خرید پس از مشاهده یک پیام اختصاصی شده پیدا کرده اند. Walgreens که یک داروخانه زنجیره ای می باشد، با استفاده از این شیوه مارکتینگ ، توانسته تا تجربه خرید را برای بیماران و مشتریان خود، به یک سفر مجازی شگفت انگیز از درون تلفن همراهشان، تبدیل گرداند.

4. آسان نمودن ارسال هدیه با دیگران

شبکه های اجتماعی یک دنیای جدید را برای هدیه دهنگان باز نموده است. آن ها قصد دارند تا به افراد مهم زندگی خود، بدون زحمت اضافه هدیه هایی زیبا بفرستند. این هدیه ها میتواند فیزیکی یا کارت های خرید باشند. این شیوه هم استرس را از مشتریان دور می کند، هم اینکه در زمان آن ها به خوبی صرفه جویی خواهد کرد. به این ترتیب، دیگر نگران نرسیدن کادو به دست آن فرد نیستید، و مجبور نخواهید بود تا برای خرید هدیه مرخصی ساعتی بگیرید. برندهای بسیار زیادی در این رابطه فعال هستند، اما یکی از اولین ها Heinz می باشد که از سال 2011 با کمپینی، مشتریان را به خرید معجونی برای دوستان مریضشان دعوت نمود. این قوطی های مقوی که تنها در چهار روز به دست صاحبانش می رسیدند، موجب یک تجربه شیرین و دوستانه از کار با شبکه های اجتماعی گردیدند.

5. توجه به بخش نظرات کاربران

مردم از برندی خرید می کنند که به آن اعتماد داشته باشند. یک راه هوشمندانه برای ایجاد این اعتماد در بین مردم، درخواست نظر دهی از مشتریان فعلی شما می باشد. نظر فردی که محصولتان را قبلاً استفاده کرده است، می تواند بهترین مشوق برای کاربران برای ورود به باشگاه مشتریان برند شما باشد. 63 درصد کاربران ترجیح می دهند تا از وبسایتی خرید کنند، که نظرات کاربران را نمایش داده باشد. دلیل این اهمیت، بروز دادن دیدگاه های افراد در مورد تجربه کار با یک محصول است. این ویژگی که برای هر فرد متفاوت است، یک دید کلی اما دقیق، به کسی که قصد بررسی جنبه های مختلف محصولی را دارد ارایه می دهد. فراموش نکنید که نظرات توهین آمیز را حذف کنید، اما انتقادات را منتشر نمایید زیرا آن ها نیز، می توانند در جهت افزایش آگاهی برند شما موثر واقع گردند. وقتی همه جا بحث محتوای تولیدی کاربران است، یقین داشته باشید که دلیل خوبی برای این همه اصرار وجود دارد.

6. استفاده از قابلیت به اشتراک گذاری

مردم دوست دارند که اگر چیزی را مفید یافتند، به دوستان خود نیز معرفی کنند. پس با اضافه کردن گزینه ای جهت به اشتراک گذاری سریع در صفحه خود، این امکان را به کاربران بدهید تا در مورد شما با یکدیگر صحبت کنند. این کار موجب کسب مشتریان جدید برای حمایت از برند شما می گردد. این نکته کلیدی بسیار بدیهی را از یاد نبرید: فلسفه وجودی شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذاری محتواست. پس تا جای ممکن از آن بهره بردای کنید.

نتیجه

تا زمانی که تکنولوژی های دیجیتال در حال پیشرفت برق آسا می باشند، به روز رسانی استراتژی های بازاریابی بر طبق جدید ترین تغییرات شبکه های اجتماعی، امری غیر قابل انکار و ضروری تلقی می شود. حتی اگر رسیدگی و توجه به همه این روش ها سخت به نظر بیاید، سعی کنید تا همیشه حداقل یک استراتژی را در دستور کار خویش قرار دهید. با رعایت نکاتی که در بالا ذکر کردیم، هر برندی از جمله شرکت شما، می تواند به یک الگوی موفق در این زمینه تبدیل شود و در نتیجه، تجربه ای خاص را برای مشتریان شما به ارمغان بیاورد.

 

اگر به برندسازی علاقه‌مند هستید، در یوکن‌آکادمی برای شما دوره آموزشی مرتبطی قرار دادیم. از طریق لینک زیر می‌توانید اطلاعات کامل آن را مشاهده کنید:

دوره آموزشی «خلق یک استراتژی برند»

 

منبع: yotpo.com

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-09-24 17:16:30
دسته بندی ها