تکنیک‌هایی که با کار کمتر، بهره‌وری‌تان را بالا می‌برد

5 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت تیمی - تکنیک‌هایی که با کار کمتر، بهره‌وری‌تان را بالا می‌برد
تکنیک‌هایی که با کار کمتر، بهره‌وری‌تان را بالا می‌برد
امتیاز مطلب: 96%

شاید تصور کنید با کار زیاد به بهره وری بالایی دست می‌یابید، اگر با تلاش فراوان و استفاده از راهکارهای افزایش بازدهی نتوانسته‌اید به نتیجه دلخواهتان برسید، حتماً باید به دنبال علت اصلی آن باشید. با یوکن همراه باشید.

برخی از مدیران اعتقاد دارند باید در هفته 90 ساعت کار شود و مدام در تلاش‌اند تا کارهای بیشتری را در مدت‌زمان کمتر انجام دهند، آن‌ها معمولاً به دنبال تکنیک‌هایی هستند تا بهره‌وری خود را بالا ببرند و محصولات و خدمات بهتری ارائه دهند؛ اما گاهی نیاز است اقدامات دیگری انجام دهید تا میزان کارایی شرکت خود را بالا ببرید. در بعضی مواقع افراد درون سازمان روی مسائل غیرضروری و بی اهمیت متمرکز می‌شوند و از همان جا مشکلات بروز می‌کند، پس همیشه هم مسئله مهم کارایی یک شرکت نیست. نباید اجازه دهید کارهای بی اهمیت تمام وقتتان را بگیرد. برای هرروزتان برنامه‌ریزی داشته باشید و کارهایی انجام دهید که واقعاً مهم هستند و مابقی کارها را رها کنید.

در ادامه راهکارهایی را پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روی مسائل مهم تمرکز کنید.

در رختخواب عملکرد روزانه‌تان را بررسی کنید

برای تمرکز روی مسائل با اهمیت نیاز به قدرت فکر دارید. وقتی مضطرب و عصبی هستید، مسائل کوچک در نظرتان پراهمیت خواهد بود و می‌خواهید تمام کارها را حتماً انجام دهید.

باید با رویکردی مثبت روز خود را شروع کنید و از شب قبل آمادگی کافی را برای شاد بودن به وجود آورید. پیش از خواب روز بعد را در ذهنتان تجسم کنید، در این زمان احساس خوبی خواهید داشت زیرا می‌بینید تمام کارهایتان به راحتی انجام می‌شوند.

روی انجام کارهایتان به‌خوبی متمرکز شوید

در طول روز کارهایی که بی دلیل وقتتان را می‌گیرند کنار بگذارید زیرا ممکن است به خاطر کمبود وقت دچار اضطراب شوید. بعد از بیدارشدن به دنبال برنامه‌های روزانه‌تان بروید و تمام حواس خود را روی کارها جمع کنید. وقتی انجام کارهایتان را با تمرکز کافی کلید بزنید، در تمام طول روز متمرکز خواهید ماند.

برای هر روزتان هدف داشته باشید

باید اهداف مهم هرروزتان را یادداشت کنید، زیرا ممکن است خیلی کارها برای انجام به ذهنتان خطور کند؛ اما در برنامه‌ی خود اولویتتان روی انجام کارهایی باشد که شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند. پس تا جای ممکن کارهایی که تنها وقت و ذهنتان را مشغول می‌کند کنار بگذارید. باید در برنامه‌تان وقت آزادی داشته باشید تا اگر اتفاق یا کار غیرمنتظره‌ای پیش آمد بتوانید از این وقت برای انجام آن استفاده کنید. البته نباید از این وقت برای انجام کارهای غیرضروری استفاده شود که تنها از روی عادت هر روز انجام می‌دهید و فایده‌ای برایتان ندارد.

از خود بپرسید چرا باید این کار را انجام دهم؟

باید ببینید چه پاسخی می‌دهید تا مشخص شود چقدر روی کارتان تمرکز دارید. اگر در جواب بگویید: "همین الان این کارها به من محول شد و نمی‌دانم چطور آن‌ها را انجام دهم." با این پاسخ بدانید تمرکزتان را از دست داده‌اید و کار خود را به‌خوبی انجام نخواهید داد. پس در این شرایط نمی‌توانید خود را به برنامه روزانه‌تان برسانید و قطعاً با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

در کارهای خود غرق شوید و از انجام آن لذت ببرید

شاید به انجام کاری تمایل نداشته باشید، اما با غرق شدن در آن خواهید توانست از کار خود لذت ببرید. شاید هر فردی در ساعت اولیه از انجام کاری خوشش نیاید، اما وقتی غرق کار شود تا پایان با آن همراه خواهید شد.

باید کمتر فکرهای بیخود کنید تا بهتر غرق کاری شوید که در حال انجام آن هستید. با متمرکز شدن احساس بهتری خواهید داشت. باید کارهایتان را با هدف و انگیزه انجام دهید تا گذشت زمان برایتان ارزش بیشتری داشته باشد، همین احساسات است که تمرکزتان را افزایش می‌دهد. باید سعی کنید این احساس را همراه داشته و همواره جذب کارهایتان شوید. در واقع مسائل کوچک و بی‌اهمیت است که باعث می‌شود تمرکزتان کم شود؛ پس خوب تمرکز کنید تا احساستان بهتر باشد.

 

منبع : forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-22 11:45:18
دسته بندی ها