چگونه برای شرکت نام مناسب انتخاب کنیم؟

13 بهمن 1399 - 11:00
کسب و کار - چگونه برای شرکت نام مناسب انتخاب کنیم؟
چگونه برای شرکت نام مناسب انتخاب کنیم؟
امتیاز مطلب: 98%

نام شرکت در زمینه های بسیاری از تجارت تاثیر گذار است. شرکتی که نام گیرا و خوبی داشته باشد، هیچ گاه از اذهان عمومی پاک نمی شود و مشتری را به سمت خود جذب می کند. به همین دلیل نکاتی برای انتخاب اسم مناسب نیاز دارید که در این مقاله از یوکن به آن ها اشاره می کنیم:

جستجو کردن در بازار هدف

1. تحقیقی راجع به بازار هدف انجام دهید 

مشخص کنید که مشتری هدف تان چه کسی است؟ آیا خدمات یا کالا هایی که عرضه می کنید آن قدر گران قیمت هستند که فقط افراد ثروتمند می توانند از آن ها استفاده کنند یا کسانی که درآمد پایین تری دارند هم می توانند از خدمات شما بهره بگیرند؟ این که درآمد مشتری شما چقدر است، تاثیر زیادی بر نامی که برمیگزینید دارد.

2. چه پیامی مد نظرتان است؟

انتخاب یک نام می تواند حاوی یک پیام باشد. به عنوان مثال برای شرکتی که برای کمک به محیط زیست یا مردم فقیر تشکیل شده، باید اسمی انتخاب شود که این پیام را به آن ها منتقل کند.

3. فهرستی از ویژگی های محصولی که دارید و یا خدماتی که عرضه می کنید، بنویسید

محصول شما چه ویژگی هایی نسبت به محصولات سایر رقیبان تان دارد؟ ارزان تر است؟ آسان تر یا سریع تر است؟ یا برگه ضمانت طولانی مدت دارد؟ پس از نوشتن ویژگی هایش، باید دنبال کلمات مترادف آن باشید.

4. با افزودن صفت، نام شرکت را جذاب کنید

ایده پرداز باشید و با اضافه کردن یک صفت به نام شرکت یا ترکیب کردن قسمتی از چند کلمه، اسمی بسازید که از ذهن هیچ فردی پاک نشود. توجه داشته باشید که نامی که در نهایت انتخاب می کنید نباید آن قدر نا آشنا باشد که به سختی بتوان متوجه معنی آن شد.

5. واج آرایی کنید

اگر نام شرکت ترکیبی از چند کلمه است، بهتر است حروف اول کلمات، مانند هم باشند. به عنوان مثال Jamba Juice  از ذهن کسی پاک نمی شود.

6. از کلمات خاطره‌انگیز استفاده کنید

از کلماتی استفاده کنید که ترکیب آن ها برای مردم خاطره انگیزاست. برای مثال به جای کلمه ی شهر بازی می توان از شهر اسرارآمیز استفاده کرد.

اصول Smile & Scratch

1. اصول SMILE را رعایت کنید

مطابق اصول SMILE یک نام باید در عین این که ساده است، دارای معنی و مفهوم هم باشد و با شنیدن آن، ذهن مخاطب درگیر یک تصویر شود و باعث ایجاد حس خوشایندی در او شود.

2. اصول SCRATCH را رعایت کنید

SCRATCH  به این معنا است که نام انتخاب شده باید به راحتی تلفظ شود، دارای معنا و مفهوم باشد و مشابه شرکت های دیگر نباشد. مثلا IVM را انتخاب نکنید، چرا که بسیار شبیه بهIBM  است.

نامی که انتخاب می کنید باید واضح و مبرهن باشد. برای مثال شرکت قرمز دارای ابهام است. با شنیدن این اسم، فرد متوجه نمی شود که محصول شرکت یاد شده، تولید رنگ مو است و یا تولید رنگ روغن.

نکات بازاریابی

1. نامی انتخاب کنید که در ابتدای لیست الفبا قرار داشته باشد

عموما فهرست شرکت ها بر اساس ترتیب حروف الفبا نوشته می شود. اگر شخصی یک اسم را در اینترنت جستجو کند و فرصت کمی هم داشته باشد، شرکتی را مدنظر قرار می دهد که در ابتدای فهرست قرار گرفته است.

2. کوتاه باشد

نام هایی که بلند هستند به سختی در ذهن ها باقی می مانند. نامی انتخاب کنید که کوتاه باشد.

 

3. از انتخاب کردن نام مکان‌ها پرهیز کنید

امکان دارد که در آینده شرکت شما توسعه پیدا کند. به همین دلیل بهتر است اسمی که انتخاب می کنید، حاوی نام یک شهر نباشد زیرا باعث محدودیت شما می شود. برای مثال مصالح ساختمانی مازندران، باعث می شود تا شما به یک منطقه خاص محدود شوید.

4. اسمی که انتخاب کردید را امتحان کنید

نظر خانواده یا دوست و آشناهای تان را در مورد اسمی که انتخاب کرده اید، بپرسید. هر چند تحقیقات بیشتری انجام دهید، اسم بهتری را برمی گزینید.

منبع: Wikihow

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-02 00:49:33
دسته بندی ها