5 روش کارآمد برای ایده‌پردازی

30 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - 5 روش کارآمد برای ایده‌پردازی
5 روش کارآمد برای ایده‌پردازی
امتیاز مطلب: 97%

5 کارآفرین موفق روش خود برای ایده‌پردازی خلاقانه را با ما به اشتراک می‌گذارند. برای آشنایی با آن‌ها در ادامه با یوکن همراه باشید.

 

گولبین هیوبرچتز گولبین هیوبرچتز، رئیس شرکت  Modern Table Meals:

من معتقد هستم قوی‌ترین ایده‌های نو از حل مشکلات روزانه‌ دیگران می‌آیند. هنگام ایده پردازی، من بیشتر زمان خود را صرف تلاش برای درک عمیق از آنچه مردم در حال تلاش برای به دست آوردن در یک وضعیت خاص و یا زمانی که مشکلی دارند می‌کنم. این رویکرد، بینش‌ها را به سمت راه و روش‌ راهنمایی می‌کند و ایده‌های خلاقانه‌ای به وجود می‌آورد که یک نیاز برآورده نشده را برطرف می‌کند.

 

گریس جون گریس جون، مدیرعامل  JUST Water:

من طرفدار تفکر دسته‌جمعی هستم که در آن یک گروه در روند مداوم حول یک ایده، پیشرفت می‌کند. بهترین ایده‌ها از طریق روش کایزن [فرآیند بهبود مستمر] به وجود می‌آیند. ایده‌های جدید و گسترده اغلب از فکر کوچک و دورافتاده  که یک قهرمان آن را برمی‌دارد، بازسازی می‌کند و به گروه ارائه می‌دهد، به وجود می‌آیند. من همچنین دوست دارم روی تردمیل بدوم و این تکرار، نفس کشیدن و جریان اکسیژن باعث می‌شود که بتوانم مسائل را از جنبه دیگری ببینم. ایده‌ها در ذهن من می‌آیند و همان‌طور که می‌دوم آن‌ها را در اسمارت فون خود یادداشت می‌کنم.

 

رودی کالگاری رودی کالگاری، مؤسس Zootly:

من ایده پردازی نمی‌کنم؛ به‌جای آن، می‌گذارم ایده به سمت من بیاید. هنگامی که از همکارها، دوست‌ها، خانواده‌ و از همه مهم‌تر از یک کاربر نهایی ایده می‌گیرم، واکنش آن‌ها قدم بعدی من را رقم می‌زند. اگر هیجانزده شوند، نشان می‌دهد در مسیر درستی قرار دارم. من معتقدم که هرچقدر زودتر مخاطب خود را با ایده‌های جدید آشنا کنید، زودتر متوجه خواهید شد که چقدر این ایده‌ها قابل‌دوام هستند و اینکه ارزش ورود به تجارت شما را دارند و یا ندارند.

 

سالیل گوپتا سالیل گوپتا، مدیرعامل و شریک Vcare Technology:

در کل من به یک مکان آرام می‌روم، یک کاغذ سفید برمی‌دارم و افکار خود را در آن یادداشت می‌کنم. در این کاغذ، عنوان مشکلی را که قصد حل آن را دارم می‌نویسم. پس از آن هر ایده‌ای که به ذهنم می‌آید، حتی اگر بد باشند، را یادداشت می‌کنم. در پایان، همه ایده‌ها را بررسی می‌کنم و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کنم. همچنین سعی می‌کنم این ایده‌ها را با بقیه در میان بگذارم تا نظرات آن‌ها را نیز بشنوم. متخصصان در آن حوزه را پیدا می‌کنم و همچنین با گروه خود نیز مطرح می‌کنم. در کل، زمانی را یک بار در هفته به "زمان تفکر" برای حل مشکلات موجود یا درازمدت اختصاص می‌دهم. دوری از هر گونه حواس‌پرتی مانند تلفن همراه و کامپیوتر بسیار حائز اهمیت است.

 

میلیندا نییسی میلیندا نییسی، مدیرعامل و موسس Baby2Body:

 هنگامی که می‌خواهم به ایدههای جدید فکر کنم، معمولا با گروهم ایده‌پردازی می‌کنم و ترجیح می‌دهم زمانی که همگی از میز ما فاصله دارند، این کار را انجام دهم ترجیحا بیرون و در محیط جدید زیرا فکر میکنم به تفکر تازه کمک می‌کند. در دفتر خود یک جمله معروف و مورد علاقه دارم: «بیاید یک قدم به عقب برگردیم». این معمولا به تفکر واضح و نگاه کردن به مشکل و یا چالش از یک منظر دیگر کمک می‌کند. همچنین از خودکارهای رنگی، نوت‌های استیکر و یک کاغذ بزرگ استفاده می‌کنم و از همه می‌خواهم که به معنای واقعی کلمه "خارج از جعبه فکر کنند". اگر منابع یک مشکل نبودند، چه کار می‎‌کردند؟ این به طور کلی منجر به ایده‌ها و تفکرات شگفت‌انگیزی می‌شود و باعث می‌شود همه احساس پیشرفت و الهام  کنند و سوال "چه می‌شود؟" عامل یک خلاقیت می‌شود. اگر لازم باشد  به یک ایده جدید فکر کنم و یا یک مشکلی را برطرف کنم برای پیدا کردن راه‌حل خلاقانه معمولا در حین دویدن در فضای باز و گوش دادن به آهنگ‌های الهام‌بخش این کار را انجام می‌دهم.

 

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:11:22
دسته بندی ها