6 کاری که فقط یک درصد از مردم انجام می‌دهند – قسمت دوم

5 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - 6 کاری که فقط یک درصد از مردم انجام می‌دهند – قسمت دوم
6 کاری که فقط یک درصد از مردم انجام می‌دهند – قسمت دوم
امتیاز مطلب: 90%

پولدارها پولدارتر می‌شوند، فقیرها فقیرتر؛ ناراحت‌ کننده است می‌دانم اما همیشه نباید به این شکل باشد. شما هم می‌توانید پولدار شوید به 1 درصد بپیوندید و موفقیت را با این روش‌ها کسب کنید. کارهایی را که در ادامه معرفی خواهیم کرد انجام دهید تا نگرانی‌هایتان در مورد درآمد از بین بروند. با یوکن همراه باشید.

 

5. پول خود را خرج چیز‌هایی کنید که پول بیش‌تری را به ارمغان می‌آورد

اگر ندانید چگونه از پول مراقبت کنید، پول از شما دور می‌ماند. _ رابرت  کیوساکی

من نیز در گذشته جزو 99 درصد بودم و سختی‌ها و کشمکش‌های این راه را می‌دانم. وقتی حقوق خود را دریافت می‌کنید باید قبض‌های خود را پرداخت کنید و مواد مصرفی مورد نیاز خود را خریداری کنید در اینصورت ممکن است تا زمان گرفتن حقوق بعدی حساب شما صفر یا منفی شود.

آیا زندگی خود را دوست دارید؟ آیا از موقعیتی که در آن هستید راضی هستید؟ احتمال 1 درصد وجود دارد که جواب شما به این سوالات بله باشد. اگر جواب شما خیر است پس باید اولویت‌های زندگی خود را تغییر دهید و کنترل کردن خود را تمرین کنید. موفق شوید و از خود بپرسید آیا واقعا نیاز است آن کفش Gucci را بخرم؟ یا عاقلانه‌تر است که سهام Gucci را خریداری کنم؟ تصمیم عاقلانه این است که پول خود را ذخیره کنید و از آن در آغاز کسب و کار خود استفاده کنید. چرا از Gucci خریداری کنید وقتی می‌توانید با راه‌اندازی کسب و کار خود با این شرکت‌ها رقابت کنید؟

شما می‌توانید در برابر هر چیزی رقابت کنید. احساس ضعیف بودن نکنید. دختر یکی از دوستانم به تازگی یک خط تولید کیف دستی ایجاد کرده است و آن را به neiman marcus وارد کرده که در همان بخش Gucci است. پس شما هم می‌توانید.

6.تا می‌توانید به دیگران از نظر مالی کمک کنید

به دیگران ببخشید تا به شما بخشیده شود. _عیسی مسیح

ممکن است دیوانگی به نظر برسد، و حتی ممکن است این حرف را باور نکنید اما آن 1درصد پولدار جامعه بیشتر از تمام 99درصد باهم به دیگران پول اهداء می‌کنند، البته تمام نیت‌های آن‌ها خیر و خالصانه نیست اما برخی از آن‌ها هستند.

زمان شروع این کار همین حالا است مهم نیست که چقدر پول یا در‌آمد دارید یا اینکه اصلا ندارید، اگر الان بخشش نکنید، وقتی که جزو 1درصد جامعه هم شدید این کار را انجام نمی‌دهید و با این کار شانس شما برای 1درصدی شدن نیز زیادتر می‌شود.

خداوند به بخشندگان لبخند می‌زند و بیشتر اوقات پول خود را با سود آن دریافت خواهید کرد، برای مثال من ماه پیش 3 هزار دلار ابزار موسیقی به کلیسا اهداء کردم و دقیقا روز بعد به صورت کاملا غیرمنتظره‌ای 300 هزار دلار به دست‌ آوردم . اما این دلیل انفاق من بود؟ خیر. آیا این همیشه اتفاق می‌افتد؟ امیدوارم، اما به اندازه کافی اتفاق می‌افتد.

همچنین اگر بدون انفاق، جزو آن 1درصد جامعه شوید، نه تنها شانس سخاوتمند شدنتان کمتر می‌شود، بلکه باعث می‌شود که حریص‌تر شوید، خداوند بر روی حریصان لبخند نمی‌زند.

پی نوشت:

من در خانواد‌ه‌ای متوسط متولد شدم. به سختی دوران‌ دبیرستان را گذراندم. به کالج نرفتم و به فروش محصولات خانه به خانه مشغول شدم مانند هر کس دیگری بدهی بالا آوردم، برشکسته شدم و خانه‌ و ماشینم مصادره شد و هیچ پولی برای خریدن غذا نداشتم. همه‌ی این اتفاقات را تا 25 سالگی تجربه کردم. زمانی که همه‌ی همسن و سال‌هایم از کالج فارغ‌التحصیل می‌شدند من بدترین اشتباهاتی که یک شخص می‌تواند انجام دهد را مرتکب شدم.

تا سن 30 سالگی صاحب شرکت سرمایه‌گذاری املاک خودم بودم و به یک مولتی میلیونر تبدیل شدم. اکنون دارای چندین کسب و کار که افراد دیگری برای من اداره می‌کنند هستم، در یک عمارت بزرگ زندگی می‌کنم، لوکس‌ترین ماشین‌ها را دارم، با بهترین زن ازدواج کردم، بهترین فرزند را دارم و به تازگی یک کسب و کار نرم‌افزار را به قیمتی 8رقمی فروخته‌ام.

تمام این‌ها را گفتم تا به شما بگویم که من می‌دانم که ‌تلاش برای به دست آوردن در‌آمدی که با ‌آن بتوانید نیاز خود را برطرف‌ کنید، چگونه است ( درآمدی که فقط با آن بتوانید شکم خود را سیر کنید). اگر هفته به هفته زندگی می‌کنید، بدانید که نباید این‌گونه باشد آسان‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و اصلا مهم نیست زندگی دوستان و خانواده‌تان چگونه است. خانواده و دوستان جدیدی به دست‌ بیاورید.

راز واقعی موفقیت آن 1درصد جامعه این است که: شما در طول زمان، محیط روانی و اجتماعی خود می‌شوید؛ مغز شما ‌هر چیزی که می‌شنوید، کتابی که می‌خوانید، برنامه‌ تلویزیونی که نگاه می‌کنید، موسیقی که گوش می‌کنید و غیره... را جذب می‌کند و ذهنتان ‌آن را به صورت خودکار و مکرر ساطع می‌کند.

افکار خود را تغییر دهید... تا زندگیتان تغییر کند.

 

برای مشاهده قسمت اول ، اینجا کلیک کنید

 

منبع: success

نویسنده مطلب
نگار بخش‌زاده - نگار بخش‌زاده
متولد ۱۳۷۶، دانشجوی مقطع کارشناسی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه گیلان، علاقمند به یادگیری زبان‌های خارجی و مقالات حوزه موفقیت

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-25 13:45:38
  • نظرات
تصویر آواتار مجید جعفری
   مجید جعفری

سلام. خیلی مطلب قشنگ و جالبی بود. بابت ترجمه و زمانی که برای ویرایش و نگارشش گذاشتین صمیمانه سپاسگزارم. یه پیشنهاد دارم براتون برای این که کارتون یه ارزش افزوده‌تر هم نسبت به بقیه جاها داشته باشه اونم اینه که می‌تونین از منابع اسلامی هم برای افزودن ارزش اضافه کمک بگیرید. به‌عنوان‌مثال، قسمت 6 همین مقاله گفته شده _تا می‌توانید به دیگران کمک کنید - عیسی مسیح_ خب ما تو دین خودمون هم این توصیه‌ها رو داریم در مورد صدقه و این که اصلاً آیه قرآن داریم که میگه _چه کسی است که به خدا وام دهد وام نیکو تا خداوند پاداشش را مضاعف به او ببخشد_ یه همچین چیزی. خب تو سایت _success_ که خیلی وب‌سایت معتبری هم هست و تلاش زیادی هم می‌کنند من انتظار ندارم این چیزا رو ببینم اما تو یه سایت ایرانی این چیزا می‌تونه باشه، فکر نمی‌کنم اشکالی داشته باشه :) اصلاً خودتون می‌تونین مطلب درست کنین و تولید محتوا کنین. حضرت علی (ع) بی‌اندازه در مورد ریسک و قدرت ریسک کردن حدیث دارن که اگه اشتباه نکنم یکیش اینه _اگر بر ترست غلبه نکنی و حاضر نشی جایگاه بالاتری رو تجربه کنی، همیشه در جایگاهی که هستی باقی خواهی ماند و پیشرفتی نداری_ یه همچین چیزی تو نهج‌البلاغه اومده. این یه پیشنهاد بود برای این که سایتتون یه ازش افزوده فوق‌العاده رو اضافه کنه. خسته نباشید و موفق باشید :)

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مدير سايت
مدير سايت

سلام دوست و همراه عزیز. ممنون از نظر خوب و سازنده شما. لطفا نظرات خود درباره سایر مطالب را نیز حتما با ما به اشتراک بگذارید.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها