به کارمندانتان بگویید دوستشان دارید تا کسب‌وکار موفق‌تری داشته باشید!

9 بهمن 1398 - 6:10
مدیریت تیمی - به کارمندانتان بگویید دوستشان دارید تا کسب‌وکار موفق‌تری داشته باشید!
به کارمندانتان بگویید دوستشان دارید تا کسب‌وکار موفق‌تری داشته باشید!
امتیاز مطلب: 97%

مدیران موفق همواره فضای کاری دوستانه، شاد و پر انرژی را در بین کارمندان خود به وجود می‌آورند تا هم محبتشان را به آن‌ها نشان دهند و هم انگیزه و بازدهی کارمندان افزایش یابد، در این صورت است که مدیران یک کسب و کارخود از مزایای فضای کاری صمیمی بهره مند می‌شوند. با یوکن همراه باشید.

بوجود آوردن فضایی صمیمی به برنامه و استراتژی خوبی نیاز دارد. معمولاً مدیران سختگیر و جدی هستند و تمام تمرکز خود را روی کار می‌گذارند، البته آن‌ها از منافع و مزایای محیط کاری صمیمی بی‌بهره خواهند بود. توصیه می‌شود شاد و پرانرژی باشید و دوست داشتن خود را به کارمندان نشان دهید، در این صورت کارمندان تمام تمرکز و تلاش خود را برای موفقیت سازمان شما به کار می‌گیرند. در ادامه چند ایده را متذکر می‌شویم که به شما می‌آموزد چطور محبت خود را به کارمندانتان نشان دهید.

در جریان داستان زندگی کارمندانتان قرار گیرید

لوی کینگ، مدیرعامل شرکت Nav، در هر ماه با داستان زندگی دو نفر از کارمندان خود با خبر می‌شد. او داستان زندگی کارمندان خود را می‌نوشت و بدون اعلام نام او در شرکت با صدای بلند می‌خواند. به گفته‌ی لوی کینگ، این کار خیلی سخت بود اما به عنوان یکی از سیاست‌های کاری‌اش اجرا می‌شد. او از این طریق دید بهتری نسبت به کارمندان خود پیدا می‌کرد، البته کارمندان هم به این مسئله واکنش خوبی نشان می‌دادند و هیچ وقت از گوش دادن به داستان زندگی همکاران خود خسته نمی شدند.

این بدین معنا نیست که حتماً از روش این مدیرعامل موفق استفاده کنید، اما باید به دنبال راهی باشید تا کارمندان به شما اعتماد کنند و مدیرشان را محرم بدانند و درباره جزئیات زندگی خود حرف بزنند. با این کار رابطه‌ی شما و کارمندانتان بهتر از قبل می‌شود و این مسئله سبب دلگرم شدن آن‌ها خواهد شد.

از تلاش‌های آنها تشکر و قدردانی کنید

شما با تلاش و انگیزه کارمندان خود به موفقیت می‌رسید، پس نباید تصور کنید موفقیت شرکت تنها در گروه عملکرد شماست. وقتی کارمندان حس کنند از آن‌ها حمایت می‌کنید و شما را در کنار خود ببینند، قطعاً تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا خواسته‌های شما به مرحله اجرا برسد. پس باید از آن‌ها تشکر کنید و از مدیر تیم‌های مختلف نیز بخواهید همین کار را انجام دهند. وقتی تلاش‌های مستمر آن‌ها قدردانی شود و بدانند از حمایت و پشتیبانی شما بهره‌مندند، انرژی و انگیزه‌شان بیشتر خواهد شد.

سر یک میز غذا بخورید

سزار چاوز، مدیر موفق آمریکایی، در این باره می‌گوید: "اگر می‌خواهید صادقانه با کسی دوست شوید، به خانه‌ی او بروید و با هم غذا بخورید. کسانی که با شما در غذا خوردن شریک می‌شوند، در واقع قلب خود را به شما می‌دهند."

بسیار لذت‌بخش است وقتی با همکاران و کارمندان خود سر یک میز غذا بخورید. با این کار محبت میان شما بیشتر می‌شود، با هم حرف می‌زنید و می‌خندید و وقتی به‌عنوان یک مدیر پشت یک میز می‌نشینید، به ذهن و روح کارمندان نزدیک تر شده و هیچ کس احساس نمی‌کند شما از آن‌ها بالاتر هستید.

از نزدیک با کارمندانتان حرف بزنید

قرار ملاقات‌های حضوری به شما امکان می‌دهد ارتباط نزدیک‌تری با کارمندان خود داشته باشید و در قلب آن‌ها وارد شوید. این کار روشی دوستانه و صادقانه است تا بفهمید چه خبری در زندگی آن‌هاست، چه اتفاقات خوبی در زندگی‌شان رخ داده و یا چه مشکلاتی دارند.

با دیدار با کارمندانتان می‌توانید سلامت تیم خود را مورد ارزیابی قرار دهید. در این قرار ملاقات‌ها خوب به آن‌ها گوش دهید، همدردی کنید و صحبت‌ها را در ذهنتان ثبت کنید.

درب اتاقتان به روی آن‌ها باز باشد

باید به کارمندان خود بگویید درِ اتاقتان به روی آن‌ها باز است و هر زمانی که بخواهند در کنار آن‌ها خواهید بود تا با صحبت و درد دل‌هایشان گوش دهید. البته خود کارمندان باید تمایل داشته باشند با شما همفکری کنند، اما اولین گام با شماست تا به آن‌ها بفهمانید در دسترسشان هستید.

ممکن است خیلی از کارمندان دلشان نخواهد به مدیر نزدیک شوند، این به مهارت شما بستگی دارد که بین مدیریت و صمیمیت، توازن ایجاد کنید. باید به خودتان یادآوری کنید نزدیک شدن به کارمندان تا 90 درصد به سود شما و شرکتتان خواهد بود و کارمندان تنها 10 درصد از این رابطه سود می‌برند.

صریحاً بگویید دوستشان دارید

بهتر است خیلی صریح و صادقانه بگویید "دوستتان دارم". در واقع هیچ حرفی و رفتاری، این تأثیر فوق‌العاده را روی شما و کارمندان ندارد. شاید گاهی از این ابراز محبت سوء تفاهم به وجود آید، پس می‌توانید با روش‌های دیگری چون فرستادن کارت تبریک اعیاد، این جمله را به طور غیرمستقیم به گوش کارمندانتان برسانید.

از کارمندان خود درباره خانواده و اقوامشان سؤال کنید

خیلی خوب است که بدانید چه کسانی در زندگی کارمندان شما حضور دارند. پس نام فرزندانشان را سؤال کنید و بپرسید در چه مقطعی درس می‌خوانند. با این کار به آن‌ها می‌فهمانید که چقدر وجودشان برایتان اهمیت دارد.

شاید با خود بگویید مدیریت بار سنگینی از مسئولیت‌هاست؛ منظورمان این نیست که نام تمام اعضای خانواده‌ی همه کارمندان خود را حفظ کنید، بلکه وقتی با چند نفر از عزیزان آن‌ها آشنا باشید، مدیری قابل‌اعتماد و مسئول نشان داده می‌شوید.

حرف‌هایتان صادقانه باشد

روابط دوستانه میان شما و کارمندانتان بدین معنا نیست که بگذارید همه چیز از دستتان خارج شود. وقتی عملکرد یکی از کارمندان خوب نیست و احتمال می‌دهید با کم کاری خود به اعتبار شما و سازمانتان آسیب برساند، صادقانه از او بخواهید رفتار خود را تغییر دهد. شما باید مراقب کم کاری تمام کارمندانتان باشید، زیرا ممکن است تلاش بقیه را هم تحت تأثیر قرار دهد.

از معذرت‌خواهی کردن نترسید

شما هم ممکن است گاهی اشتباه کنید، شاید عصبی و مأیوس شوید، کنترل اعصابتان را از دست دهید یا حتی به طور سهوی کارمندان خود را ناراحت کنید. پس هر زمانی که اشتباه کردید، از عذرخواهی کردن نترسید.

شاید کارمندان به خاطر نیاز به حقوق از رفتار شما بگذرند و به کار خود ادامه دهند، اما وقتی محبت شما را دریافت کنند، انگیزه و انرژی بیشتری خواهند داشت و تلاش می‌کنند عیب‌های خود را به مرور زمان برطرف کنند.

منبع : INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-27 15:06:21
دسته بندی ها