راهکارهای افراد برجسته برای افزایش انعطاف پذیری کاری را بشناسید

23 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - راهکارهای افراد برجسته برای افزایش انعطاف پذیری کاری را بشناسید
راهکارهای افراد برجسته برای افزایش انعطاف پذیری کاری را بشناسید
امتیاز مطلب: 99%

در دنیای امروزی که گذشت زمان باعث به وجود آمدن استرس زیادی در افراد می شود، تنها موضوع و مطلبی که باعث آسایش و راحتی خیال مردم می شود، این است که آن ها می توانند کنترل خیلی از مسائل را به دست بگیرند.

نا عدالتی ها و بی انصافی های بیشماری هر روزه در دنیا اتفاق میفتد که می تواند باعث عصبانیت و ناراحتی شما شود، اما تنها وسیله ای که می تواند باعث غلبه بر این مشکلات شود، انعطاف پذیری و استفاده درست از هوش هیجانی است. به همین دلیل در این مقاله نکات آموزنده ای از افراد برجسته و موفق دنیا آورده شده تا به شما در راه دستیابی به اهدافتان کمک کند.

ترس تان را بشناسید

کانن کریستوفر اوبراین مجری موفق تلویزیون این که زمانی را به تفکر کردن اختصاص دهید تا ترس خود را بشناسید، کار چندان ساده ای نیست. اصولا انسان ها علاقه دارند ترس های شان را از یاد ببرند. احتمال دارد بعد از شناختن ترس تان، حس نا امیدی به شما دست دهد، ولی مسلما شفافیت را هم با خود به همراه دارد. پس از آن می توان راه های متعددی را به کار برد تا شما بر ترس تان غلبه کنید و به یک فرد موفق تبدیل شوید.

واقعیت را بپذیرید

شریل سندبرگ، مدیر بخش عملیات فیسبوک: یک سال و 13 روز گذشته به صورت خیلی ناگهانی همسرم را از دست دادم. همراه با دوستم فیل در مکانی نشسته بودیم و در مورد همسرم حرف می زدیم، تا این که شروع به گریه کردن کردم و گفتم «دوست دارم همسرم برگردد». فیل گفت: «این یک درخواست نشدنی است اما می توان موارد دیگری را هم در نظر گرفت». در مواقعی از زندگی پیش می آید که باید واقع بین باشیم و روی مواردی تمرکز کنیم که می توانیم آن ها را کنترل کنیم.

شکست خوردن امری عادی است

اپرا وینفری مجری موفق: امکان دارد در زمانی که شما تمام تلاش تان را برای دستیابی به مقام های بالا و بالاتر می کنید، با شکست روبرو شوید. این موضوع اصلا اشکالی ندارد. شکست خوردن اتفاق بسیار بدی نیست، بلکه باعث می شود شما به مسیر جدیدی هدایت شوید.

نیازی نیست فردی عالی باشید

گرگ لوگانیس قهرمان رشته ی شیرجه ی المپیک: اگر دائما تلاش کنید که یک شخص عالی به نظر برسید، ترس و استرس شما را احاطه خواهد کرد.

صبر پیشه کنید

استیو بالمر مدیرعامل سابق مایکروسافت: سر سخت باشید... این ویژگی طی مدت طولاتی در خاطر تان می ماند. من نمی دانم که شما به انجام دادن چه کاری مشغول هستید، اما این موضوع را به خوبی می دانم که باید با صبر پیشه کرد تا بتوان بر مشکلات و سختی ها غلبه کرد.

کار درست را انجام دهید

بن هو، بنیان گذار Cheezburger: وقتی در کسب و کار اولین شرکتم با شکست روبرو شدم، نه فقط اعتماد به نفس بالای من با خاک یکی شد، بلکه حتی دست به خودکشی زدم. شرایط من در آن زمان واقعا ناجور بود. و دریافتم که ادامه ی این مسیر برای من هیچ فایده ای ندارد. نه باعث می شود من فرد بهتری شوم و نه باعث می شود فرد باهوش تری شوم. تنها کاری که برای من سودمند است، این است از اشتباهاتم درس عبرت بگیرم و دوباره تلاش کنم.

کتاب هایی که باعث افزایش انگیزه می شوند، بخوانید

سارا بلیکلی کار آفرین آمریکایی: من در سن 16 سالگی شاهد تصادف کردن دوستم با ماشین بودم. در همان روزهای سخت، والدینم هم از یکدیگر جدا شدند. پدرم مجموعه ای از کتاب های وین دایر را به من هدیه کرد و گفت همیشه دوست داشتم که در سن 16 سالگی و یا زودتر از آن، با این مجموعه کتاب آشنا می شدم. من تمام آن کتاب ها را مطالعه کردم و آن قدر آن ها را دوست داشتم که به عزیز ترین دوستان و خویشاوندانم هدیه می دهم.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

استیون اسپیلبرگ کارگردان موفق: ما دائما جهان را به صورت غریزی یا به صورت عمدی به دو دسته «خودی ها» و «غیر خودی ها» دسته بندی می کنیم. سوال مهمی که مطرح می شود این است که: چگونه با وجود این شرایط، ما همه با هم می توانیم «ما» شویم؟»

خطر پذیر باشید

دیک کستالو مدیر عامل اجرایی توییتر: زمانی که شما به کاری که انجام می دهید علاقه داشته باشید، خطر پذیر هم می شوید. از این که تصمیم های جسورانه بگیرید، نترسید و پیش از هر ریسکی به محاسبه آن بپردازید تا دچار مشکل نشوید.

داستان تان را عوض کنید

تونی رابینز سخنران انگیزشی: استراتژی هایی که وجود دارد باعث ایجاد تغییر در شما نمی شود، بلکه اجرای آن ها می تواند باعث بهبود دنیای شما شود. مردم به استراتژی ها عمل نمی کنند چرا که باوری، چشم هایشان را به روی حقیقت بسته که به این شرح است: «من تمام راه ها را آزمایش کرده ام». همیشه به مردم این را می گویم که از داستان هایی که وجود دارد طلاق بگیرید و با واقعیت ها ازدواج کنید. بیشتر کسانی که به نتایج مورد علاقه شما دست پیدا می کنند، افکار و عقیده های مختلفی با شما دارند. طرز تفکر تان را عوض کنید تا به نتایجی که دوست دارید، دست پیدا کنید.

از نو آغاز کنید

استیو جابز بنیان گذار اپل: بعد از این که از اپل اخراج شدم، ماه های زیادی بود که نمی دانستم چه کاری باید انجام دهم. در حقیقت این موضوع که من نسل قدیم تر کار آفرینان را از خودم نا امید کردم، بیشتر مرا آزار می داد، تا این که از نو آغاز کردم. شاید اخراج شدنم از اپل در آن زمان بسیار سخت بود اما الان دریافتم که نقطه ی عطف من، همان زمان بود.

سرعت داشته باشید

بارابار کورکران سرمایه دار و سرمایه گذار موفق: همیشه موانع زیادی در سر راه ما وجود دارد که باعث می شود روان مان به هم بریزد و اعتماد به نفس مان کاهش پیدا کند. باید موانعی که سر راه تان قرار دارد را بشناسید و از آن ها درس بگیرید، سپس می توانید از آن ها گذر کنید.

خودتان را رشد دهید

جی.کی.رولینگ نویسنده ی کتاب های هری پاتر: اگر این توانایی را داشته باشید که از مشکلات و شکست هایی که بر سر راه تان قرار دارد، جان سالم به در ببرید، انسان قوی و باهوشی هستید. تا مادامی که این مشکلات، بر سر راه شما قرار نگیرند، هیچ گاه در نمی یابید که قدرت و توانایی تان چه اندازه است.

 

منبع:  Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-09 10:36:11
دسته بندی ها