10 کتابی که برای دستیابی به موفقیت بزرگ باید بخوانید - قسمت دوم

30 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 10 کتابی که برای دستیابی به موفقیت بزرگ باید بخوانید  - قسمت دوم
10 کتابی که برای دستیابی به موفقیت بزرگ باید بخوانید - قسمت دوم
امتیاز مطلب: 99%

کتاب‌های بسیار خوبی وجود دارند اما بیشتر مردم یک کتاب فوق‌العاده‌‌ای دارند که کاملا بینش و مسیر زندگی آن‌ها را تغییر داده است. برای آشنایی با این کتاب‌ها با یوکن همراه باشید.

6. زندگی عمدی از جان سی مکس‌ول

این کتاب نوشته‌ی مکس‌ول افسانه‌ای است که توسط دوستم مارتا لورن به من اهدا شد و باعث ایجاد تغییر در زندگی‌ام‌ شد. بسیاری از مردم دارای نیت خوب هستند گرچه از روی عمد و از قصد زندگی کردن را فراموش می‌کنند. این کتاب من را به یاد اهمیت ارتباط برقرار کردن می‌اندازد. همه معاشرت می‌کنند اما عده‌ی کمی به معنای واقعی با هم ارتباط برقرار می‌کنند. موفقیت نصیب کسانی می‌شود که ارتباط برقرار می‌کنند و ارتباط برای زندگی عمدی امری ضروری ست.

زندگیِ عمدی شامل این می‌شود که میراث یا داستان خود را بنویسید. هدف من، از موفق بودن به مهم شدن رسیدن است که رسیدن به آن نیازمند تلاش فراوان برای ایجاد تغییر است که شامل خانواده و انسان دوستی می‌شود. کتاب مکس‌ول به شما یادآوری می‌کند که به خود و روحیه‌ی خود اعتماد کنید تا بتوانید آینده‌ی خود را اکنون رقم بزنید.

-جو کَکَتی، یکی از بنیان‌گذاران و رئیس Poker Central

7. اولین و آخرین آزادی از جی کریشنامورتی و آلدوس هاکسلی

در رسیدن به موفقیت، اغلب بزرگ‌ترین مانع خود شما هستید. بزرگ‌ترین مانع من در سفر کارآفرینی‌ام قطعا خودم بودم. شک‌هایی که در ذهنم به وجود می‌آمدند از درک پتانسیل واقعیم جلوگیری می‌کردند. این کتاب باعث شد بتوانیم مسائل را همان‌طور که هستند ببینم و بتوانم به خود شناسی برسم، توانایی‌ که هر رهبری باید آن را داشته باشد.

گرچه خواندن آن آسان نیست، این جواهر مخفی را‌ه‌های ارتباط برقرار کردن را تجزیه و تحلیل می‌کند سپس روش‌ها را به شیوه‌ی جدید و عمیق ارائه می‌دهد و دارای بینش‌هایی است که این کتاب را در لیست خواندن هر مدیری قرار می‌دهد.

-یولی زیو، موسس و مدیر عامل Style Coalition، نویسنده پرفروش Millionaire Influencer و کارآفرین مهاجر که کسب و کارخود را از هیچ به میلیون‌ها رساند.

8. عاشق بودن از اوشو

این کتاب جادویی به من یادآوری کرد که ما در زندگی در حال سفر هستیم. کسی که در باطن هستیم و روشی که با آن کاری را انجام می‌دهیم به اندازه‌ی آن کاری که انجام می‌دهیم اهمیت ندارد. همان‌طور که نویسنده می‌گوید: "عشق می‌تواند زندگی را به جشن تبدیل کند." شرایط ما را مقرر به "سخت کار کردن" کرده است؛ اما به این نتیجه رسیده‌ام که وقتی عاشق کاری هستید سخت کار کردن آن‌قدر هم دشوار نیست.

-نفیسه نینا هجت، بنیان‌گذار و مدیریت وکالت The SLS Firm

9. از هرچیزی که دارید هرچیزی را که می‌توانید بدست‌آورید از جی آبراهام

این شاهکار، راهکارهایی برای کسب و کار و تجارت شخصی از یک استاد تجارت است. در این کتاب ده‌ها ایده و استراتژی برای اضافه کردن درآمد به هر کسب و کاری وجود دارد. این کتاب به دلیل تغییرناپذیری طبیعت انسان بدون وابستگی به زمان برای استفاده از راهکارهای آن بسیار عالی است. برای مثال استراتژی میزبان ذینفع، ایجاد مشارکت بین دو کسب و کار مشابه برای به دست آوردن سود بیشتر است؛ که این استراتژی به معنای وضعیت برد-برد بوده و برای سال‌ها استراتژی موردعلاقه من بوده است.

-کریگ لک، مدیرعامل ENERGI و سازنده Performance-Based Health Plans®

10. بیندیشید و ثروتمند شوید از ناپلئون هیل

در سال 1985، پس از گذراندن 90روز متوالی درون یک زیردریایی هسته‌ای در تعقیب روس‌ها، به این نتیجه رسیدم که شغل خود به عنوان یک افسر نیروی‌دریایی را دوست ندارم.

من یک بچه کارگر از ایالت میشیگان بودم. هدفمن پیدا کردن یک کار خوب، تشکیل خانواده و زندگی در یک‌ خانه‌ی خوب بود. خوشبختانه، یک نسخه از این کتاب را درون زیردریایی پیدا کردم و آن را خواندم. خواندن این کتاب نقطه عطفی در زندگی من بود. این کتاب دیدگاه من، رفتار من و در نهایت زندگی من را تغییر داد. این کتاب دارای یک الگو بر اساس کمک به دیگران از لحاظ معنوی و مالی برای رسیدن به موفقیت است، که از زمانی که آن را خوانده‌ام تا به حال برای رسیدن به آن تلاش کرده‌ام.

-جیم مترز، مدیرعامل North American Energy Advisory, Inc

من از 16سالگی، یک میل شدید به میلیونر شدن داشتم. اما بدون خواندن کتاب "بیندیشید و ثروتمند شوید" هرگز متوجه این رویای خود نمی‌شدم. ( و احتمالا این کتاب بیشتر از هر کتاب دیگری میلیونرهای زیادی را به وجود آورده است.)

این کتاب به من مراحل موفقیت را آموخت، اما مهم‌تر از آن به من نشان‌ داد که اگر میل شدیدی برای درک‌ رویاهای خود داشته باشید هیچ چیز نمی‌تواند شما را متوقف کند. وقتی که چشم‌انداز و ندای درونتان (چیزی که خودتان می‌بینید و چیزی که به خودتان می‌گویید) از چشم‌اندازها و نداهای بیرونی (شرایط خود و نظرات دیگران)، بزرگ‌تر و برتر باشد بر زندگی خود چیره ‌خواهید شد.

-جان هانا، نویسنده راه ثروتمند شدن و مدیرعامل Fairchild Group

برای مشاهده قسمت اول اینجا کلیک کنید.

مترجم: نگار بخش‌زاده

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 15:59:12
دسته بندی ها