چطور مهارت خود را در آزادکاری به کار گیریم و درآمد داشته باشیم؟ (قسمت اول)

15 شهریور 1399 - 6:05
کار آفرینی - چطور مهارت خود را در آزادکاری به کار گیریم و درآمد داشته باشیم؟ (قسمت اول)
چطور مهارت خود را در آزادکاری به کار گیریم و درآمد داشته باشیم؟ (قسمت اول)
امتیاز مطلب: 96%

با پیشرفت تکنولوژی و امکان انجام کارها از طریق اینترنت، آزادکاری با سرعت زیادی در حال فراگیر شدن است. اکنون می‌توانید در منزل با کمترین امکانات کسب درآمد کنید، البته لازم است به‌خوبی مهارت‌های خود را شناسایی کرده و برای دست‌یابی به درآمد کمی صبر داشته باشید. در ادامه چندین پیشنهاد مفید را برای افراد جویای آزادکاری معرفی می‌کنیم. با یوکن همراه باشید.

در چند سال اخیر تقاضای زیادی برای آزادکاری وجود داشته است، به‌طوری‌که خیلی از افراد شغل ثابت خود را رها کرده و با پایبندی به مهارت‌های خود به دنبال کسب درآمد هستند. دورکاری شغل بسیار آسانی به نظر می‌رسد و به‌راحتی از هرجایی با تکیه بر مهارت‌های خود می‌توانید به کسب درآمد بپردازید. در ادامه مشاغلی که از طریق آزادکاری قابل انجام است را معرفی می‌کنیم تا از آن‌ها ایده گرفته و کسب درآمد کنید.

کسب درآمد با بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای تبلیغ و بازاریابی کسب‌وکار مورداستفاده قرار گیرند، حالا تصور کنید شما به‌عنوان یک آزادکار این کار را برای یک شرکت انجام دهید. پس یک بازاریاب آزادکار شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به شرکت و سازمان‌های کوچک و بزرگ کمک کند تا از طریق پلتفرم‌های فیس بوک، توییتر، اسنپ چت، اینستاگرام، لینکدین و ... به موفقیت بیشتری برسند و در راستای اهداف بازاریابی کسب‌وکار خود قدم بردارند.

کسب درآمد با وبلاگ نویسی

خیلی از سایت‌های اینترنتی که در زمینه کسب و کار، سرگرمی یا اخبار روز فعالیت دارند نیازمند چند نفر هستند تا روزانه به تولید محتوا برای آن‌ها مشغول شوند. شاید در ابتدا درآمد محدودی داشته باشید، اما در طی زمان تبدیل به یک محتوا نویس حرفه‌ای شده و درآمد قابل‌توجهی کسب خواهید کرد. حتی پیشنهاد می‌شود وبلاگ یا وب سایتی اختصاصی برای خود راه‌اندازی کرده و با قرار دادن روزانه مطالب بازدید آن را بالا ببرید، بعدازاینکه ترافیک ماهیانه سایتتان بالا رفت، آن را با قیمت قابل‌توجهی به متقاضیان دهید.

کسب درآمد با آموزش‌های اینترنتی

اگر مهارتی دارید، این امکان وجود دارد تا به افراد متقاضی به‌صورت آفلاین یا آنلاین آموزش دهید. پس به‌سادگی می‌توانید تمام مهارت‌های خود را از طریق چت‌های ویدئویی و دیگر امکانات ارائه شده در بستر اینترنت به افراد متقاضی آموزش داده و از آن‌ها پول بگیرید.

کسب درآمد با ترجمه از راه دور

گاهی شرکت‌ها برای جلسات کاری خود نیازمند مترجم هستند تا مکالمات طرف مقابل برای آن‌ها ترجمه شود. اگر مهارت ترجمه دارید، قادر خواهید بود از راه دور این کار را برای شرکت‌ها انجام داده و برای خودتان درآمد داشته باشید.

کسب درآمد با نوشتن شعارهای تبلیغاتی

بیشتر شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکار نمی‌توانند برای آگهی خود متن مناسبی بنویسند. اگر در این زمینه مهارت دارید، شعارهای تبلیغاتی و متن آگهی شرکت‌ها را نوشته و پول دریافت کنید. اگر متن آگهی برای مخاطبان جذاب باشد و به کسب‌وکار شرکت موردنظر کمک کند، قطعاً آزادکاری و کسب درآمدتان مداوم خواهد بود.

کسب درآمد با تدریس خصوصی

گاهی دانش آموزان برای درس‌های سنگین چون ریاضی، فیزیک و شیمی نیازمند فردی هستند که درس را برای آن‌ها توضیح دهد. اگر در این زمینه مهارت کافی دارید، آگهی خود را در محل زندگی‌تان یا به‌صورت آنلاین منتشر کنید و با تدریس خصوصی برای خودتان درآمد داشته باشید.

کسب درآمد با فروش عکس

اگر عکاس ماهری هستید، می‌توانید از این طریق آزادکار پردرآمدی هم باشید. پیشنهاد می‌کنیم دوربین عکاسی خود را به دست بگیرید و از موضوعات مختلف و دنیای اطرافتان عکس بگیرید و در سایت‌های فروش عکس بگذارید. سایت‌های زیادی هستند که در این زمینه فعالیت دارند و به ازای هر عکس مبلغی را به شما می‌دهند.

کسب درآمد با نوشتن رزومه

برای ورود به یک شغل جدید باید رزومه‌ای از خود ارائه دهید، اما خیلی از افراد به دلیل مهارت‌های ناکافی و مشغله‌های فراوان قادر به نوشتن رزومه‌ی خود نیستند. پس شما به‌عنوان یک رزومه نویس می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و به کسب درآمد بپردازید. البته نویسندگی تنها محدود به نوشتن رزومه نیست، بلکه می‌توانید به آن‌ها در نوشتن کتاب، مقاله و پست‌های وب‌سایت نیز کمک کنید. بعضی کارآفرینان از این افراد استفاده کرده و نوشته‌های آن‌ها را با نام خود منتشر می‌کنند. پس اگر در این زمینه مهارت کافی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ آن بروید و درآمد خوبی برای خود رقم زنید.

کسب درآمد با مترجمی

شاید فردی باشید که به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، عربی، اسپانیایی یا چینی مسلط هستید و وقت کافی برای انجام کار از راه دور دارید، در این صورت خبر خوبی برای شما داریم؛ این امکان وجود دارد تا از طریق ترجمه متون درزمینهٔ های مختلف به کسب درآمد بپردازید. البته اگر زبان‌هایی که کمتر فردی به آن مسلط است را بلد باشید، درآمد بیشتری از طریق مترجمی خواهید داشت. با این کار در خانه می‌نشینید و با پذیرفتن سفارش ترجمه، درآمد بالایی کسب می‌کنید.

کسب درآمد با روزنامه‌نویسی

اگر در این زمینه مهارت دارید، باید بدانید خیلی از روزنامه‌ها نیازمند شما خواهند بود. البته باید برای کسب درآمد بیشتر ایده‌های جالب برای نوشتن داشته باشید تا خوانندگان به سمت داستان‌هایتان جذب شوند.

کسب درآمد با کارهای حقوقی

برای کسب درآمد در این زمینه نیازی نیست حتماً اطلاعات کامل درباره حقوق داشته باشید، زیرا خیلی از افراد به مفسران و مشاوران حقوقی هم نیاز دارند. پس می‌توانید به آن‌ها در کارهای حقوقی مشورت دهید و درآمد کسب کنید.

کسب درآمد با کارهای گرافیکی

امروزه گرافیست‌های آزادکار درآمد بالایی دارند و هیچ‌وقت هم بی‌کار نخواهند ماند. اگر مهارتی درزمینهٔ طراحی گرافیک چون لوگو، عکس کاور و اینفوگرافی دارید، به دنبال پروژه‌های گرافیکی باشید و درآمد بالایی برای خود رقم زنید.

کسب درآمد با برنامه‌نویسی

اگر برنامه‌نویسی مستعد هستید و با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی آشنایی دارید، دست‌به‌کار شوید و با ساخت وب‌سایت و اپلیکیشن برای خود درآمد کسب کنید.

کسب درآمد با ساخت آهنگ

اگر موسیقی‌دان هستید و می‌توانید آهنگسازی کنید، با این کار درآمد بالایی کسب خواهید کرد. بیشتر برنامه‌های تلویزیونی و سریال‌ها به دلیل قوانین کپی‌رایت در استفاده از موسیقی‌های متن محدودیت دارند. به همین خاطر ساخت قطعات موردنیاز خود را به آهنگسازان دورکار می‌سپارند.

کسب درآمد با ویرایش عکس

به‌عنوان یک فتوشاپ کار ماهر می‌توانید به‌صورت آنلاین به کسب درآمد بپردازید. برای ویرایش عکس برنامه‌های زیادی وجود دارد، اما خیلی از افراد تمایل دارند به‌جای خرید این برنامه‌ها کار خود را به افراد فعال در این حوزه واگذار کنند. پس به‌عنوان ویرایشگر آنلاین تصاویر و ویدئوها می‌توانید به درآمد بالایی دست یابید.

 

منبع : forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:18:32
دسته بندی ها