کارهایی که پیشنهاد می‌شود تا قبل از 30 سالگی تجربه کنید

23 مرداد 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - کارهایی که پیشنهاد می‌شود تا قبل از 30 سالگی تجربه کنید
کارهایی که پیشنهاد می‌شود تا قبل از 30 سالگی تجربه کنید
امتیاز مطلب: 93%

کارهایی هستند که دوست داریم آن‌ها را در تب و تاب جوانی خود انجام دهیم، خیلی از این کارها در بین افراد در قشرهای مختلف مشترک است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا کارهایی که بهتر است تا قبل از 30 سالگی انجام شوند را معرفی کنیم.

تا قبل از 30 سالگی وارد دانشگاه شوید

شاید دانشگاه رفتن هزینه‌ی زیادی بطلبد اما باعث می‌شود موقعیت‌های شغلی زیادی به دست آورید. در دانشگاه با طرز فکرهای مختلفی آشنا می‌شوید و با افرادی روبه‌رو خواهید شد که می‌توانند در آینده‌ی شغلی شما تأثیرگذار باشند. پس چه بهتر است که تا قبل از 30 سالگی وارد دانشگاه شوید و این افراد تأثیرگذار در ایام جوانی وارد زندگی‌تان شوند. البته اگر از 30 سالگی گذشته‌اید و به دنبال کسب دانش هستید، واقعاً جای تحسین دارد؛ اما افراد کمتر از 30 سال و جوان‌ها انگیزه و انرژی بیشتری برای کسب تجربیات جدید دارند.

سریال‌های علمی تخیلی تماشا کنید

بهترین سریال علمی تخیلی دنیا، سریال دکتر هو است که پخش آن بیش از 26 سال به طول انجامید. پیشنهاد می‌کنیم در ایام نوجوانی این سریال را تماشا کنید تا دیدگاهتان نسبت به زندگی تغییر کند، چرا که نوجوان‌ها بسیار تأثیرگذار هستند. جالب است بدانید اگر تماشای دکتر هو را از نوجوانی شروع کنید تا میان‌سالی سرگرم خواهید بود و تأثیر فوق‌العاده مثبت آن را روی زندگی‌تان احساس می‌کنید.

برای ورزش کردن وقت بگذارید

کسانی که در سن میان‌سالی اندام زیبایی دارند، قطعا از جوانی به فکر تناسب اندام خود بوده اند. توصیه می‌کنیم از سن 20 تا 30 سالگی اقدام کنید و هر روز در حدود 45 دقیقه ورزش کنید. باید تلاش کنید ورزش بخشی از زندگی روزمره‌تان شود، آن وقت است که اگر یک روز ورزش نکنید احساس کسالت خواهید داشت. باید همیشه فواید ورزش را در نظر بگیرید و روی تصمیم خود بمانید.

بازی‌های کامپیوتری انجام دهید

کارهایی که قبل از 30 سالگی باید انجام شود

خیلی خوب است که وقتی را برای انجام بازی های رایانه‌ای در نظر بگیرید. این بازی‌ها سبب می‌شود با فناوری‌های جدید آشنا شوید و ذهنتان را از مشغله‌های روزمره دور کرده و در عالم تخیل غرق شوید. البته خیلی هم نباید وقت خود را صرف بازی‌های کامپیوتری کنید، این بازی‌ها سرگرم‌کننده بوده و باید به آن به عنوان یک تفریح سالم پرداخته شود.

تاریخ را مرور کنید

شما به عنوان یک جوان باید هر چیزی که نیاز است را از گذشته بدانید، خیلی از افراد وقتی می‌خواهند در جمعی از اتفاقات گذشته تاریخی صحبت کنند، تمام حرف‌هایشان اشتباه و غیر مستند است. پس باید از نوجوانی خواندن کتاب‌های تاریخی را شروع کنید تا وقتی به میان‌سالی رسیدید، اطلاعات جامعی در این باره داشته باشید. وقتی با تاریخ آشنا باشید می‌توانید در مقابل کسانی که به اشتباه اظهارنظر می‌کنند بایستید.

گوشی هوشمند به دست بگیرید

کارهایی که قبل از 30 سالگی باید انجام شود

از طریق گوشی هوشمند می‌توانید وارد شبکه‌های اجتماعی شوید و با افراد دنیا ارتباط برقرار کنید. علاوه بر آن، با استفاده درست از گوشی‌های هوشمند خلاقیت بیشتری خواهید داشت. اگر هنوز به 30 سالگی نرسیده‌اید و از در دست گرفتن گوشی هوشمند بی بهره بوده اید، همین الان برای خرید یک گوشی هوشمند اقدام کنید.

خودتان رایانه شخصی‌تان را تعمیر کنید

باید قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر خود را بشناسید و بدانید چطور آن را تعمیر کنید. البته نیاز نیست اطلاعاتی در اندازه یک کارشناس فنی داشته باشید، بلکه همین اندازه که بتوانید قطعات مختلف کامپیوتر را تست کنید کافی است. خودتان باید بتوانید مشکلات جزئی را برطرف کنید و هر بار به سراغ تعمیر کار نروید که این کار هزینه زیادی در بر خواهد داشت. وقتی این مهارت را تا قبل از 30 سالگی یاد بگیرید، در خیلی از هزینه‌های غیرضروری صرفه‌جویی خواهید کرد.

تیراندازی را تا قبل از 30 سالگی یاد بگیرید

پیشنهاد می‌شود در یک باشگاه تیراندازی ثبت نام کنید، البته باید بدانید این رشته ورزشی باید در محیطی ایمن و محافظت شده تجربه شود. لازم است بدانید اسلحه یک ابزار دفاعی است و نباید به قصد ارتکاب جرم و از روی ناآگاهی استفاده شود که در این صورت صدمات جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

چند دوست صمیمی داشته باشید

باید در زندگی‌تان دو یا سه دوست صمیمی داشته باشید؛ البته گاهی داشتن یک دوست صمیمی بهتر از داشتن تعداد زیادی دوست است. معمولا دوستی‌های صمیمی در دوران نوجوانی و جوانی شکل می‌گیرند و در بیشتر مواقع تا پایان عمر ادامه خواهند داشت.

برای خودتان قصه بنویسید

در جوانی ذهن خلاقی دارید و بهتر است حداقل یک بار هم که شده نویسندگی را تجربه کنید. با قصه نوشتن نه تنها سرگرم می‌شوید، بلکه مهارت‌های نگارشی‌تان رشد می‌کند. پس قلم به دست بگیرید و افکارتان را روی کاغذ بیاورید، با این کار حتماً مهارت‌های نگارشی‌تان بهبود خواهد یافت.

اخبار روز را پیگیر باشید

کارهایی که قبل از 30 سالگی باید انجام شود

خیلی از افراد از گوش دادن به اخبار یا خواندن روزنامه بیزارند؛ اما لازم است از وقایع پیرامون خود مطلع باشیم، چه بهتر که در روزهای جوانی به تماشای اخبار علاقه نشان دهیم.

حتماً فیلم راکی را تماشا کنید

توصیه می‌کنیم نسخه‌ی اصلی فیلم راکی را ببینید. در این فیلم داستان زندگی یک بوکسور فقیر ایتالیایی به نمایش کشیده می‌شود که می‌خواهد خود را به دنیا ثابت کند. قطعا تماشای این فیلم ترغیب کننده خواهد بود و به شما نشان می‌دهد که افراد فقیر هم می‌توانند پیشرفت کند؛ تنها برای دست یابی به موفقیت اراده و باور مثبت نیاز است.

سیاست را برای خود تعریف کنید

معمولاً طرفداران سیاسی بسیار متعصبانه رفتار می‌کنند. بهتر است از همان جوانی موضع سیاسی خود را تعیین کنید، زیرا تفکرات سیاسی زیادی وجود دارد. تا قبل از 30 سالگی با مواضع سیاسی مختلف آشنا شوید، زیرا در این سن کمتر رفتارهای متعصبانه از خود نشان می‌دهید و می‌توانید به مسائل سیاسی از زوایای مختلف نگاه کنید.

به کشورهای خارجی سفر کنید

در سنین جوانی و تا قبل از 30 سالگی انرژی و حوصله بیشتری برای مسافرت رفتن خواهید داشت. پس اگر از نظر مالی امکان دارید، حتما تا قبل از این سن به یک سفر خارجی بروید. با سفر کردن تجربیات نابی به دست می‌آورید، چرا که شیوه زندگی کردن مردم دیگر کشورها را از نزدیک می‌بینید و بهتر می‌توانید خود را با شرایط مختلف سازگار کنید و ذهن تان هم رشد خواهد کرد.

به کنسرت موسیقی بروید

خیلی خوب است که در سنین جوانی به کنسرت موسیقی بروید، زیرا هیجان و انرژی زیادی دارید و لذت بیشتری خواهید برد. معمولا یک فرد 40 تا 50 ساله از هیجانات دوران جوانی دور است و نمی‌تواند آن طور که باید از کنسرت‌ها لذت ببرد.

یک زبان خارجی را بیاموزید

نیازی نیست حتماً وقت بگذارید و به طور 100 درصد یک زبان خارجی را یاد بگیرید، تنها کافی است قدری با یک زبان خارجی آشنا شوید. البته خیلی خوب است که بتوانید یک زبان خارجی را کامل یاد بگیرید و خیلی روان صحبت کنید. پیشنهاد می‌شود یادگیری زبان خارجی را از سنین پایین شروع کنید تا چند سال بعد به نقطه دلخواهی برسید.

طلوع خورشید را از نزدیک نظاره کنید

شب‌زنده‌داری و بیدار ماندن شبانه از سوی پزشکان تائید نمی‌شود، اما حداقل در ایام دانشجویی امتحان کنید و شاهد طلوع خورشید باشید. البته بعد از 30 سالگی هم می‌توان بیدار ماند، اما برخی افراد با بالا رفتن سن تمایل بیشتری به استراحت دارند.

از یک فرد مشهور انتقاد کنید

معمولاً کسانی که به شهرت می‌رسند، گذشته‌شان را فراموش می‌کنند و چنان در خودشیفتگی غرق می‌شوند که به هیچ کس حق انتقاد نمی‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از 30 سالگی به یکی از این افراد مشهور پیام دهید و از او انتقاد کنید. شاید این فرد مغرور در پاسخ به شما چیزی بنویسد، البته باید انتقاد شما هم همراه با ادب باشد.

پیاده روی فوق‌العاده است

کارهایی که قبل از 30 سالگی باید انجام شود

پیاده‌روی به شما کمک می‌کند تا کالری زیادی بسوزانید. پس در ایام جوانی هر روز 20 تا 30 کیلومتر راه بروید. با پیاده‌روی می‌توانید هر چیزی که دلتان می‌خواهد را بخورید. اگر به پیاده‌روی عادت کنید، خطر مرگ زودهنگام را از خود دور خواهید کرد.

هرروز قهوه بخورید

قهوه فواید معجزه‌آسایی دارد، پس پیشنهاد می‌کنیم از همان روزهای جوانی به خوردن قهوه عادت کنید. برخی افراد روزانه 3 تا 6 فنجان قهوه می‌خورند، البته مصرف متعادل قهوه برای بدن مفید است. اگر امتحان دارید و می‌خواهید تا صبح بیدار بمانید، قهوه بخورید زیرا قهوه سبب بی خوابی می‌شود.

در رانندگی گم شوید

گاهی ممکن است راه خود را گم کنید، اما پیشنهاد می‌کنیم یک بار GPS را خاموش کنید و بعد سوار رول شوید. راه خود را پیش گیرید و جلو روید تا در آخر ببینید از کجا سر درمی‌آورید. در جوانی وقت بیشتری برای این کارها خواهید داشت و پیشنهاد می‌شود به دنبال تجربیات هیجان‌انگیز باشید.

علم نجوم را یاد بگیرید

کارهایی که قبل از 30 سالگی باید انجام شود

با چشم دوختن به سیاهی شب و ستاره‌های چشمک‌زن به آرامش فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت، پس یادگیری نجوم به شما کمک می‌کند تا از دغدغه‌های روزمره دور شوید. این آرامش وقتی بیشتر می‌شود که دقیقا بدانید چه خبری در آسمان است. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای جوانی در یک کلاس آموزشی نجوم ثبت نام کنید یا خودتان پیرامون آن کتاب بخوانید.

خیال‌بافی کنید

در ایام جوانی وقتی رؤیاپردازی می‌کنند، بزرگ‌ترها از شما می‌خواهند از عالم رؤیا و خیال بیرون بیایید؛ اما تا قبل از 30 سالگی خیال‌بافی کنید و مطمئن باشید هر آرزویی با تلاش کردن به دست می‌آید، هر چقدر هم که دست نیافتنی باشد. ما تنها یک بار فرصت زندگی داریم و نباید این فرصت را با تنبلی و سستی از دست دهیم، بلکه برای رسیدن به آرزوهایی که به اطرافیان و خودمان سود می‌رساند، تلاش کنیم.

برای زندگی‌تان برنامه‌ریزی کنید

باید مهارت برنامه‌ریزی کردن را از همان دوران کودکی یاد بگیرید. تمام کارهایی که باید انجام دهید را روی کاغذ یادداشت بنویسید و روی میز کارتان بچسبانید تا همواره جلوی چشمانتان باشد. البته هرچند روز یک بار فهرستتان را مرور کنید تا تمام‌کارها انجام شود.

از مصرف نوشیدنی‌های گازدار خودداری کنید

توصیه می‌کنیم مصرف نوشیدنی‌های گازدار را کنار بگذارید. شاید خیلی سخت باشد که تنها آب بخورید، اما در طی زمان به نوشیدن آب عادت خواهید کرد. توصیه می‌کنیم نوشیدنی‌های گازدار و غذاهای شیرین را از برنامه‌ی غذایی خود حذف کنید تا زندگی سالم‌تری داشته باشید.

به کلاس تئاتر بروید

کارهایی که قبل از 30 سالگی باید انجام شود

اگر وقت کافی دارید، به کلاس تئاتر بروید تا یاد بگیرید چطور با دیگران ارتباط برقرار کرده و به ترس خود برای صحبت در جمع غلبه کنید. با یادگرفتن چنین درس‌های آموزنده‌ای، قطعا روابط بهتری با اطرافیان برقرار خواهید کرد.

گاهی مدیریت کنید

خیلی از افراد از مدیریت کردن واهمه دارند. اگر در سنین جوانی فرصتی به وجود آمد که مدیریت یک کار گروهی را بر عهده بگیرید، از این فرصت استفاده کنید و مهارت‌های مدیریتی را بیاموزید. با این کار یاد می‌گیرید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته باشید و مستقل فکر کنید.

گاهی مستقل زندگی کنید

زندگی با والدین به شما کمک می‌کند تا پول بیشتری برای خود پس‌انداز کنید؛ اما اگر تا 30 سالگی ازدواج نکرده‌اید و هنوز با پدر و مادرتان در یک خانه هستید، بهتر است دست‌به‌کار شوید و به دنبال شروع یک زندگی مستقل باشید. در یک زندگی مستقل مسئولیت پذیری بیشتر را یاد خواهید گرفت و خودتان می‌توانید بار زندگی را به دوش بکشید.

آشپزی کردن را یاد بگیرید

تا قبل از 30 سالگی مهارت‌های آشپزی را یاد بگیرید و خیلی به خوردن غذاهای آماده و فست فود عادت نکنید. با تمرین آشپزی نه تنها سالم‌تر بوده و استاد آشپزی می‌شوید، بلکه می‌توانید پول هایتان را پس‌انداز کنید، زیرا پخت غذا در خانه هزینه کمتری را می‌طلبد.

 

منبع : lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:56:35
  • نظرات
تصویر آواتار ندا
   ندا

خیلی عالیه . با خوندش فهمیدم چه زندگی پوچی دارم .بیشتر ازدست مامانم عصبانی شدم تمام زندگی از مامانم نه شنیدم 30 سالم شده الانم یه مرده متحرکم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار روزیتا
   روزیتا

به نظرم معیارهاش کاملا غربی بود و خیلی هاش درک نمیشد و مثلا راه رو گم کن معنی نداره!بلکه باید گفت اگه اشتباه کردی و راهو گم کردی اصلا نارحت نباش در کل مطالب فوق العاده سطحی و جزئی نگر بودند😕

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار صدیقه
   صدیقه

فوق العاده بود واقعا ممنون از مطالب مفیدتون خیلی از کارهایی که تو ذهن من به عنوان یک جوون 18ساله بود تو این فهرست وجود داشت والبته پیشنهادای مفید و عالی دیگه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Sara
   Sara

همچین نوشته قبل از 30 سالگی انگار بعد از 30 قراره چی بشه !! اتفاقا بعد از 30 زندگی جذابتره💖

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار مصطفی سلیمی
   مصطفی سلیمی

خیییییییلی مفیدبود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار srwa
   srwa

👍

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها