اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا به موفقیت برسید

24 بهمن 1398 - 6:10
اعتماد به نفس - اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا به موفقیت برسید
اعتماد به نفس خود را تقویت کنید تا به موفقیت برسید
امتیاز مطلب: 96%

اعتماد به نفس نقش کلیدی در موفقیت هر فرد دارد، وقتی که مشکلات روی سرمان می ریزد و نمی توانیم با آرامش زندگی کنیم، اعتماد به نفس است که ما را نجات می دهد. در واقع اغلب افراد موفق نیز با اعتماد به نفس خود به موفقیت رسیده‌اند؛ اما چطور می توان اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

موفقیت و اعتماد به نفس رابطه ی مستقیمی با هم دارند. وقتی اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، حتی در مدت زمان کوتاه نیز در کار خود پیشرفت خواهید کرد. خیلی از کارآفرینان نیز به مدد اعتماد به نفس بالایشان توانسته اند ایده‌های غیرممکن خود را به اجرا برسانند.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند خیلی هم خارق‌العاده نیستند، بلکه تنها از خودشان راضی‌اند. اعتماد به نفس را همان ندای درونی می دانند که می گوید: "تو می توانی، همه چیز درست می شود."

پس برای رسیدن به موفقیت باید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید که در ادامه 8 روش تقویت آن را بیان می کنیم.

خودباوری‌تان را تقویت کنید

افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند خود را باور کرده‌اند که قادر به انجام کارهای مشکل هستند. آن‌ها هر کاری را با تلاش کردن و باور مثبت از خود انجام می دهند و به موفقیت هم می‌رسند و انجام کارها برایشان متکی بر مدرک دانشگاهی نیست.

مدیر خوبی در زمان بروز مشکلات و شرایط بد باشید

کسانی که اعتماد به نفس بالا دارند در هنگام بروز مشکلات به جای غر زدن و عصبی شدن، می توانند شرایط را به خوبی مدیریت کنند. آن‌ها به جای شاکی شدن از مشکلات، در تلاش‌اند تا آن‌ها را پشت سر بگذارند و با چالش‌های بعدی زندگی مواجهه شوند.

هر فردی در زندگی خود با چالش ها و اتفاقات ناخوشایند مواجهه می شود، اما باید تلاش کنید این اتفاقات تکرار نشده و دیگر فعالیت‌هایتان را هم تحت تأثیر قرار ندهد.

 در هیچ شرایطی تسلیم نشوید

برای زندگی خود باید تلاش کنید، چرا که هیچ چیز با ارزشی، یک شبه و به آسانی به دست نمی‌آید. اگر می خواهید اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، باید از شکست دوری کنید و در مسیر درست قرار گیرید.

شاید ایده‌ای در ذهن خود داشته باشید که اطرافیان آن را غیرممکن و احمقانه می‌دانند، اما باید خودتان را باور داشته باشید، همان طور که ایلان ماسک توسط مشکلات و چالش‌های پیش روی خود را پشت سر بگذارید و تسلا را بسازد.

افراد با اعتماد به نفس نگرش مثبتی به زندگی دارند و هیچ وقت در دام مشکلات و ناملایمات نمی‌افتند. شاید نتوانید ایده ی فعلی خود را عملی کنید، اما قطعاً تجربیات ارزشمندی برای دیگر کارهای خود خواهید داشت.

به دنبال الگوهای ثابت نباشید

افراد با اعتماد به نفس از تمام قواعد پیروی نمی‌کنند، زیرا مطمئن‌اند کارهایشان نتیجه ی مثبت خواهد داشت؛ زیرا می دانند وقتی اطرافیان نتیجه کارهای آن‌ها را ببینند، درک شان می‌کنند. در مقابل افراد با اعتماد به نفس کسانی هستند که به خاطر نبود خودباوری، از شکست الگوهای ثابت واهمه دارند. آن‌ها فکر می کنند شکست الگوها سبب مشکل می شود و هر طور شده از ساخت الگوهای جدید دوری می کنند. حتی افراد با اعتماد به نفس را مغرور می‌دانند و منتظر هر فرصتی هستند تا نفرت خود را نشان دهند. البته مقصودمان این نیست حتماً باید الگوها را بشکنید بلکه برای دست یابی به موفقیت و بالا بردن اعتماد به نفس، لازم از برخی الگوها را بشکنید تا نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای به دست آید.

خیلی به حرف مردم توجه نکنید

اگر به حرف مردم خیلی اهمیت دهید، اعتماد به نفس تان نابود می شود. وقتی خیلی درباره یک تصمیم فکر کنید، اعتماد به نفستان از بین رفته و جای خود را به شک و ریب می دهد. افراد با اعتماد به نفس بالا، اهمیتی به حرف مردم نمی دهند و به دنبال تائید آن‌ها هم نیستند، زیرا هیچ چیزی برای آن‌ها ارزشمندتر از تائید خودشان نیست و بری خود ارزش زیادی قائل‌اند.

اشتباهات دیگران را ببخشید

افراد با اعتماد به نفس نسبت به اتفاقات منفی واکنشی ندارند و همواره تلاش می کنند نسبت به برخی مسائل بی تفاوت باشند. این همان چیزی است که در مراقبه و مدیتیشن نیز آموزش داده می شود.

شاید بخواهید از تمام انرژی خود برای مواجهه با افراد سمی و اتفاقات منفی استفاده کنید، پس خیلی زود خسته خواهید شد. شاید همین مسئله است که سبب بی حوصلگی و عصبی بودن برخی افراد می‌شود. گاهی نیاز است برای آرامش خود از اشتباهات دیگر چشم بپوشیم و به افرادی که می‌خواهند عصبی‌مان کنند، لبخند بزنیم.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند خیلی به اشتباهات دیگران و مسائل کوچک اهمیت نمی‌دهند و خود را بی دلیل ناراحت نمی‌کنند.

از هیچ مکالمه‌ای فرار نکنید

افراد با اعتماد به نفس واهمه‌ای از مکالمات دشوار و چالش برانگیز ندارند. گاهی نیاز است حرف هایی را به طرف مقابل بگوییم که حتی ممکن است از ما متنفر شوند؛ اما تنها کسانی می توانند حرف‌های لازم و البته ناخوشایند را به زبان بیاورند که اعتماد به نفس بالایی داشته باشند.

بهتر است در این شرایط گذشته را مرور کنید، شاید قبلاً موقعیتی برایتان پیش آمده که شجاعت در یک مکالمه سبب دست یابی به دستاورد بزرگی شده است. مرور موفقیت‌های گذشته به شما کمک می کند تا در شرایط مشابه، اعتماد به نفس خود را به نمایش گذارید.

افراد با اعتماد به نفس به خوبی می دانند تا وقتی از مکالمات چالش‌برانگیز خود نترسند، توانایی رسیدگی به کارهای مهم را نخواهند داشت؛ زیرا وقتی از این مکالمات دوری کنید، مغزتان درگیر شده و احساس دردناکی خواهید داشت؛ اما وقتی این کار را انجام دهید، با خیال راحت به کارهای دیگر خود رسیدگی می کنید.

خیلی از افراد نمی خواهند کسی بر سرشان دادوبیداد کند، اما اعتماد به نفس بالا به شما جرات می دهد تا جنبه منفی این قضیه را نگاه کنید و از پس مکالمات چالش‌برانگیز برآیید. گاهی نیاز است به دیگران چیزی بگویید که شاید دلشان نخواهد بشنوند.

گاهی برخی مکالمات آن‌قدرها هم که فکر می کنیم سخت نیستند و به نتیجه‌ی متفاوت از انتظارمان دست خواهیم یافت. شاید همواره برای این مکالمات استرس داشته باشید و خواب راحت از چشمانتان گرفته شود، اما وقتی به خود یادآوری کنید موفقیت از دل گفت‌وگوهای مشکل به دست می آید، می توانید بر این استرس فایق آیید و کارتان را خیلی آسان‌تر انجام دهید.

تمام ترستان را به اعتماد به نفس تبدیل کنید

اگر می‌خواهید اعتماد به نفستان بالا رود، باید تمام کارهایی که برایتان ترسناک است را انجام دهید. وقتی اتفاقات روزمره شما را تحت تأثیر قرار داده، دنبال‌روی از اهداف کار سختی برایتان خواهد بود. در این زمان باید ترستان را به کار گیرید و آن را به اعتماد به نفس تبدیل کنید.

 

منبع : Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-09 10:37:23
دسته بندی ها