اگر از شغل خود تنفر دارید، باز هم می‌توانید به موفقیت و پیشرفت برسید

9 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - اگر از شغل خود تنفر دارید، باز هم می‌توانید به موفقیت و پیشرفت برسید
اگر از شغل خود تنفر دارید، باز هم می‌توانید به موفقیت و پیشرفت برسید
امتیاز مطلب: 99%

شاید هر فردی برای داشتن درآمد ناچار باشد در جایی کار کند که علاقه‌ای به آن ندارد، در این شرایط است که مجبورید در محیطی ناخوشایند مشغول به کار شوید و با افرادی ارتباط برقرار کنید که هیچ سازگاری با آن‌ها ندارید. با این حال می توانید با مثبت اندیشی و رفتار مناسب، شغل خود را به ایده آل تان تبدیل کنید و کار خود را با علاقه انجام دهید. با یوکن همراه باشید.

شاید شغلی که دارید موردپسندتان نباشد، اما می‌توانید با راهکارهایی مهارت‌های خود را بهبود دهید و کارتان را با لذت بیشتری انجام دهید.

 زمانی که استرس و نارضایتی کاری در کارمندی بروز کند به خوبی نمی‌تواند توانایی خود را در انجام وظایف و کارهایش به نمایش گذارد. در این مواقع عده‌ای تصمیم می‌گیرند شغل خود را تغییر دهند، اما قبل از این که خود را بیکار کنید، روی نکات و راهنمایی‌های زیر تأمل کنید تا بتوانید در شغلی که اکنون موردعلاقه‌تان نیست، موفق شوید.

با همکاران خود ارتباط دوستانه برقرار کنید

شما نیمی از روز را در محل کارتان سپری می‌کنید، پس بهتر است با دیگر کارمندان ارتباط خوبی داشته باشید، چرا که اگر بخواهید خودتان را جدا از آن ها بدانید، تأثیر بدی روی ذهن شان به جا خواهد ماند. پس با همکاران خود درباره مسائل روزمره جامعه و مسائل کاری صحبت کنید، شاید این صحبت‌ها خیلی بی اهمیت باشند اما دید خوش بینانه تری به همکارانتان می دهد. برنامه‌ی خوبی برای آینده شغلی خود داشته باشید، اما توصیه می‌شود با همکاران فعلی خود ارتباط برقرار کنید تا احساس کسالت و شکست نکنید.

تمام مهارت‌هایتان را به کار بگیرید

تلاش کنید میان احساس و کارتان رابطه مشترکی ایجاد کنید تا بتوانید در شغل خود موفق شوید و با رضایت دوام بیاورید. در هر صورت باید بتوانید تمام تجربه و تخصص خود را به نمایش بگذارید، با این کار عملکرد بهتری داشته و مهارت های خود را به کار می‌گیرد، البته رزومه‌ی حرفه‌ای‌تری هم خواهید داشت.

وقتی در زمینه تخصصی و مهارت‌های خود عملکرد موفقی داشته باشید، به یکی از دارایی‌های ارزشمند آن شرکت تبدیل خواهید شد که مدیر از آن غافل نمی‌ماند.

به خودتان انرژی مثبت دهید

شاید به شغلتان علاقه‌ای نداشته باشید، اما لازم است زندگی شخصی خود را پربار کنید. در این باره ارسطو می‌گوید برای این که خوشبخت باشید، باید در زندگی‌تان به تعادل برسید. پس اگر در خارج از محل کار به دنبال علاقه‌مندی‌های خود نروید، شکیبایی و توانایی ادامه‌ی کار برایتان سخت می‌شود. توصیه می‌کنیم هر فعالیتی در زمینه ورزش، نقاشی و ... که به آن علاقه دارید و در شما اشتیاق و انرژی به وجود می‌آورد را دنبال کنید تا استرس را از خود دور کرده و با انگیزه‌ی بیشتری در حرفه‌ی خود گام بردارید. در واقع نیاز است در کنار تغذیه سالم، آرامش و ورزش، یک فعالیت سرگرم‌کننده هم برای خود داشته باشید تا وقتی ساعت کارتان به اتمام می‌رسد، احساس کنید به سمت هدف رضایت بخش خود در حرکت هستید.

موفقیت در رسیدن به اهداف کوچک را جشن بگیرید

اهداف کوچک و کوتاه مدتی برای خود در نظر بگیرید و بعد از رسیدن به آن‌ها به خودتان جایزه دهید، با این کار تلاش‌ها و نتیجه سخت‌کوشی خود را جشن می‌گیرید و به خود می‌فهمانید که هنوز قدرت دست یابی به آرزوها و خواسته‌هایتان را دارید.

شاید تصور کنید هیچ پیشرفتی در کارتان ندارید، اما وقتی به اهداف کوتاه مدت دست می‌یابید، خواهید دید که به سمت اهداف بزرگ‌تر در حرکت هستید. این کار به شما انگیزه‌ی کافی می‌دهد تا شغل رویایی خود را دنبال کنید و در نهایت به آن برسید.

مزایا و معایب شغل خود را در کنار هم ببینید

وقتی به شغل فعلی‌تان علاقه ندارید، توصیه می‌شود نکات مثبت و منفی آن را در کنار هم قرار دهید و نسبت به هم بسنجید. شاید تصور کنید بیش از اندازه از شما کار می‌خواهند، استرس زیادی در محل کار دارید یا مدیران هیچ اهمیتی به شما نمی‌دهند، در این زمان صادقانه از خودتان سؤال کنید شغل من چه مزایایی دارد و چگونه می‌تواند مرا به اهداف بزرگ‌تر و شغل رویایی ام نزدیک کند؟

در این زمان اگر می‌گویید نکات منفی شغل من خیلی بیشتر است، قطعاً وقت آن رسیده تا به دنبال موقعیت شغلی دیگری باشید، حتی اگر هنوز امکان کار در شغل رویایی خود را ندارید. زمانی که به دنبال شغل جدید هستید معایب کار فعلی خود را در نظر بگیرید و جایی را انتخاب کنید که در آن به موفقیت‌های بیشتری می رسید و احساس راحتی دارید. شاید کار جدید بتواند شما را به پیشرفت و در نهایت شغل رویایی تان برساند.

دلسرد نشوید و همواره رویاهایتان را در نظر بگیرید

یاس و نا امیدی سبب می‌شود تمام انرژی‌تان از دست برود و در نهایت به اهداف و خواسته‌های خود نرسید. پس هیچ وقت رویاهای خود را فراموش نکنید. حتی توصیه می‌شود اهداف و آرمان‌های خود را روی کاغذ بنویسید تا همواره جلوی چشمانتان باشد. می‌توانید اهداف را به صورت یادداشت در گوشی هم ذخیره کنید و برای آن یادآور بگذارید. وقتی برای آینده‌ی خود هیچ امید و رغبتی نداشته باشید، تمام کارایی و عملکردتان در شغل فعلی‌ هم از دست می‌رود.

استیون جاف، نویسنده و مدیرعامل کمپانی Farmer Jaffe Weissing می‌گوید: "خیلی مهم است که به شغل خود علاقه داشته باشید. از تمام فرصت هایی که برایتان ایجاد می‌شود طوری استفاده کنید که ارزش وقت و انرژی‌تان را داشته باشد. ما در این زندگی زمان محدودی داریم و تا ابد زندگی نمی‌کنیم، پس باید بیشترین بهره را از آن ببریم. پس یاد بگیریم در کارهای کوچک و بی اهمیت نیز زندگی خوبی را به نمایش گذاریم."

اگر رابطه‌ی خوب و پرانرژی با همکاران خود دارید و ساعات لذت بخشی را می‌گذرانید، این مسئله را به عنوان یکی از نکات مثبت شغل خود در نظر بگیرید. از زندگی خود لذت ببرید و امیدوار باشید. قطعاً هر قدمی که برای پیشرفت در شغل خود برمی‌دارید تأثیر خوبی روی رزومه‌ی کاری‌تان خواهد داشت که در نهایت به شما در دست‌یابی به شغل موردعلاقه‌تان کمک می‌کند.

منبع : inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-27 15:06:06
دسته بندی ها