7 روشی که می‌توانید از فردی معمولی به فردی خارق‌العاده تبدیل شوید

3 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - 7 روشی که می‌توانید از فردی معمولی به فردی خارق‌العاده تبدیل شوید
7 روشی که می‌توانید از فردی معمولی به فردی خارق‌العاده تبدیل شوید
امتیاز مطلب: 99%

اگر از روزمرگی زندگی خود خسته شده‌اید و نیاز به تغییر و بهبود زندگی خود دارید می‌توانید با  روش‌هایی زندگی معمولی خود را به زندگی خارق‌العاده تبدیل کنید.برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه با یوکن همراه باشید.

قبل از معرفی زندگی خارق‌العاده ابتدا باید با زندگی معمولی آشنا شویم. وقتی از زندگی عادی سخن می‌گویم منظور زندگی است که در آن شغلی دارید که از آن راضی نیستید. هر روز آن را تحمل می‌کنید و از زندگی لذت نمی‌برید.

از طرف دیگر یک زندگی خارق‌العاده، زندگی است که به دست خود می‌سازید. آن‌طور که می‌خواهید زندگی می‌کنید و در آن احساس هیجان و تندرستی می‌کنید. برای اینکار نیازی نیست که پولدار باشید بلکه باید عامل تغییر زندگی خود باشید و کاری را انجام دهید که به آن علاقه دارید و حتی اگر به خاطر آن پولیدریافت نمی‌کردید باز هم آن کار را انجام می‌دادید ‌و  از انجام آن شادی هستید. برای من بهترین تعریف زندگی خارق‌العاده، احساس خوشبختی در زندگی است. در ادامه به معرفی 7 روش تبدیل زندگی خود به زندگی خارق‌العاده می‌پردازیم.

 

1.خود را درک کنید.

باید آنچه که به شما انگیزه می‌دهد را پیدا کنید. چه چیزی شما را به هیجان می‌آورد؟ به چه چیزی شور و اشتیاق دارید؟ چه چیزی را دوست دارید انجام دهید؟

اگر هنوز مطمئن نیستید، زمانی را برای درک خود اختصاص دهید. توجه کنید که چه کارهایی باعث خوشحالی شما می‌شوند، چه چیزی شما را برای بیدار شدن از خواب صبح‌ به هیجان می‌آورد و باعث می‌شود احساس کمال کنید‌. روی کارهایی که باعث هیجان شما می‌شود تمرکز کنید.

 

2. برای انجام کاری که از آن لذت می‌برید پول دریافت کنید.

 هنگامی که عامل انگیزه خود را یافتید، سعی کنید زندگی خود را طوری طراحی کنید که انجام آن فعالیت را به حداکثر برسانید. این امر ممکن است به این معنی باشد که در ابتدا زمانی را صبح‌ها یا آخر هفته برای این کار کنار بگذارید؛ سپس زندگی خور  را آن‌طور بسازید که در آن برای انجام کاری که از آن لذت می‌برید پول دریافت می‌کنید. هدف این است که درآمد خود را از کاری که به آن علاقه دارید کسب کنید.

 

3.در یادگیری تا آخر عمر سرمایه‌گذاری کنید.

اگر خواهان زندگی خارق‌العاده هستید، باید هر ‌روز در حال بهتر کردن خود باشید. در آخر سال شما باید چیزهایی که اول سال از آن بی‌اطلاع بودید را بدانید. همیشه در حال رشد و توسعه باشید. مغز خود را با کسب مهارت در چیزی که قبلا نمی‌دانستید به چالش بکشید.

 

4.انتظارات خود را بالا ببرید.

این امر برای تحقق زندگی خارق‌العاده ضروری است. بدبین نباشید و مداوم به این فکر نکنیدکه اتفاقات خوب برای شما نمی‌افتند. برای خود و زندگی خود انتظارات بالا داشته باشید. رویاهای بزرگ داشته باشید. بگذارید تا با فکر یک ایده بزرگ یا هدف بزرگ احساس هیجان کنید. برای حرکت به جلو  و رشد، با انگیزه بمانید؛ یک هدف بزرگ می‌تواند در این راه به شما کمک کند.

 

5.از لحاظ مالی مستقل باشید.

ثروتمند بودن و استقلال مالی داشتن، باهم تفاوت دارند. از لحاظ مالی مستقل بودن بدین معنا است که برای خودتان زندگی می‌کنید و پول در می‌آورید. مقدار زیادی بدهی ندارید، شما ممکن است به افراد دیگری نگاه کنید و با خود بگویید: "به این ماشین نگاه کنید، به این خانه نگاه کنید، آن‌ها باید پولدار باشند." اما در واقعیت ممکن است که برای داشتن این دارایی‌ها به همه بدهکار باشند. به نظر من این زندگی خارق‌العاده نیست زندگی خارق‌العاده است که در آن به هیچ مؤسسه‌ای، هیچ بانکی بدهکار نباشید. بزرگ بیندیشید، اما آماده‌ی سختی‌ها باشید. برای موفقیت برنامه‌ریز کنید و بدانید که زندگی همیشه بر وفق‌مراد نیست.

 

از لحاظ مالی استقلال داشتن بدین معنی است که اگر دنیای اطرافتان هم سقوط کرد به شما صدمه‌ای وارد نشود. وقتی رکود اقتصادی در سال 2008 اتفاق افتاد، بچه‌های من به مدرسه خصوصی می‌رفتند. به یاد دارم که افراد زیادی بچه‌هایشان را از مدرسه بیرون ‌آوردند. من دوستانی داشتم که برای زندگی خود برنامه داشتند اما بعد از رکود اقتصادی دیگر برنامه‌ای برای زندگی نداشتند زیرا بیشتر زندگی آن‌ها بر پایه قرض‌ها ساخته شده بود.

در هر سطحی از زندگی‌ام به این باور داشتم که ماشینی که با پول خریداری می‌شود یک ماشین خوب است. ماشینی که به خاطر خریدش میلیون‌ها بدهکار شوید ماشین خوبی نیست. از لحاظ مالی مستقل شوید.

 

6. با موفقیت و شکست به صورت یکسان برخورد کنید.

اگر شما کارهای بسیاری را امتحان کنید و اگر زندگی ماجراجویانه‌ای داشته باشید، موفقیت‌های و شکست‌های زیادی را تجربه خواهید کرد. بر دیوار دفتر کار من یک قاب از کپی شعر رودیارد کیپلینگ به نام "اگر.." آویزان است که در قسمتی از آن می‌گوید: "اگر با پیروزی و فاجعه دیدار کردید، با هردو فریبکار به یک شکل برخورد کنید..."

هیچ موقعیتی به اندازه‌ای که فکر می‌کنید خوب و هیچ موقعیتی به اندازه‌ای که فکر می‌کنید حتی در شرایطی که وضع بسیار افتضاح است، بد نیست. چیزی که شما را از دیگران جدا می‌کند این است که توانایی رشد و حرکت در زندگی را چه در طوفان چه در روز آفتابی داشته باشید. در زندگی روزهای طوفانی و آفتابی زیادی وجود دارد. این یک واقعیت است. خود را در شرایطی قرار دهید که از لحاظ مالی، جسمی، عاطفی و روانی بتوانید به راه خود ادامه دهید.

 

7. سخت‌تر تلاش کنید.

بنیان‌گذار پریمریکا، آرت ویلیامز، در برنامه "کمی بیشتر" سخنرانی می‌کرد. او در مورد تفاوت بین یک فرد فوق‌العاده موفق و یک فرد عادی صحبت کرد. او گفت که برنده کسی است که هر کاری که نیاز است را بعلاوه کمی بیشتر از آن را هم انجام می‌دهد. شما نمی‌توانید فقط با انجام کارهایی که ضروری هستند، زندگی کنید. شما باید فراتر از آنچه نیاز و خواسته است را هم انجام دهید. اگر سطحی از تلاش شما را به جلو پیش‌ می‌برد، سطح بعدی شما را به یک زندگی فوق‌العاده می‌رساند.

موفقیت در زندگی آسان نیست، برای موفقیت در زندگی باید سخت تلاش کرد. بهای موفقیت را بپردازید، اما مطمئن شوید که تلاشی که می‌کنید و بهایی که می‌پردازید برای رسیدن و دستیابی به یک هدف باشد. این کار را انجام دهید تا زندگی فوق‌العاده در دستان شما باشد.

 

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-22 11:42:28
دسته بندی ها