بهترین ‌ایده‌های کسب و کار را با گوش دادن بیابید

22 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - بهترین ‌ایده‌های کسب و کار را با گوش دادن بیابید
بهترین ‌ایده‌های کسب و کار را با گوش دادن بیابید
امتیاز مطلب: 91%

افرادی که به ایده های خوبی دست پیدا می کنند، کاملا به مردمی که در اطراف شان قرار دارند، گوش فرا می دهند. متاسفانه در دنیایی سرشار از اتفاقات، به سختی می توان دهان را بست و گوش فرا داد. اما تجربه ثابت کرده است که بهترین نتایج همیشه توسط کسانی بدست می آید که شنونده خوبی باشند.

منظور از خوب گوش کردن این نیست که صبر داشته باشید تا زمان حرف زدن شما فرا برسد بلکه منظور این است که زمانی که شخص دیگری در حال صحبت کردن است، به صخبت ها و حرف هایش گوش کنید و به دنبال کلمات مفیدی که از دهانش بیرون می آید باشید.

Jim Breyer یکی از مدیران شاخص فیسبوک است که راز رسیدن به موفقیت مارک زاکربرگ را در خوب گوش کردنش می داند. او می گوید:

«کار آفرین های زیادی به شرکت فیسبوک می آیند تا از ایده ها و سرویس هایی که می توانند به فیسبوک بدهند، صحبت کنند و زاکربرگ به تمام صحبت های آن ها به خوبی گوش می دهد.»

«جوانان از شنیدن نصیحت خسته هستند» این عبارتی است که بدون آن که فواید نصیحت کردن و خوب گوش دادن در نظر گرفته شود، به یک باور تبدیل شده است. نصیحت کردن، تجربه ای است که یک شخص در طول مدت زندگی اش بدیت آورده است. یک جوان زیرک مثل زاکربرگ به پند های افراد قابل اعتماد و فرهیخته گوش می کند تا بتواند با استفاده از آن ها، بهترین فرصت ها را برای خودش خلق کند.

ایده ها -نظرات -راه حل

از ایده های جدید استقبال کنید

اگر در جلسه های کاری که با کارکنان تان می گذارید همیشه شما حرف بزنید، فرصت گوش کردن به مشکلات و راه حل ها را از دیدگاه دیگران، از خود می گیرید. با این کار دیدگاهتان هرگز وسعت پیدا نمی کند.

به تازگی ایلان ماسک از صحبت هایی که یک کودک کلاس پنجمی در توییتر گفته بود، به یک ایده ی عالی دست پیدا کرده است. او هم مانند مارک یک شنونده خوب است و به جای این که به سن پسر بچه نگاه کند از ایده او استفاده کرد.

برای این که درک بیشتری داشته باشید گوش دهید، نه برای پاسخ دادن

جلساتی که برای همفکری ایده یابی تشکیل می شود، نباید نمایشی باشد. بلکه دلیل برگزاری این گونه جلسات باید علاقه ی شما به شنیدن صحبت های کارمندان تان باشد. صحبتی که کارمند شما می کند، فقط یک بار اتفاق می افتد، پس به دقت به صحبت های او گوش فرا دهید. کارمندان به خوبی درک می کنند که شما واقعا علاقه مند به شنیدن صحبت های شان هستید یا خیر.

 

منبع: INC

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-04 11:27:52
دسته بندی ها