کارهایی که افراد موفق صبح روز شنبه انجام می‌دهند

26 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - کارهایی که افراد موفق صبح روز شنبه انجام می‌دهند
کارهایی که افراد موفق صبح روز شنبه انجام می‌دهند
امتیاز مطلب: 97%

شاید برایتان جالب باشد بدانید افراد موفق صبح روز شنبه چه کارهایی انجام می‌دهند، در ادامه با یوکن همراه باشید تا متوجه شوید افراد موفق عاداتی دارند که سبب تمایز آن‌ها با دیگران می‌شود.

حتماً تاکنون بارها شنیده‌اید که موفقیت شانسی و به طور تصادفی به دست نمی‌آید. بله درست است، برای دستیابی به اهداف خود باید سخت‌کوش باشید تا در نهایت به موفقیت برسید. پس بسیار اهمیت دارد که چطور صبح شنبه خود را شروع کنید، چرا که تمام رفتار و خلق‌وخویتان برای هفته‌ای که در پیش دارید تنظیم می‌شود.

گاهی افراد موفق رفتارها و عادت‌هایی دارند که شاید برای ما عجیب باشد. در ادامه کارهایی که موفق‌ها عادت دارند صبح‌های شنبه انجام دهند را برایتان گرد آورده‌ایم.

افراد موفق صبح خیلی زود از رختخواب بیرون می‌آیند

اگر می‌خواهید عادت افراد موفق را برای روز شنبه داشته باشید، لازم است ساعتتان را روی 5 صبح بگذارید. افراد موفق به خاطر این که می‌خواهند زمان کافی برای انجام تمام کارهایشان را داشته باشند، صبح‌ها خیلی زود از رختخواب بیرون می‌آیند و خیال آسوده دارند که به تمام برنامه‌ها و قرارهای کاری خود می‌رسند.

آن‌ها با زودتر بیدار شدن مطمئن می‌شوند تمام کارهای شخصی و کاری خود را انجام خواهند داد و می‌توانند با برنامه‌ریزی درست، کارهای شخصی را در کنار وظایف شغلی خود به انجام برسانند. در این راستا یکی از افراد موفق می‌گوید اگر ساعت 5 تا 6 صبح از رختخواب بیرون بیایید تا ساعت 9 صبح به قدر یک روز کامل فرصت خواهید داشت تا به تمام کارهایتان رسیدگی کنید. به عقیده‌ی او، ساعت 6 تا 9 صبح به‌اندازه‌ی ساعت 9 صبح تا پایان روز زمان مفید در اختیار دارید.

میشل اوباما در مصاحبه با اپرا اعلام کرد صبح‌ها کمی زوتر و قبل از شروع روز از رختخواب بیرون می‌آید زیرا تنها در این زمان می‌تواند به خودش برسد. او دراین‌باره گفت: "اگر فقط می‌خواستم بیدار شوم و به سرکار بروم خب تنها همین را می‌خواستم، بلند می‌شدم و بعد به سرکار می‌رفتم. یا اگر هدفم رسیدگی به بچه‌ها بود، تنها فکرم این بود که بیدار شوم و به بچه‌ها برسم؛ اما بعد از مدتی از خودم پرسیدم: نمی‌توانی ساعت 4:30 دقیقه صبح بیدار شوی؟ خب میشل باید شرایطت را تغییر دهی."

شاید در طول روز ساعات زیادی را مختص خود داشته باشیم اما خواب روز شانس موفقیتمان را کاهش می‌دهد، پس از روز خود بیشترین بهره را ببرید.

مدیتیشن -ارامش

افراد موفق صبح‌های زود مدیتیشن می‌کنند

توصیه می‌شود صبح‌ها را با 5 دقیقه مراقبه‌ی صبحگاهی آغاز کنید. لازم است بدانید افراد موفق صبح‌های شنبه این کار را انجام می‌دهند که بهترین وسیله برای تجسم موفقیت‌ها به‌منظور دست‌یابی به آن‌هاست. حتماً شنیده‌اید که می‌گویند، به هر چیزی که می‌خواهی برسی، آن را تصور کن تا به دستش آوری. باید به قدری آرزو و خواسته‌تان را در ذهن خود تصور کنید که هرلحظه به آن نزدیک‌تر شوید.

ذهنتان را آرام کنید و با مراقبه امکان دهید بعد از بیدار شدن، تنها انرژی مثبت دریافت کند. مدیتیشن را از 5 دقیقه شروع کنید و زمان هر جلسه را نیم ساعت بالاتر ببرید. مراقبه به شما امکان می‌دهد تا تمرکز بیشتری داشته باشید و بتوانید جواب سؤالات خود را پیدا کنید، نتیجه‌ی آن چیزی جز موفقیت نیست.

اپرا وینفری برای دو بار در روز به مدت 20 دقیقه مدیتیشن می‌کند. او می‌گوید: "وقتی حس سرشار بودن ندارم که به آن رسیده باشم. زمانی که از امید و احساس رضایت لبریز باشم و به شادی عمیق و واقعی برسم. این همان چیزی است که در میان انبوه مشکلات و دل مشغولی‌های روزانه، وجود دارد و قلبمان آرام می‌شود. در این زمان می‌توانید بهترین کارها را انجام دهید و تجربه‌ای از بهترین زندگی داشته باشید."

یکی از بهترین روش‌های مدیتیشن، تمرکز روی سکوت و ضربان قلب است. البته می‌توانید از مراقبه‌های آموزشی هم بهره ببرید. در فضای مجازی فیلم‌های آموزشی مدیتیشن وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. برحسب نیاز خود از مدیتیشن‌های انرژی مثبت، مدیتیشن موفقیت و مدیتیشن کاهش وزن استفاده کنید.

افراد موفق صبح‌های زود انگیزه خود را حفظ می‌کنند

موفق‌ها صبح‌های شنبه به مطالعه کتاب‌های پیشرفت فردی، تماشای فیلم‌های نویدبخش یا گوش دادن به سخنرانی‌های انگیزشی می‌پردازند تا در آن‌ها انگیزه ایجاد شود. تنها کافی است صبح‌های شنبه، یک ربع به این کارها بپردازید تا در تمام طول هفته در مسیر دست‌یابی به موفقیت قرار گیرید.

پیشنهاد می‌کنیم به سخنرانی آنتونی رابینز درباره ارزش زمان گوش دهید. او در سخنرانی خود به قدرت وقت در زندگی افراد موفق چون مدیرعاملان پولدار، پیشتازان عرصه تبلیغات و ورزشکانی مثل چاک لیدل اشاره دارد.

در ادامه چند کتاب انگیزشی ترجمه شده را معرفی می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند:

  • «خود بی‌نهایت» نوشته‌ی استوارت واید (Stuart Wilde)
  • «نیروی حال» نوشته‌ی اکهارت توله (Eckhart Tolle)
  • «بیداری غول درون» نوشته‌ی آنتونی رابینز (Anthony Robbins)
  • «اصول موفقیت» نوشته‌ی جک کانفیلد (Jack Canfield)
  • «راز» نوشته‌ی روندا بایرن (Rhonda Byrne)

تغذیه سالم -سلامتی

افراد موفق تغذیه سالم دارند

بهتر است صبح شنبه از مواد غذایی طبیعی و سالم تغذیه کنید. غذاهای سالم، انرژی موردنیاز بدنتان را تأمین می‌کند تا بتواند به خوبی فعالیت‌های روزانه را انجام دهد. ریچارد برانسون (Richard Branson)، کارآفرین و سرمایه‌گذار موفق بریتانیایی، صبح خود را با خوردن سالاد میوه و موسلی آغاز می‌کند، این غذا سرشار از فیبر و پروتئین بوده و از ترکیب بلغور جو دو سر و غلات، چند میوه، آجیل و دانه‌های مغذی به دست می‌آید. بهتر است این صبحانه سالم را با شیر، ماست یا آب میوه بخورید.

در ادامه چند صبحانه سالم و مفید را معرفی می‌کنیم، البته این صبحانه‌ها در بین خانواده‌های ایرانی جایی ندارد، اما با این حال شاید دوست داشته باشید آن‌ها را سرو کنید و صبح با انرژی و قدرت بیشتری مشغول کار شوید.

  • یک تخم‌مرغ، 2 عدد سفیده‌ی تخم‌مرغ، آب پرتقال و نان تست تخم کتان
  • شِیک یا اسموتی پروتئینه
  • دسر میوه با ماست یونانی
  • ساندویچ موز و کره‌ی بادام‌زمینی
  • یک فنجان میوه و پروتئین گیاهی

افراد موفق صبح شنبه فعالیت بدنی خوبی دارند

برای داشتن فعالیت بدنی مناسب، نیاز نیست حتماً در یک باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنید. افراد موفق به این مسئله واقف هستند که فعالیت بدنی در هر روز و صبح‌های شنبه، بسیار مهم است. ورزش سبب بیدار شدن بدن می‌شود و اکسیژن لازم را تأمین می‌کند. با ورزش کردن تمام سلول‌های بدنتان شروع به فعالیت کرده و در طول روز تحرک لازم را خواهید داشت. البته ورزش تنها از نظر جسمی روی بدن تأثیر ندارد بلکه به توانایی بیشتر ذهن هم کمک می‌کند.

باراک اوباما در مصاحبه با وب‌سایت MDweb گفت: "اگر زمان کافی برای ورزش کردن داشته باشم، قطعاً مابقی زمان‌هایم مفیدتر و بهینه‌تر خواهد بود."

شاید وسایل کافی برای ورزش نداشته باشید یا حتی نتوانید به یک باشگاه ورزشی بروید، اصلاً نگران نباشید تنها باید بدنتان را وادار به فعالیت کنید. البته برای ورزش کردن نیاز به فضا و کمی زمان هم دارید. توصیه می‌کنیم چند تمرین ورزشی مناسب انتخاب کنید و هرروز تنها 20 دقیقه را به ورزش و فعالیت بدنی اختصاص دهید. می‌توانید با چند تمرین پر جنب‌وجوش مانند حرکات بورپی (قدرتی)، اسکات پرشی و حرکات پرشی به پهلو، تمام قسمت‌های بدنتان را درگیر کنید. البته خیلی غرق ورزش نشوید، زیرا تنها 20 دقیقه برای فعالیت بدنی وقت دارید.

در ادامه چند تمرین ورزشی مناسب را معرفی می‌کنیم که به کمک وزن بدن انجام می‌شود:

  • حرکات بورپی کلاسیک را تمرین کنید. برای این منظور بایستید، پاهایتان را به‌اندازه‌ی عرض شانه‌ها باز کنید. به سمت بالا بپرید و بعد از پایین آمدن دست‌های خود را روی زمین بگذارید، پاها را به سمت عقب پرت کنید و شنای سوئدی بروید، یک بار شنای سوئدی را انجام دهید و بلافاصله روی پاها بایستید. این حرکت را تا 10 بار تکرار کنید.
  • حرکت پوش آپ یا شنای سوئدی تمام بدنتان را درگیر می‌کند. می‌توانید این حرکت را به صورت ایستاده یا با فشار به یک دیوار دراز بکشید و انجام دهید. باید روی زمین دمر بخوابید و از قدرت بازوهای خود استفاده کنید تا بالاتنه از زمین کنده شود.
  • حرکات اسکات پرشی را امتحان کنید. دست‌ها را پشت سرتان قفل کنید و به سمت عقب بکشید، به سمت جلو نگاه کنید و بدون خم کردن کمر تا جایی روی زانوهایتان پایین بیایید که ران‌ها موازی زمین شود. البته نباید زانوها از انگشتان پا جلوتر بیاید. تا جایی که توان دارید به سمت بالا بپرید. البته مراقب باشید به زانوهایتان آسیب نرسد.
  • پرش پهلو انجام دهید. پاهایتان را به‌اندازه‌ی عرض شانه باز و زانوها را کمی خم کنید، دست‌ها را کنار بدن ببرید، به طرف زمین فشار آورید و به سمت بالا بپرید. زانوها را به طرف قفسه‌ی سینه بکشید و هم‌زمان بازوهایتان را باز کنید. موقع پایین آمدن زانوها را خم کنید. این تمرین را 10 بار امتحان کنید، چرا که این حرکت سبب افزایش ضربان قلب و تقویت ماهیچه‌ها می‌شود.

افراد موفق-تیم کاری-موفقیت

افراد موفق با تیم کاری خود جلسات حضوری تشکیل می‌دهند

امروزه استفاده از ایمیل و ارتباط از راه دور بسیار مرسوم شده، اما افراد موفق تمایل دارند با تیم کاری خود از نزدیک و رو در رو ارتباط برقرار کنند.

استیو جابز به عنوان یکی از افراد موفق شناخته می‌شود که صبح‌های روز شنبه با گروه خود جلسه کاری تشکیل می‌دهد. او می‌گوید: "با پیشرفت فناوری قادر خواهیم بود تمام کارهای خود را با ایمیل، اسکایپ و گفت‌وگوی آنلاین انجام دهیم، اما ارتباط حضوری و رو در رو ارزش بیشتری دارد. در گفت‌وگوی حضوری می‌توانید هر حرفی بزنید، در مقابل چشمان طرف مقابل نگاه کنید، سرش داد و بیداد راه بیندازید، اما بعد او را بغل کنید تا متوجه شوید چه احساس و فکری دارد."

افراد موفق صبح روز شنبه ایمیل‌های ضروری را می‌خوانند

اگر صبح شنبه به حساب کاربری ایمیل خود مراجعه کنید، قطعاً با انبوهی از ایمیل‌ها روبه‌رو خواهید شد. افراد موفق وقت خود را برای خواندن ایمیل‌های غیرضروری تلف نمی‌کنند و می‌دانند چطور به ایمیل‌های مهم رسیدگی کنند. شاید صبح شنبه بنشینید و لیست بلند ایمیل‌ها را یکی یکی بررسی کنید که در این صورت وقت زیادی از خود را هدر داده‌اید.

دیوید کارپ، مدیرعامل کمپانی تامبلر می‌گوید: "من مدت‌ها قبل می‌گذاشتم کلی ایمیل جمع شود، اما گاهی در بین ایمیل‌ها گم می‌شدم و خیلی از پیام‌های مهم دیده نمی‌شد یا حتی یادم می‌رفت به آن‌ها رسیدگی کنم. بعد از آن تصمیم گرفتم برای حساب کاربری ایمیلم یک فیلتر نصب کنم که خیلی هم کار مفیدی بود. اکنون تنها در حساب ایمیلم تنها ایمیل‌های کاری و خانوادگی وارد می‌شود و با این کار می‌توانم تنها به پیام‌های مهم رسیدگی کنم."

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از اتلاف وقت خود همانند دیوید کارپ برای ایمیل‌هایتان فیلتر بگذارید. اپلیکیشن هایی چون دیسپچ (Dispatch)، باکسر (Boxer) و هوپ (Hop) را دانلود کنید تا بتوانید از اتلاف وقت خود جلوگیری کنید، با استفاده از این برنامه‌ها قادر خواهید بود در بین حجم گسترده‌ای از ایمیل‌ها، تنها پاسخ پیام‌های ضروری را دهید.

 

منبع : lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-27 13:08:59
دسته بندی ها