تجربه زنانی که با ریسک‌پذیری به موفقیت رسیده‌اند

8 شهریور 1399 - 6:00
کسب و کار - تجربه زنانی که با ریسک‌پذیری به موفقیت رسیده‌اند
تجربه زنانی که با ریسک‌پذیری به موفقیت رسیده‌اند
امتیاز مطلب: 99%

زنان معمولاً ریسکپذیر نیستند، البته نه این که آن‌ها به طور ذاتی از ریسک بپرهیزند، بلکه عدم ریسک‌پذیری در زنان به نحوه‌ی تربیت آن‌ها برمی‌گردد. همواره سؤال می‌شود اگر زنان بیشتری در امور مالی قدرت را در دست داشتند، آیا بحران اقتصادی رخ می‌داد یا نه؟ آیا ریسک‌پذیری زنان سبب موفقیت آن‌ها می‌شود؟ برای رفع ابهام درباره مزایای ریسک‌پذیری زنان، با یوکن همراه باشید.

خیلی از زنان موفق اعتقاد دارند باید با ترس‌های درونی خود مواجه شوند و ریسک‌پذیری بیشتری داشته باشند. البته با این که بیشتر زنان از ریسک گریزانند، اما ریسک گریزی می‌تواند در طولانی‌مدت به زندگی‌مان آسیب برساند.

زنانی که ریسک‌پذیری بالایی دارند و از مزایای آن بهره‌مند شده‌اند، هفت دلیل را متذکرند که چرا ریسک‌پذیری در آن‌ها باعث دست‌یابی به موفقیت می‌شود.

با ریسک‌پذیری فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برایتان به وجود می‌آید

وقتی فرد ریسک‌پذیری باشید، فرصت‌های عالی در مقابلتان قرار می‌گیرد. بیشتر زنان دید منفی به ریسک‌پذیری دارند و حتی آن را کاری غیرعاقلانه و خطرناک تلقی می‌کنند؛ اما باید بدانید برخی ریسک‌ها ما را به جواب می‌رساند اما ممکن است برخی از آن‌ها ثمری برایمان نداشته باشند.

لازم است ریسک را فرصتی بدانید که شما را به موفقیت می‌رساند. ساندرا پیترسون (Sandra Peterson)، مدیر شرکت بایر کراپ ساینس (Bayer CropScience) که با سرمایه 10 میلیاردی در زمینه کشاورزی و سلامتی فعالیت دارد توانست ریسک بزرگی کند. او در سال 2011 میلادی اعلام کرد: "خیلی از زنان موفق در حوزه کسب و کار، با ریسک‌پذیری به موفقیت رسیده‌اند، به طوری که خیلی از افراد در مواجهه با چالش‌های پرخطر می‌گویند "مطمئن نیستم بتوانم این کار را انجام دهم." اگر نگاهی به مسیر پر فراز و نشیب کسب‌وکار من کنید می‌بینید که ریسک‌های زیادی کرده‌ام. شاید برای برخی‌ها ریسک بزرگی باشد اما من می‌گفتم: "چه خوب، این فرصتی است که به من امکان می‌دهد در شرکت نقش بهتری را ایفا کنم." گاهی اطرافیان به من می‌گفتند: "عاقلانه نیست، تو درباره‌ی دیابت، صنایع غذایی، اتومبیل یا صنعت کشاورزی چه می‌دانی؟""

با ریسک‌پذیری متمایز شده و این نشان از اعتمادبه‌نفستان دارد

وقتی فرد ریسک‌پذیری باشید این فرصت فراهم می‌شود تا خود را به‌عنوان یک رهبر، به دیگران معرفی کنید. تامارا عبدالجبار (Tamara Abdel-Jaber)، مدیر ارشد کمپانی پالما (Palma) و یکی از 100 زن قدرتمند عرب می‌گوید: "خیلی از افراد در خاورمیانه دانش و اطلاعات زیادی ندارند، برای این که متمایز شوید باید کمی بیشتر به خودتان زحمت دهید. من همیشه به دنبال کسب دانش بودم و از همان سنین کودکی با تلاش زیاد در مدرسه به دنبالش رفتم و در طول زندگی‌ام نیز این کار را ادامه دادم. اکنون با این دانش کسب‌شده اعتماد به نفس بالایی دارم و می‌دانم فرد ریسک‌پذیری هستم."

از ریسک‌ها درس می‌گیریم که می‌توانند ما را در مسیر جدیدی قرار دهند

با ریسک‌پذیری، نه تنها فرصت‌های بیرونی برایمان فراهم می‌شود بلکه فرصتی برای رشد درونی نیز خواهیم داشت. هدر ربتز (Heather Rabbatts)، اولین زنی که در مقام مدیریت انجمن فوتبال منصوب شد، در گزارشی می‌گوید: "من ریسک‌پذیری را خیلی هیجان‌انگیز می‌دانم. دراین‌باره جمله‌ی با ارزشی هست که می‌گوید: وقتی می‌توانید چیز جدیدی یاد بگیرید که در معرض ریسک باشید. من عاشق ریسک و یادگیری هستم. این علاقه سبب شده تا به سمت مشاغل جدیدی جذب شوم که خیلی از افراد با خود می‌گفتند: "او نمی‌تواند، غیرممکن است." اما من در پاسخ می‌گفتم نه چنین نخواهد شد."

موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید، باید در جستجوی آن باشید

ریسک‌پذیری در زنان سبب می‌شود تا به دنبال موفقیت روند. کی کپلویتز (Kay Koplovitz)، اولین زنی است که مدیریت یک شبکه تلویزیونی را برعهده گرفت، او می‌گوید: "باید در مسیر دست‌یابی به موفقیت گام بردارید. شاید دقیقا ندانید چطور به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسید، اما باید با این مسئله برخورد خوبی داشته باشید. در طی مسیر به تجربیات خوبی دست خواهید یافت و برای این که مسیرتان هموار شود و به سمت نتیجه‌ی موردنظر رهنمون شوید، باید راحت باشید. من انتظار داشتم موفق شوم و اکنون به خواسته خود رسیده‌ام."

اگر به دنبال رفاه و آسایش باشید به رویاهایتان نمی‌رسید

ریسک‌پذیری سبب می‌شود در شغل خود فرصت‌هایی برایتان ایجاد شود، اما واقعیت این است که به دنیای جدیدی راه خواهید یافت. پاملا بارنز (Pamela Barnes) مدیر ارشد اینجندرهلث (EngenderHealth) همواره زنان را تشویق می‌کند که دنبال کردن آسایش و راحتی را رها کنند تا بتوانند به رویاهای خود برسند و تمام توانایی‌هایشان را به کار گیرند. او دراین‌باره می‌گوید: "دنیایی که در ورای آسایش و راحتی ما وجود دارد، برای زنان جوان خیلی ترسناک و بزرگ است. وقتی می‌توانیم به موفقیت برسیم و پتانسیل‌های درونی‌مان را کشف کنیم که از این کنج راحتی بیرون آییم و دست به ریسک بزنیم. وقتی در طلب آسایش نباشیم، زمان آن است که به دنبال چیزی برویم که به دنبال آن هستیم، این یعنی دست‌یابی به رویاهایمان."

با ریسک‌پذیری از شکست واهمه‌ای نداریم

آریانا هافینگتون (Arianna Huffington)، مؤسس و سردبیر اسبق روزنامه هافینگتون پست، ترس را عامل بازدارنده برای موفقیت می‌داند. او در مجله‌ی بیزنس اینسایدر گفت: "زنان واکنش خوبی به شکست خوردن ندارند و ریسک گریزتر از بقیه هستند، چرا که وقتی فردی می‌خواهد دست به کاری بزند احتمال دارد با شکست مواجه شود و زنان نیز از شکست فراری‌اند. زنان می‌گویند ما نباید شکست بخوریم زیرا هویتمان با شکست و پیروزی‌ها معرفی می‌شود، اما این مسئله سبب شده تا شور و اشتیاق زیادی در زندگی نداشته باشند. به عقیده من، شکست پایان مسیر کامیابی نیست، بلکه شروع آن است."

او به روزنامه‌ی گاردین گفت همیشه مادرش به او می‌گفته: "شکست در مقابل پیروزی قرار ندارد بلکه گامی به سوی آن است."

ریسک‌پذیری باید با تدبیر باشد و به معنای بی گدار به آب زدن نیست

قطعاً ریسک‌پذیری فواید زیادی در زندگی شخصی و شغلی هر فردی دارد، اما باید بدانید ریسک بدون تعامل با دنیای بیرون اتفاق نمی‌افتد. تنها وقتی از ریسک فایده می‌برید که برای آن آماده باشید و احتمال شکست را در نظر بگیرید.

جین کیوسی (Jeanne Kucey) ، مدیر ارشد بنگاه تعاونی اعتبار جت استریم (JetStream Federal Credit Union) دراین‌باره می‌گوید: «با این که من انسان ریسک‌پذیری هستنم، اما کاری که باید را انجام می‌دهم و به خوبی از اهمیت مراحل اجرایی و پیگیری تا تمام شدن کار آگاهم. شما نمی‌توانید ریسک کنید و هم‌زمان چند ایده را به دست بگیرید بدون این که توجهی به فرآیند کلی پروژه و دستاوردهای آن داشته باشید.»

 

منبع : Huffingtonpost

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 11:35:03
دسته بندی ها