4 روشی که به‌وسیله آن می‌توانید در زندگی خود هدفی پیدا کنید

10 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 4 روشی که به‌وسیله آن می‌توانید در زندگی خود هدفی پیدا کنید
4 روشی که به‌وسیله آن می‌توانید در زندگی خود هدفی پیدا کنید
امتیاز مطلب: 96%

ممکن است بعضی از صبح‌ها از خواب بیدار شوید و به این فکر کنید که زندگی شما بی‌معنی است؛ این احساس کاملا منطقی است و دلایل متعددی وجود دارند برای اینکه شما حس کنید کمی از مسیر زندگی خود خارج شدید. بسیاری از تغییرهای کوچک وجود دارند که شما با اعمال آن‌ها می‌توانید احساس کمال، ارزشمندی و هدفمندی در زندگی خود ایجاد کنید. برای آشنایی با این تغییرات در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. از قلب خود به جای عقل خود پیروی کنید.

اگر دارای شغلی که به آن علاقه ندارید هستید، طبیعی است که احساس پوچی و نارضایتی کنید. احتمالا زمان زیادی را صرف کار کردن می‌کنید؛ به همین دلیل است که بیدار شدن در صبح‌ها برای انجام کاری که از آن لذت نمی‌برید می‌تواند حس انجام کاری سخت و طاقت فرسا را به شما القا کند‌.

قلب نمایانگر هدف واقعی و شور و اشتیاق شماست؛ بنابراین ار خود بپرسید واقعا به چه کاری علاقه دارید و از انجام آن لذت می‌برید. انتخاب شغلی که به آن علاقه دارید و شما را به هیجان می‌آورد به صورت طبیعی حس خوشبختی را در شما ایجاد می‌کند و انگیزه شما را برای اِعمال تمام‌ توان خود در انجام کار چند برابر می‌کند. اگر هنوز شغل رویایی خود را پیدا نکرده‌اید، می‌توانید برای یافتن آن از پرسیدن نظرات افراد نزدیک به خودتان آغاز کنید.

شناخت توانایی‌ها و مهارت‌های خود می‌تواند دشوار باشد، اما دیگران به راحتی می‌توانند بنابر مسائلی که از ما دیده‌اند به آن‌ها پی ببرند. مواظب باشید وارد مسیری نشوید که دیگران راجع ما فکر می‌کنند بلکه ببینید خانواده و دوستان عقیده دارند که در چه کاری مهارت دارید و از این امر به‌ عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

2. به جای پول به فکر ساختن خاطره باشید.

بسیاری از انسان‌ها زندگی می‌کنند تا کار کنند در صورتی که ما باید کار کنیم تا زندگی کنیم؛ بنابراین بسیار مهم است که زندگی کردن را فراموش نکنیم. زمانی را کنار بگذارید و به کارهایی که علاقه دارید بپردازید؛ به جای اینکه تمام وقت خود را به کار کردن اختصاص دهید. روزهای تعطیل سحرخیز باشید تا زمان کافی برای رسیدگی به خود را داشته باشید.

از خود بپرسید قبل از مرگ چه چیزهایی را باید تجربه کنید و چه چیزهایی را  باید به دست بیاورید؟ آیا مسئله‌ای وجود دارد که اگر آن را قبل از مرگ انجام ندهید بسیار پشیمان خواهید شد‌؟ اگر جوابی برای این سوالات در ذهن خود دارید، یک لیست ایجاد کنید و حتما آن‌ها را انجام دهید‌. این خواسته‌ها می‌تواند سفر به نقطه‌ای از جهان باشد که همیشه آرزو دیدن آن را داشته‌اید و یا می‌تواند رفتن به یک کنسرت برای دیدن هنرمند مورد علاقه‌تان، صعود از یک کوه و یا دویدن در یک‌ ماراتان باشد.

ممکن است بخواهید یک سرگرمی جدید داشته باشید یا یک مهارت جدید را فرابگیرید. به غواصی یا اسکی بروید و یا به وسیله بانجی جامپینگ، پرش از صخره، صخره‌نوردی و یا چتربازی با ترس خود رو به رو شوید. ممکن است بخواهید برای تماشا ستاره‌ها به بالا کوه بروید، شفق شمالی را ببینید، در جنگل‌های بارانی آمازون پیاده‌روی کنید و یا در گرند کنیون قایق‌سواری کنید. نکته این است که اگر زمانی که هنوز می‌توانید این کارها را انجام بدهید انجام ندهید، دیر یا زود پشیمان خواهید شد.

3. به روابط بیش‌تر از مال و اموال توجه کنید.

شما می‌توانید آخرین گوشی هوشمند، پرزرق و برق‌ترین ماشین، بزرگ‌ترین عمارت و 10خانه تابستانی در زیباترین مناطق دنیا  را داشته باشید، اما بدون داشتن دوستان و خانواده‌ای که با آن‌ها این اموال را به اشتراک بگذارید، حس تنهایی خواهید کرد.

کمتر تلویزیون تماشا کنید یا به خود اجازه ندهید که در رسانه‌های اجتماعی غرق شوید و به افرادی که در مقابلتان هستند تمرکز کنید. همیشه برای کسانی که به آن‌ها اهمیت می‌دهید وقت بگذارید، خانواده‌ خود را در اولویت قرار دهید و ببخشید و فراموش کنید. اگرچه کیفیت گاهی اوقات بهتر از کمیت است اما زمانی که پای دوستی به میان می‌آید، باید برای پروراندن رابطه‌هایی که دارید به طور قابل توجهی تلاش کرده و همیشه رابطه‌های جدید را بپذیرید.

           "ملاقات بین دو شخصیت همانند برخورد بین دو ماده شیمیایی است؛ اگر واکنشی باشد هر دو تبدیل خواهند شد." کارل یونگ

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که هدف زندگی آن‌ها تشکیل خانواده است و این می‌تواند چیزی باشد که شما در راستای تحقق زندگی خود می‌خواهید انجام دهید. شاید شما حس کنید که تشکیل خانواده انتخاب شما نیست به عنوان مثال، اینکه شخص مورد نظر خود را پیدا نکرده‌اید یا اینکه می‌تواند به دلایل پزشکی باشد.

اگر این رویا شما است، به جای تسلیم شدن، گزینه‌های دیگری مانند عمل آی‌وی‌اف وجود دارد و یا می‌توانید کودکی را به فرزندخواندگی بگیرید یا اگر اصلا فرزند نمی‌خواهید، در این صورت زندگی متفاوتی را تجربه ‌خواهید ‌کرد.

4. کمک به دیکران را فراموش نکنید.

اگر چه این مهم است که برای تحقق زندگی خود هرچه می‌توانید از زندگی بگیرید، ضروری است که به یاد داشته باشید که باید مقداری را نیز پس دهید. سرمایه‌گذاری بر خود و آینده خود برای اطمینان از اینکه در تمام زمینه‌های زندگی خود موفق شوید کلید این مسئله است، اما یکی از بهترین راه‌‎هایی که می‌توان با آن به دنبال خوشبختی بود از طریق خدمت‌رسانی به دیگران است.

بدون هیچ‌گونه انتظاری کار‌های خوب انجام دهید تا دیگر مشکلات حل شوند. شما می‌توانید دیگران را از اینکه چقدر برای شما ارزش دارند با یک نامه یا یک پیام به دوستان یا اعضای خانواده آگاه کنید. شما می‌توانید لباس‌های ناخواسته یا غذا را به پناهگاه بی‌خانمان‌ها اهدا کنید یا برای یک فرد بی‌خانمان یک لیوان چای یا یک وعده غذا بخرید.

شما می‌توانید در یک موسسه‌ خیریه به صورت داوطلبانه کارکنید، چه نظارت بر کودکان آسیب‌پذیر یا خواندن روزنامه برای افراد مسن در خانه‌سالمندان باشد. شما همچنین می‌توانید دنبال راه‌هایی برای جمع‌آوری پول برای خیریه موردعلاقه‌ خود باشید، که می‌تواند فروش کیک، فروش وسایل دست‌دوم، یک پیاده‌روی مورد حمایت مالی قرارگرفته شده و خیلی کارهای دیگر باشد.

هنگامی که شروع به کمک‌ کردید، به دلیل اینکه می‌دانید به دیگران کمک کرده و تفاوت ایجاد کرده‌اید حس موفقیت و باارزش بودن را احساس می‌کنید و این به شما هدف می‌دهد.

 

منبع: addicted2success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-27 13:05:39
دسته بندی ها