تفاوت همکاران درون‌گرا و برون‌گرا در چیست؟

1 شهریور 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - تفاوت همکاران درون‌گرا و برون‌گرا در چیست؟
تفاوت همکاران درون‌گرا و برون‌گرا در چیست؟
امتیاز مطلب: 91%

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که از خودتان سوال کنید همکارتان که هم آرام است و هم کم‌حرف، که در گوشه‌ی اتاق می‌نشیند چه تصوری راجع به شما دارد. تحقیقاتی که در ژورنال «آکادمی مدیریت» چاپ شده است، نشان می‌دهد که اگر برون گرا هستید، همکاران آرام‌تر و کم حرف‌تر شما امکان دارد قضاوت نادرستی در مورد شما انجام دهد؛ حتی اگر شما کارمند نمونه باشید. در ادامه مقاله با یوکن همراه باشید.

پژوهشگران از راه تعداد زیادی از پژوهش ها دریافته‌اند که کارمندان درون گرا، برای کاری که همکاران برون‌گرای خود انجام می‌دهند، اهمیت زیادی قائل نمی‌شوند. آن ها دائما از کار همکاران برون‌گرای خود ایراد می‌گیرند و احتمال این که آن ها را به خاطر پیشرفت‌هایشان تشویق کنند، کم است.

درون‌گراها می‌گویند درون‌گراها کارها را بهتر انجام می‌دهند

تحقیقی با حضور 178 دانشجوی MBA در یک دانشگاه بزرگ انجام شد که در این تحقیق به هر دانشجو در وسط ترم تحصیلی گفته شد که باید مسئولیت یک تیم چهار تا پنج‌نفره را به عهده گیرد. هر تیم باید در کنار هم پروژه ای را انجام می‌دادند. پس از آن از افراد تیم خواسته شد تا به پرسش‌نامه‌هایی که در مورد شخصیت‌شان، سایر افراد تیم و فرآیندهای تیمی‌شان جواب دهند.

تفاوت درون گرا و برون گرا - افراد درونگرا - افراد برونگرا - خصوصیات کاری افراد درونگرا و برونگرا

پژوهشگران مورد نظر دریافتند که درون‌گراها اعلام کردند که عملکرد سایر درون‌گراها به نسبت برون‌گراها بهتر بوده است؛ حتی زمانی که برون‌گرا ها به طور واضح عملکرد بهتری از خودشان نشان داده بودند. از سمتی دیگر، برون‌گراها در نظرسنجی‌ای که به عمل آمده بود، برتری خاصی برای هیچ کدام از این دو ویژگی شخصیتی قائل نشدند.

خیلی کم پیش می‌آید که یک درون‌گرا، همکار برون‌گرای خود را برای گرفتن ترفیع پیشنهاد دهد

در یک پژوهش دیگر، 143 دانشجو همراه با سه هم‌تیمی دیگر، به یک بازی آنلاین پرداختند. پژوهشگران، مشخصات و نظرات یکی از اعضای تیم را طوری تغییر داده بودند که یا خیلی درون‌گرا و یا خیلی برون‌گرا به نظر برسد؛ اما نحوه عملکرد او یکسان خواهد بود.

زمانی که از اعضای تیم درخواست شد نحوه عملکرد هم‌تیمی‌های خود را بررسی کنند، درون‌گراها به افرادی که برون‌گرا به نظر می‌رسیدند، امتیاز کمتری داده بودند. علاوه بر آن، وقتی زمان دادن پاداش پیش می‌آمد، درون‌گراها به افراد تیم‌شان که برون‌گرا به نظر می‌رسیدند، جدا از عملکردی که داشتند، پاداش کمتری می‌دادند.

تفاوت درون گرا و برون گرا - افراد درونگرا - افراد برونگرا - خصوصیات کاری افراد درونگرا و برونگرا

این در حالی بود که این خصوصیت شخصیتی، تاثیری در تصمیم برون‌گراها برای افراد تیم شان نداشت. این گونه به نظر می‌رسید که پیشنهادهایی که آن‌ها در مورد این که چه کسی شایسته گرفتن پاداش است، بیشتر مطابق نحوه عملکردشان و صلاحیت افراد باشد.

این مسأله چه نتیجه‌ای برای ما در پی خواهد داشت؟

تحقیقاتی که صورت گرفته‌ است، نشان داده که در محیط کار نمی‌توان گفت یک خصوصیت شخصیتی از لحاظ عملکردی بر خصوصیت دیگر برتری دارد. اما درون‌گرا ها و برون‌گراها متفاوت عمل می‌کنند و در مکان‌های مختلفی شکوفا می‌شوند.

درباره این که چگونه بهترین خصوصیت‌ها را بتوان در هر کارمندی شکوفا کرد، پندهای زیادی به مدیران داده شده است؛ درک طرز عملکرد درون‌گراها و برون‌گراها می‌تواند عامل موفقیت شما در کسب و کارتان باشد.

پس علاوه بر شخصیت خودتان، این که قادر باشید شخصیت دیگران را هم بشناسید دارای اهمیت است. در جهانی که بررسی‌هایی که همکاران انجام می‌دهند، اغلب از اولویت بالایی برخوردارند، نوع همکاری شما با سایرین، احتمالا نقش زیادی در موفقیت شما خواهد داشت.

تفاوت درون گرا و برون گرا - افراد درونگرا - افراد برونگرا - خصوصیات کاری افراد درونگرا و برونگرا

دیدگاه دیگران به شما امکان دارد با دیدگاه شما نسبت به خودتان متفاوت باشد. یک شخص برون‌گرا ممکن است تصور کند شخصیت صمیمی و پرانرژی‌ای که دارد، بین افراد تیمی که کم‌حرف‌ترند، طرفدار داشته باشد اما همکاران او ممکن است رفتار او را بر پایه‌ی جلب توجه بگذارند و آن را آزاردهنده تلقی کنند.

این که شما خود واقعی‌تان را به نمایش بگذارید مهم است، اما زمان‌هایی هست که کمی انعطاف پذیری بیشتر، شاید بتواند باعثپیشرفت شغلی شما شود. ظاهرا اگر درون‌گرایی در میان برون‌گراها باشید، این موضوع کاملا مصداق پیدا می‌کند.

منبع: INC

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-10 18:28:58
دسته بندی ها