با انجام این کارها باهوش‌تر به نظر برسید

7 خرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - با انجام این کارها باهوش‌تر به نظر برسید
با انجام این کارها باهوش‌تر به نظر برسید
امتیاز مطلب: 94%

راهکار های زیادی برای باهوش به نظر رسیدن یا باهوش شدن وجود دارد. بعضی مواقع افراد باهوش نمی دانند چگونه خودشان را نشان دهند و یا کار هایی انجام می دهند که قابلیت های آن ها را به خوبی نشان نمی دهد. به همین دلیل در این مقاله به مواردی اشاره می کنیم که می تواند در باهوش شدن اثر گذار باشند:

خواندن-مطالعه-کتاب-مجله-اخبار-اطلاعات

سریع بخوانید

روشن است که بهترین راه باهوش به نظر رسیدن، مطالعه کردن است. برای به خاطر سپردن آن چیزی که خواندید، چه کتاب جنگ و صلح تولستوی باشد چه اطلاعاتی عمومی از سایت هایی از قبیل ویکی پدیا. در هنگام مطالعه کردن متن کلمات را ادا نکنید. برای این که این کار را نکنید، می توانید آدامس بجوید یا چیزی بخورید. دهان تان را به انجام فعالیت دیگری مشغول سازید تا فرصت ادا کردن لغات نداشته باشد. پس از آن چند دقیقه ای را به تفکر کردن و به خاطر آوردن چیزی که خواندید اختصاص دهید. پس از مدتی از این که چقدر خوب یک کتاب را مطالعه کرده اید و به خاطر سپردید شگفت زده می شوید.

در گفتگوها مشارکت کنید

تا جایی که تمکان دارد در بحث ها و صحبت ها مشارکت کنید. سوال کنید، نظرتان را بیان کنید و اصلا سکوت نکنید. امکان دارد با پرسیدن سوالی چیزی یاد بگیرید. تن صدای تان را عوض کنید و یا از زبان بدن تان به طور مناسبی استفاده کنید تا علاقه ی شما را به بحث نشان دهد. در زمان صحبت کردن مدام توقف نکنید.

چیزی که می‌دانید را به زبان بیاورید

در یک بحث داغ دوستانه چیزی را بیان نکنید که از صحت آن مطمئن نیستید. برای این که باهوش نشان داده شوید روی چیزی که می دانید تاکید زیادی کنید. اگر از اطلاعات نادرست در صحبت های تان استفاده کنید امکان دارد دوستان تان به حرف های درستی هم که می زنید شک کنند.

ورزش-سلامتی-بدن-انرژی-نرمش

ورزش کنید

داشتن یک ذهن سالم در گرو داشتن بدن سالم است. علاوه بر تقویت کردن ذهن و حافظه، انجام دادن ورزش های جسمانی به شما کمک می کند تا بدن سالمی داشته باشید. برای داشتن بدن سالم باید غذای مناسبی بخورید و به صورت مداوم ورزش کنید. مطالعات زیادی انجام شده که رابطه ی مستقیم بین ورزش مداوم و افزایش بهره وری و هوش را  نشان داده اند.

با خودتان صحبت کنید

شاید این رفتار عادی به نظر نرسد اما مطالعات نشان داده است که اگر وقتی به دنبال چیزی می گردید، اسم آن را با خود تکرار کنید زودتر به آن دست پیدا خواهید کرد. چرا که با گفتن کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز شما به آن کار جلب می شود.

زبان خارجی یاد بگیرید

بیشتر افرادی که دو یا سه زبان خارجی بلد هستند باهوش تر به نظر می رسند، اما مطالعات نشان داده که این افراد نه تنها ظاهر باهوشی دارند، بلکه واقعا باهوش هستند. اگر شما دو زبان بلد باشید ذهن تان برای تغییر از یک زبان به زبان دیگر عملیات منطقی انجام می دهد که باعث افزایش کارایی مغز شما می شود.

راهی که سخت‌تر است را انتخاب کنید

تکنولوژی باعث ساده تر شدن زندگی مردم شده است ولی انتخاب کردن راه سخت تر دستاورد هایی را نصیب تان می کند که ارزشش را دارد. به عنوان مثال GPS را در نظر بگیرید. با GPS شما هیچ گاه راهتان را گم نمی کنید اما فرصت یاد گرفتن مکان ها و تحلیل آن ها را از دست می دهید. در برخی مواقع GPS را خاموش کنید و خودتان راه را پیدا کنید. این راهکار ساده می تواند باعث افزایش کارایی ذهن شما شود.

ناراحتی-سستی-ضعف

از کارهایی که باعث ضعیف شدن می‌شود، دوری کنید

تا اینجا درباره ی کار هایی صحبت کردیم که شما را باهوش تر می کند. اما این که بدانید چه کار هایی که باعث تضعیف هوش شما می شود هم اهمیت دارد. برای مثال می گویند «اینترنت باعث کند شدن ذهن شما می شود» (بستگی به طرز استفاده ی شما از آن دارد)، «موسیقی کلاسیک باعث افزایش هوش کودکان می شود» (احتمالش کم است) و «بازی هایی که ذهنی هستند، شما را باهوش تر می کنند» (وقت تان را هدر می دهند).

به کار هایی که در طول روز انجام می دهید فکر کنید. کار هایی که زمان شما را هدر می دهند را حذف کنید و از زمان تان بیشترین استفاده را بکنید.

بدانید می‌توانید باهوش شوید

هر شخصی می تواند باهوش شود. تنها کاری که باید انجام دهد این است که باید افکار منفی را از ذهنش پاک کند. این تفکر می تواند باعث باز شدن ذهن شما به سمت یادگیری مسائل جدید شود. طرز تفکر شما راه دست یافتن به اهداف تان را مشخص می کند. با مثبت اندیشیدن می توانید خیلی سریع تر به هدف های تان دست پیدا کنید.

منبع: Lifehacker

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-12 11:23:57
دسته بندی ها